9 proc. Polaków w ostatnim roku kupiło okulary przeciwsłoneczne u optyka*.

Okulary przeciwsłoneczne to dla Polaków przede wszystkim ważny element stylizacji. Chcemy, by pasowały do rysów twarzy i żeby były modne.

Według raportu IQS aż 56 proc. badanych przy zakupie kierowało się kształtem czy kolorem, odkładając na plan drugi sprawę bezpieczeństwa. Ponad 30 proc. badanych w ogóle nie nosi okularów przeciwsłonecznych. 53 proc. Polaków nie jest pewnych, czy promieniowanie słoneczne jest szkodliwe, a co ósma osoba uważa wręcz, że jest ono dla oczu bezpieczne.

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.