Uczucie silnego głodu - jak go unikać?

*
06.09.2012 16:05
A A A
Uczucie silnego głodu - jak go unikać? Jak zapanować nad atakami wilczego głodu po powrocie z pracy w późnych godzinach popołudniowych?
Najlepszą metodą uniknięcia uczucia silnego głodu jest niedopuszczanie do niego, czyli takie planowanie swoich posiłków, aby być zawsze jeden krok przed głodem. Pomaga w tym regularne spożywanie posiłków, unikanie zbyt długich przerw między posiłkami. W tabeli 1 można zobaczyć, jaki jest zalecany rozkład kalorii na poszczególne posiłki w diecie na 1500 kcal. Nie oznacza to, że musimy w każdym posiłku liczyć kalorie, ale tabelka ta pokazuje nam proporcje w kaloryczności poszczególnych posiłków.

Dzień należy rozpocząć śniadaniem, a kończyć lekką, wczesną kolacją. Po kolacji warto wyjść na długi, intensywny spacer. Pomiędzy trzema głównymi posiłkami zaleca się zjedzenie jakiejś przekąski (można nazwać to śniadaniem drugim lub podwieczorkiem), która zabezpieczy przed uczuciem silnego głodu przed następnym posiłkiem.

Dlatego przed wyjściem z pracy warto coś zjeść, tak aby nie wracać bardzo głodnym do domu. Dodatkowym sposobem zabezpieczenia się przed głodem jest także rezygnacja z produktów o wysokim indeksie glikemicznym (IG), np. rezygnacja ze słodyczy, po jakimś bowiem czasie po zjedzeniu takiego produktu, może się obniżyć stężenie cukru we krwi i wywołać uczucie "wilczego głodu".



Pokrewne tematy: www.dieta.mp.pl

Odpowiedziała

mgr Aleksandra Cichocka
Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie, Zakład Profilaktyki Chorób
Żywieniowozależnych z Poradnią Metabolicznych

Piśmiennictwo:

Cichocka A.: Praktyczny poradnik żywieniowy w odchudzaniu oraz profilaktyce i leczeniu cukrzycy typu 2. Wyd. Medyk Sp. z o.o. Warszawa 2010
Jarosz M., Kłosiewicz-Latoszek L. (red.): Otyłość. Zapobieganie i leczenie. Seria Instytut Żywności i Żywienia zaleca. Wyd. Lek. PZWL, Warszawa 2006
Jarosz M. (red.): Praktyczny podręcznik dietetyki. Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2010.