Dzierżawa ekspresów do kawy staje się coraz popularniejszą alternatywą dla tradycyjnego zakupu. Lider na rynku CaffeDelMondo tłumaczy, z czego to wynika.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Od jak dawna Państwa firma istnieje na rynku?

Spółka powstała w 2013, ale nie zawsze zajmowaliśmy się kawą. Od początku natomiast specjalizowaliśmy się w obsłudze biur i korporacji, w przeszłości były to jednak inne produkty. W 2015 roku skupiliśmy nasze działania na dzierżawie ekspresów – w 7 lat staliśmy się jednym z liderów branży na polskim rynku. Od tamtego czasu stworzyliśmy własną markę świeżo palonej kawy CaffeDelMondo. Obecnie importujemy ekspresy pod własną marką Aroca, poszerzyliśmy też zasięg działania serwisu na 80% obszaru Polski.

Co było inspiracją do założenia firmy?

W trakcie współpracy z biurami i korporacjami dostrzegliśmy pewną niszę na rynku, zapotrzebowanie na usługę, którą jest dobra jakościowo kawa w biurze. Kluczem jest stały serwis ekspresów do kawy, które znacznie różnią się od tych domowych.

Dlaczego dzierżawa i wynajem ekspresów, a nie sprzedaż?

W biurach, w których pracuje powyżej 50 osób, gdzie zapotrzebowanie kawy jest większe niż 4-6 kg jest to jedyne słuszne rozwiązanie ze względów ekonomicznych i jakościowych. Tak jest też po prostu łatwiej dla zarządcy biura.

Na czym polega dzierżawa ekspresu do kawy?

Dostarczamy klientowi nowy ekspres dopasowany do jego potrzeb, serwisujemy go oraz zastępujemy innym w razie awarii. Co miesiąc dostarczamy też kawę i środki czystości. Klienci płacą nam na podstawie dostosowanych do ich potrzeb kontraktów. Stawiamy na współpracę, która trwa 24 lub 36 miesięcy. W tym czasie nasza inwestycja zwraca się finansowo.

Czy zajmują się Państwo także sprzedażą kawy?

Oczywiście. Posiadamy w ofercie 5 blendów kawy CaffeDelMondo, single z takich krajów jak Brazylia, Ethiopia oraz kawy speciality przeznaczone pod metody alternatywne. Sprzedajemy też kawę, skupiamy się na kontraktach z dużymi firmami. Sprzedaż do klientów indywidualnych to obszar, w którym wciąż się rozwijamy, zwłaszcza na dynamicznym rynku kaw speciality.

Skąd pomysł na nazwę CaffeDelMondo?

Włosi upowszechnili wypalanie kawy oraz stworzyli wiele pierwszych marek ekspresów kolbowych, dlatego w nazwie posłużyliśmy się tym językiem. Ważne było też słowo Świat, gdyż po pierwsze, mamy naturę podróżniczą i lubimy wyzwania, a po drugie, kawy w naszych blendach pochodzą z całego świata.

Monika Woźniak

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.