Od kilku lat obserwujemy dynamiczny rozwój sektora budownictwa modułowego na świecie. Efektem jest coraz więcej interesujących realizacji obiektów architektonicznych z zastosowaniem technologii modułowej. O tym, jaką rolę odgrywa DMDmodular mówi prezes zarządu, Ewelina Woźniak-Szpakiewicz.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

W jakich sektorach działa DMDmodular?

Nasza technologia modułowa ma zastosowanie w wielu sektorach. Firma koncentruje się przede wszystkim na budowie modułowych akademików, hoteli oraz obiektów rekreacji. Obecnie jesteśmy w trakcie realizacji akademików w Edynburgu, Kopenhadze, budynku wielorodzinnego w Islandii oraz szeregu domów modułowych przeznaczonych pod najem w Niemczech, Polsce czy Słowacji. Rozwiązania modułowe to doskonałe rozwiązanie dla sektorów szczególnie wrażliwych na znak czasu.

Ewelina Woźniak-Szpakiewicz, CEO DMDmodular
Ewelina Woźniak-Szpakiewicz, CEO DMDmodular 

Jak Pani zdaniem wygląda sytuacja budownictwa modułowego w Polsce?

Rynek polski jest dla nas również istotny. Nie spodziewałam się, że w tak szybkim tempie budownictwo modułowe będzie zyskiwać na popularności w naszym kraju. Jest to zapewne związane z tym, iż rynek inwestycji hotelowych w Polsce mocno się profesjonalizuje. Mamy już za sobą etap rynku wschodzącego i wchodzimy w etap rynku dojrzałego. Tym bardziej pojawia się potrzeba i otwarcie polskich inwestorów na zastosowanie nowych metod budowy, które przyniosą dodatkowe korzyści. Polscy inwestorzy zrealizowali już wiele przedsięwzięć, gdzie doświadczyli szeregu opóźnień na budowach i przekroczenia parametrów zakładanego budżetu z powodu trudności na rynku pracy, złych warunków pogodowych czy wzrostu cen materiałów. Zmusza to do sięgania po nowe i lepsze rozwiązania, które pozwolą ukończyć budowę w terminie i planowanym budżecie. Pamiętajmy także, że instytucje bankowe udzielają zazwyczaj kredytów na ściśle ograniczonym poziomie i jego zwiększenie w trakcie realizacji inwestycji jest bardzo trudne. Dlatego opóźnienie i wzrost kosztów budowy stanowi dla inwestora poważne wyzwanie. Szczególnym zainteresowaniem w Polsce cieszy się nasza seria SMART Living – linia gotowych całorocznych domów modułowych. To oferta produktowa licząca około 20 typów obiektów adresowanych do właścicieli hoteli resortowych, gruntów, parków rekreacyjnych, ale i indywidualnych klientów, którzy coraz częściej rozważają bezpieczną lokatę środków i inwestują w niewielkie osady od 3 do 5 domków. Produkty oparte są na pojedynczych lub podwójnych modułach i liczą od 28 do 120 mkw., z dachem płaskim lub dwuspadowym, Mamy obecnie 100% wzrostu zainteresowania tego typu rozwiązaniami w stosunku do roku poprzedniego. Ten wzrost jest odzwierciedleniem zmieniających się tendencji w podróżowaniu i spędzaniu wolnego czasu, na co niewątpliwie ogromny wpływ miała pandemia. Domy modułowe DMDmodular spełniają wszystkie wymagania techniczne dla obiektów jednorodzinnych obowiązujące od 2022 roku, a do tego technologia modułowa 3D pozwala na przeniesienie budynków w inną lokalizację – np. po uzyskaniu oczekiwanej stopy zwrotu z inwestycji. Relokacja, choć nie jest powszechnie stosowana przez klientów, staje się coraz częściej przedmiotem kalkulacji finansowych i definiowana jest jako dodatkowy atut dla bezpieczeństwa inwestycji, co nie jest osiągalne dla tradycyjnych metod wznoszenia budynków. Wykończone domy wraz wszystkimi instalacjami, elewacją i wyposażeniem trafiają do klientów z Holandii, Niemiec, Słowacji, Islandii i Polski. To realizacje zarówno na potrzeby indywidualne, jak i rozwój ośrodków rekreacyjno-wypoczynkowych z przeznaczeniem dla urlopowiczów, poszukujących prywatności, przestrzeni i jakości. Obiekty, powstające w fabryce DMDmodular, są gotowe w kilka tygodni od złożenia zamówienia. To przełom dla turystyki rozproszonej, która w obecnych czasach i warunkach pandemii jest bardziej pożądana przez gości, a budownictwo modułowe przeżywa prawdziwy rozkwit w tym kierunku,

Czym dla Państwa jest wyróżnienie nagrodą Made in Poland?

Cieszymy się, że mogliśmy dołączyć do grona wybitnych laureatów polskich firm: ambitnych, innowacyjnych i wyróżniających się na międzynarodowej arenie. Wspólnie budujemy wizerunek Polski jako strategicznego partnera handlowego, identyfikowanego z innowacyjną myślą technologiczną.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.