Na łamach „Gazety Wyborczej" prowadzimy akcję „Jedna Planeta. Jedno Życie" poświęconą największym wyzwaniom ekologicznym, z jakimi przychodzi się mierzyć Polakom. Od dwóch miesięcy rozmawiamy o wodzie: sprawdzamy, dlaczego Polska wysycha, burze są coraz mocniejsze, a susze trwają coraz dłużej.
Plakat „Każda kropla na wagę złota" ma dwie strony. Na awersie umieściliśmy kilka podstawowych faktów. Na rewersie zamieściliśmy miniporadnik „100 pytań o wodę". Partnerem przedsięwzięcia jest firma Xylem.
Plakat w wersji pdf do pobrania
Rewers plakatu Studio GW
Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Po nas choćby (parafrazując) susza!
Po nas to już dzięki Bogu tylko raj !
Jasne, nic nie róbmy. Siedźmy i patrzmy, jak wysycha. A tak na serio: na produkcję wina nie masz wpływu, na to jak zmywasz - tak. Poza tym jak zaoszczędzisz ty i dwóch twoich sąsiadów, to już jest 15 litrów dziennie. Załóżmy, że zmywacie dwa razy dziennie - to już jest 30 litrów. W roku daje to prawie 11 000 litrów. A to tylko ty i dwóch sąsiadów. A gdyby tak oszczędzał cały blok? To co, patrzymy jak wysycha czy oszczędzamy?
Głupoty piszesz. Do produkcji wina używa się bardzo mało wody.