Pandemia już daleko za nami, jednak niektóre jej skutki są odczuwalne do dziś. Nie są to tylko negatywne konsekwencje – do pozytywnych należy głód wydarzeń na żywo, w tym festiwali muzycznych. Mamy w pamięci czas, kiedy takie spotkania były niemożliwe i z niesłabnącym entuzjazmem uczestniczymy w imprezach offline.
Festiwale muzyczne - skazane na sukces
Uczestnictwo w festiwalach muzycznych to dla firm szansa dotarcia do szerokiej i zróżnicowanej grupy odbiorców. Są to głównie młodzi ludzie, aktywnie uczestniczący w kulturze, dobrze sytuowani i otwarci na nowe doświadczenia.
Event marketing w odsłonie festiwalowej pozwala na strategiczną obecność marek, które chcą budować wizerunek, lojalność oraz emocjonalną relację z konsumentami.

Świadomość i zapamiętywalność marki jest w przypadku festiwali bardzo wysoka – uczestnicy przeżywają tam intensywne, pozytywne emocje, co sprzyja tym procesom.
Prezentacja marki, produktów na żywo to zupełnie inna jakość niż w tradycyjnej reklamie. Namacalny kontakt sprawia, że potencjalny konsument staje się potem bardziej gotowy na zakup.
W obrębie festiwalu i w jego promocji partnerzy są bardzo wyraźnie eksponowani, dlatego rozpoznawalność ich marek wzrasta.

Festiwale muzyczne Wyborczej
W naszym portfolio mamy dwa festiwale: warszawski Co Jest Grane Festival (czerwiec) i Olsztyn Green Festival (sierpień). Oba cechuje wyjątkowy, dobrze sprecyzowany profil. Pierwszy krąży wokół różnych gałęzi kultury (muzyka, kino, teatr, książki), tematem drugiego jest ekologia.
Zarówno Co Jest Grane Festival, jak i Olsztyn Green Festival mają rodzinny, piknikowy i butikowy charakter. Wyróżniają się na tle polskich imprez muzycznych - poprzez lokalny koloryt i swoją unikalną, magiczną scenerię.
Festiwale Wyborczej co roku poszerzają portfolio swoich atrakcji – miasteczka festiwalowe i sceny się powiększają, przybywa partnerów i ich stref.
Festiwalowicze mają możliwość spędzania czasu w wielu różnorodnych przestrzeniach, oferujących zarówno relaks, jak i ciekawe aktywności.
Jedną z przewag festiwali organizowanych przez Wyborczą jest ich wielopokoleniowość, która zapewnia partnerom imprezy bardziej zróżnicowany target.
Olsztyn Green Festival
Ten event wyróżnia się na mapie polskich festiwali swoim zaangażowaniem w ekologię i zrównoważony rozwój. Dotyczy to nie tylko aktywności i tematów spotkań, ale też organizacji i funkcjonowania samej imprezy. Last but not least – OGF dzieje się w absolutnie wyjątkowym miejscu: na plaży olsztyńskiego jeziora Ukiel. Festiwalowicze są zgodni, że sceneria imprezy jest niesamowita i niepodrabialna.
Olsztyn Green Festival to wydarzenie lokalne, które nie mogłoby się odbywać bez aktywnego udziału władz miasta. Włodarze Olsztyna uczestniczyli w projekcie od samego początku - już na etapie tworzenia jego koncepcji.
Jednak podkreślmy, że aż 60% uczestników OGF to osoby spoza regionu. Mamy dużą reprezentację Warszawy, Trójmiasta, Bydgoszczy czy Torunia. Przyjeżdżają też goście z Górnego czy Dolnego Śląska.
W 2024 r. odbyła się jubileuszowa, 10. edycja Olsztyn Green Festival.
W ciągu 3 dni w miasteczku festiwalowym gościło aż 45 tysięcy gości, którzy bawili się pod sceną i w 48 strefach partnerów.
Organizatorzy przygotowali niespodzianki – m.in. fotobudkę ze zdjęciami wyświetlającymi się na wielkim ekranie wodnym, ustawionym na tafli jeziora.
Miasteczko festiwalowe w 2024 roku powiększyło się do 90 tys. m kw. Gwiazda imprezy – Taco Hemingway - przyciągnęła nowa, liczną grupę festiwalowiczów.
Dowiedz się więcej o edycji OGF 2024.
Bądź na bieżąco z Olsztyn Green Festival.
Poznaj ofertę na obecność partnerów na naszym festiwalu.
Co Jest Grane Festival
To festiwal już mocno zadomowiony w przestrzeni Warszawy. Jest niepowtarzalny, nie ma w stolicy konkurencji. Koncerty zawsze odbywają się w klimatycznej, parkowej scenerii i przyciągają całe rodziny. Co roku przybywa atrakcji – w 2024 była to np. kultowa gra PAC-MAN, rozgrywana na elewacji Zamku Ujazdowskiego (dzięki Otomoto). Hyundai z kolei zapewnił transport i wsparcie dla telefonów festiwalowiczów.
W ciągu dwóch dni trwania imprezy na terenie CSW Zamku Ujazdowskiego na 21 koncertach bawiło się 10 tys. festiwalowiczów. 90% z nich stanowili warszawiacy, czyli grupa bardzo atrakcyjnych konsumentów. Miasteczko miało mnóstwo atrakcji, w tym strefę mody i rozbudowaną strefę gastro.
CJG jest wyjątkowy, bo multikulturalny. W edycji 2024 festiwalowicze mogli np. wziąć udział w warsztatach teatralnych, plastycznych i tanecznych, obejrzeć fragment spektaklu Teatru Muzycznego ROMA, uczestniczyć w spotkaniach na żywo z muzykami, restauratorami czy specjalistami od mody.
Dowiedz się więcej.
Śledź Co Jest Grane Festival na Facebooku.
Sprawdź ofertę dla partnerów na CJG 2025.
Wyróżniki festiwali Wyborczej
- najlepsza polska muzyka - gwiazdy, ale też talenty, które stawiają pierwsze kroki w show biznesie; różnorodność gatunków (pop, rock, muzyka alternatywna czy electro); ulubieni wykonawcy naszej publiczności (m.in. Taco Hemingway, Dawid Podsiadło, Edyta Bartosiewicz, Mrozu, Daria Zawiałow, Grubson, Kwiat Jabłoni, Krzysztof Zalewski, Margaret i Daria ze Śląska);
- butikowość - stawiamy na jakość i oryginalne rozwiązania, szyte na miarę konkretnych partnerów i potrzeb festiwalowiczów;
- natura - warszawska zielona przestrzeń i plaża jeziora Ukiel – to dwa miejsca kojące nerwy i pozwalające skupić się na muzyce;
- ekologia - to misja Olsztyn Green Festival. Impreza edukuje poprzez zabawę, spotkania z artystami i ekspertami; udostępnienie recyklomatów połączone z akcją sadzenia drzew; użycie biodegradowalnych naczyń i kubków w strefie gastro; zachęcanie do korzystania z transportu publicznego (więcej kursów i dłuższe godziny); postawienie parkingu dla rowerów; użycie materiałów z poprzednich edycji eventu do brandingu; ograniczenie materiałów drukowanych do minimum; oświetlenie scen z jak najmniejszym zużyciem energii;
- wielopokoleniowość - oznacza poszerzenie grupy celowej dla partnerów festiwalu;
- instagramowość - specjalnie zaaranżowana przestrzeń oraz naturalnie malownicza sceneria parku przy warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej i na olsztyńskiej plaży Jeziora Ukiel;
- wyrazistość marki - oba festiwale Wyborczej mają wyrazisty profil (wielkomiejskość i kultura; natura i ekologia), co zwiększa ich rozpoznawalność, a w konsekwencji też rozpoznawalność partnerów;
- ciągły rozwój - każda edycja to nowi wykonawcy i nowe atrakcje w miasteczku festiwalowym, które sukcesywnie się powiększa;
- współpraca z miastem - charakterystyczna dla Olsztyn Green Festival; Miasto Olsztyn było obecne już na samym początku, przy kreowaniu całego wydarzenia. W 2024 r. miasto dostosowało transport publiczny do potrzeb festiwalowiczów, współpracuje również z organizatorami w zakresie infrastruktury. Impreza przyciąga do Olsztyna rzesze turystów, którzy postanawiają zostać na dłużej i odwiedzać Olsztyn częściej.