Za nami trzecia edycja Kongresu Made in Poland, który po raz kolejny odbywał się w Berlinie. Stolica Niemiec ugościła nas przepiękną, letnią pogodą idealnie wpasowującą się w ideę wydarzenia.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Tegoroczna edycja Kongresu była radosnym powrotem do czasów sprzed pandemii, gdzie w atmosferze gościnności i wzajemnego zrozumienia przedstawiciele polskich i niemieckich firm spotkali się, aby rozpocząć nowy rozdział w księdze zwanej gospodarką. Przez dwa dni Berlin stał się stolicą przedsiębiorczości, gdzie zarówno polscy jak i niemieccy goście zaprezentowali swoją siłę, a także czerpali wzajemne inspiracje.

embed

Najważniejszym tematem Kongresu Made in Poland było zacieśnianie współpracy między trzema niezwykle istotnymi sektorami: biznesem, nauką oraz samorządem. Z roku na rok dziedziny te działają w coraz większej synergii jednak nadal zauważymy wiele aspektów, które mogą funkcjonować lepiej. Wierzymy, że dzięki stworzeniu forum wymiany myśli oraz poglądów dołożyliśmy kolejną cegiełkę do muru wzajemnej współpracy. To co było wyjątkowe podczas tej edycji, to dodanie świata show-biznesu, który wiele może powiedzieć np. o kreowaniu wizerunku marki.

Wydarzenie odbyło się w nowoczesnym budynku Przedstawicielstwa Nadrenii Północnej – Westfalii, a swoją obecnością zaszczcili je między innymi Konsul Generalny RP w Kolonii Jakub Wawrzyniak, Sekretarz stanu ds. federacji, Europy i spraw międzynarodowych Nadrenii Północnej – Westfalii dr Mark Speich oraz Lars Gutheil Członek Zarządu Polsko – Niemieckiej Izby Przemysłowo – Handlowej.

III Kongres Made in Poland był także miejscem konferencji skupiających się na takich tematach jak m.in. największe polskie inwestycje czy rozwój innowacji, nie pomijając tematów związanych z budowaniem marki i wizerunku czy kwestii technologicznej przemiany regionów poprzemysłowych na przykładzie regionu Nadrenii Północnej-Westfalii oraz Województwa Śląskiego. W rolach ekspertów wystąpili przedstawiciele takich podmiotów jak PayU, Dynacon, Synerise, Pronar, Grupa 4Max czy ZoZo Design i Łukasz Jemioł, a także włodarze Międzychodu, Supraśla czy Świętochłowic.

Tegoroczny Kongres w Berlinie już za nami, jednak Polska Agencja Przedsiębiorczości nie zwalnia tempa i przygotowuje kolejne wydarzenie – IX edycję Polskiego Kongresu Przedsiębiorczości, która odbędzie się już w listopadzie w Centrum Kongresowym ICE w Krakowie. Miasto Królów gościć nas będzie po raz drugi. W zeszłym roku podczas dwóch dni i 20 konferencji udział wzięło ponad 1700 uczestników oraz 200 prelegentów, a wszystko uświetniło 90 stref wystawienniczych. W tym roku mamy nadzieję poprawić ten wynik, utrzymując żółtą koszulkę lidera wśród wydarzeń gospodarczych, jednocześnie zachowując najważniejszą cechę osób przedsiębiorczych – pokorę.

Tomasz Kisiel

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Komentarze
Zaloguj się
Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem