Po raz dziewiąty debiutujący pisarze i ilustratorzy mają możliwość sprawdzenia swoich umiejętności i wykorzystania talentów. Warto podjąć to wyzwanie. Na zwycięzcę konkursu w każdej z dwóch kategorii – tekst oraz ilustracje – czeka nagroda w wysokości 100 tys. zł. Ponadto organizatorzy gwarantują również wydanie oraz promocję książki. Najlepsza publikacja trafi jeszcze w tym roku na półki sklepów sieci Biedronka w całym kraju. Atrakcyjne warunki konkursu już od wielu lat przyciągają debiutujących artystów. Podczas ośmiu edycji przyjęto już ponad 28 tysięcy zgłoszeń w obu kategoriach konkursowych.
Laureata lub laureatkę pierwszego z dwóch etapów 9. edycji konkursu poznamy pod koniec maja. Od tego dnia debiutujący ilustratorzy będą mieli półtora miesiąca na stworzenie ilustracji do zwycięskiego tekstu.
Opowieści uczestniczące w konkursie "Piórko" skierowane do dzieci w wieku od 4 do 10 lat, można zgłaszać od 28 lutego do 5 kwietnia 2023 roku (do godz. 23:59) poprzez dedykowaną do tego stronę piorko.biedronka.pl. W konkursie mogą wziąć udział debiutujący i pełnoletni autorzy (również ci, którzy brali udział w poprzednich edycjach konkursu, jednak nie zostali laureatami). Każdy z uczestników może zgłosić maksymalnie trzy teksty o długości od 20 do 60 tys. znaków.
W drugim etapie tegorocznego konkursu "Piórko" zostaną wyłonione najciekawsze prace graficzne, które w największym stopniu oddają ducha nagrodzonego w pierwszym etapie tekstu.
Finalnie powstanie wyjątkowa książka, która zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy. Czytelnicy będą mogli kupić ją w sklepach sieci Biedronka już w listopadzie.
Do tej pory w ramach konkursu ukazało się już osiem pozycji, które zostały sprzedane w nakładzie ponad 500 tys. egzemplarzy. Debiutujący autorzy ich tekstów oraz ilustracji otrzymali łącznie już 1,6 mln zł od organizatora i fundatora nagrody – sieci Biedronka.
W zeszłorocznej edycji konkursu "Piórko" premierze książki „Brerep" po raz drugi towarzyszył Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce. Przez siedem dni, podczas zakupów, klienci mogli usłyszeć fragmenty nagrodzonej książki w interpretacji znanego i lubianego głosu Wiktora Zborowskiego, który jest również członkiem kapituły konkursu w kategorii tekst.
W jury tej kategorii zasiadają również: Agnieszka Karp-Szymańska, Renata Piątkowska, Rafał Witek i Jarosław Gugała.
Patronami medialnymi konkursu są: Gazeta.pl, e-Dziecko, Książki. Magazyn do czytania, wysokieobcasy.pl oraz radio TOK FM.
Honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.
Szczegółowe informacje dotyczące udziału w konkursie "Piórko 2023", a także regulamin i formularz rejestracyjny dostępne są na stronie internetowej piorko.biedronka.pl.
[na podstawie materiałów organizatora]
Materiał promocyjny partnera
Materiał promocyjny partnera
Materiał promocyjny partnera
Wszystkie komentarze