Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

– Ostatnie miesiące to czas wyjątkowy. Pandemia koronawirusa dotknęła wielu dolnośląskich przedsiębiorców, a szczególnie branżę turystyczną w regionie. Nasza kampania #OdkryjDolnyŚląsk to odpowiedź na dzisiejsze realia. Z jednej strony ogólnoświatowa sytuacja epidemiczna nie pozwala na swobodne podróżowanie po świecie, z drugiej − chcemy wesprzeć dolnośląskich przedsiębiorców i pomóc im przetrwać ten trudny okres. Kampania jest też naturalnym uzupełnieniem naszych wcześniejszych działań skupionych wokół promowania piękna i tajemniczości Dolnego Śląska – mówi Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego.

Zajrzeli w milionach odsłon

Rolę pierwszoplanową w kampanii odegrało osiem regionów Dolnego Śląska. Zostały przedstawione w specjalnie przygotowanych filmach, mniej więcej 10-minutowych, nasyconych ciekawostkami i może przede wszystkim atmosferą tych regionów.

 

W internecie zostały do tej pory wyświetlone w sumie już ponad 3,7 mln razy. Które regiony cieszyły się największą popularnością? Na pierwszych trzech miejscach pod względem liczby odsłon zameldowały się: Rudawy Janowickie, Kraina Wygasłych Wulkanów oraz Góry Sowie. Filmy dały też okazję, by zajrzeć w Bory Dolnośląskie, do Kotliny Kłodzkiej, do Doliny Bobru, na ziemię trzebnicką i do Zagłębia Miedziowego.

My również opisywaliśmy w „Gazecie Wyborczej” sześć z tych regionów, a dodatkowo także Dolinę Baryczy, Zamek Czocha, Świeradów-Zdrój i Góry Izerskie. Całość złożyła się na solidny przegląd zabytków, przyrody, najpiękniejszych zakątków i unikatowych atrakcji, jakich na Dolnym Śląsku nie brakuje.

Góry Izerskie. Fot. Tomasz Szambelan / Agencja Gazeta

Dolny Śląsk widać też było na tzw. nośnikach outdoorowych. W lipcu w regionie i w województwach ościennych pojawiło się 125 billboardów zachęcających do odwiedzenia Dolnego Śląska. Od sierpnia dołączyło do nich 35 ekranów ledowych.

Elementem kampanii jest też przewodnik dla rodzin z dziećmi – "Dolnośląska Niemapa", wydawnictwo rozdawane bezpłatnie na terenie dolnośląskich atrakcji i w punktach informacji turystycznej Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej. "Niemapa" jest też dostępna online.

Z kolei akcja „Dolny Śląsk – by mali odkrywali” służyła promocji zdrowego stylu życia, aktywności ruchowej i działalności charytatywnej. W ramach tego projektu organizowano wycieczki po regionie dla dzieci z najbardziej potrzebujących domów.

Dodajmy, że w tym roku, niezależnie od kampanii, uruchomiony został również nowoczesny serwis dla rowerzystów – www.rowerem.info. Można tam znaleźć trasy w całym regionie, o różnej długości i różnej skali trudności, z praktycznymi opisami i zdjęciami. Zaplanowanie wycieczki po Dolnym Śląsku ułatwia też stale rozwijany portal Dolny Śląsk Travel.

Będzie ciąg dalszy

Tegoroczne wakacje co prawda już za nami, ale kampania nadal trwa. Właśnie wydany został magazyn „Dolnośląskie NAJ. 50 niekoniecznie znanych ciekawostek”, swego rodzaju księga rekordów regionu. Zawiera najdłuższe, najwyższe lub największe miejsca i atrakcje Dolnego Śląska. Magazyn można pobrać online, a także otrzymać w formie papierowej podczas wydarzeń na Dolnym Śląsku oraz w punkcie Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.

Co będzie się działo w najbliższym czasie? Czy samorząd województwa ma już pomysł, jak kontynuować kampanię? – Przed nami jeszcze m.in. cykl imprez promujących region, w które się włączamy. Najbliższa to Twierdza Legend – w pierwszy weekend października – wspaniały rodzinny festiwal w Srebrnej Górze. Już dziś zapraszam serdecznie do uczestnictwa! Oczywiście planujemy kolejne odsłony kampanii promocyjnej, ale jak na region pełen tajemnic przystało, o szczegółach dowiedzą się państwo już wkrótce – zapowiada Paweł Wybierała, członek zarządu województwa dolnośląskiego.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.