20 lat działalności PayU na rynku płatności zostało uhonorowane nagrodą Made In Poland 2022. Firma została wyróżniona za rozwijanie oferty międzynarodowych metod płatności, umożliwiających ekspansję polskich przedsiębiorców na rynek europejski.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

PayU wspiera firmy, które chcą mieć swój udział w rozwoju handlu elektronicznego w Polsce i za granicą, w jaki sposób dokładnie?

Marek Dworzański, członek zarządu PayU S.A.: W tym roku obchodzimy 20-lecie działalności i pierwszej przeprocesowanej przez nas transakcji. Proces zakupowy to również proces płatniczy i to w czym PayU od początku się specjalizuje to ułatwianie zakupów i zapewnianie bezpiecznego transferu środków od kupującego do sprzedającego. Od ponad 10 lat dokonujemy ekspansji międzynarodowej i na pewno naszym atutem jest znajomość wielu lokalnych rynków, na których jesteśmy obecni, wsparta najnowocześniejszą technologią. To, co nas dodatkowo wyróżnia, czym możemy się pochwalić, to szeroka gama oferowanych lokalnych metod płatności. Jest to szczególnie ważne dla sklepów internetowych i firm, które chcą poszerzyć obszar działania na rynki zagraniczne, ponieważ przed rozpoczęciem ekspansji, poza znajomością danego rynku, warto rozpoznać również panujące na nim zwyczaje zakupowe i płatnicze. To, co popularne jest w Polsce, tzn.  szybkie przelewy, tzw. „pay by linki" czy Blik, może nie być preferowaną metodą płatności wśród konsumentów w Czechach, w Niemczech czy w Wielkiej Brytanii.  Tutaj my przychodzimy z pomocą, z naszą wiedzą i doświadczeniem. Możemy już pierwszego dnia umożliwić naszym klientom takie dobranie oferty płatności za zakupy, aby kupujący nie miał żadnych problemów, aby ta płatność była prosta i przyjemna.

W tym roku PayU – tak jak Pan już wspomniał - obchodzi swoje 20-lecie. Jak zmienił się rynek płatności elektronicznych w tym czasie?

Dwie dekady to, w tak dynamicznych branżach jak fintech i e-commerce, mnóstwo czasu. Zaczynaliśmy jako mała lokalna firma, która chciała odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób pomóc w transakcjach płatniczych zarówno kupującym, jak i sprzedającym. Wówczas popularne były takie metody płatności, które niekoniecznie oferowały wygodę czy bezpieczeństwo obu stronom transakcji. Przez kolejne lata byliśmy pionierami wielu rozwiązań i naszym celem od początku było ułatwienie i przyspieszenie procesu płatniczego przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa transakcji. Na tym polu wykonaliśmy bardzo dużą pracę i możemy spokojnie nazywać się jednymi z innowatorów nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Rynek bardzo dynamicznie się zmienia, ciągle pojawiają się nowe metody płatności, bo tego oczekują kupujący. Naszym niezmiennym celem jest przy tym dbanie o bezpieczeństwo transakcji i to w taki sposób, aby jednocześnie rósł wskaźnik konwersji, czyli, aby każda rozpoczęta płatność finalnie doszła do skutku. Celem konsumenta jest zakup towaru bądź usługi, proces płatniczy to kwestia poboczna, dlatego powinien być możliwie najprostszy i transparentny, na jedno kliknięcie. Płatność ma być szybka, a jednocześnie bezpieczna, to nasze zadanie.

Są Państwo liderem płatności online w Polsce, jak udaje się Wam utrzymać tę pozycję mimo tak dużej konkurencji?

Jest to kombinacja wielu elementów. Z mojej perspektywy ważną rolę odgrywa nasz zaangażowany zespół. Od początku działalności, już przez 20 lat, towarzyszą nam interesujące success stories pracowników, którzy swoją energią i innowacyjnością przyczyniają się do stałego rozwoju i podnoszenia jakości naszych usług. Ciągła inwestycja w ludzi oraz w technologię powoduje, że stale poszerzamy naszą ofertę, nie tylko lokalnie, ale także w innych częściach świata. Poza Polską mamy bardzo mocną pozycję na rynku w Czechach, w Rumunii, w RPA, w Turcji, w Indiach,

a także w większości krajów latynoamerykańskich. Wszędzie tam, na przestrzeni lat, zbudowaliśmy silną markę, z którą kupujący czują się bezpiecznie i dlatego wybierają nasz system płatności najczęściej. Wszędzie tam jesteśmy dojrzałym partnerem dla biznesów internetowych każdej wielkości.

Czym jest dla Państwa nagroda Made In Poland 2022?

Otrzymane wyróżnienie to uhonorowanie naszej 20-letniej pracy i ogromny zaszczyt. To też upewnienie nas w tym, że ścieżka, którą obraliśmy jest właściwa. To dla nas paliwo do tego, aby dalej się rozwijać, nadal kłaść duży nacisk na innowacyjność, na nowe pomysły i inwestycje w technologię oraz ludzi. Bardzo cieszymy się, że ta nagroda trafiła do nas właśnie w roku naszego jubileuszu i że mogliśmy gościć na III Kongresie Made In Poland w Berlinie.

Katarzyna Wiśniewska

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.