Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

European Business Awards to prestiżowy konkurs, który wskazuje i promuje dobre praktyki biznesowe wśród przedsiębiorstw na całym kontynencie. Głównym celem EBA jest działanie na rzecz zwiększenia konkurencyjności środowiska biznesowego w Europie przez wskazywanie firm wyróżniających się pod względem skuteczności operacyjnej oraz finansowej. Co roku do konkursu zapraszane są przedsiębiorstwa działające w różnych branżach, które podlegają ocenie pod kątem rozmaitych kryteriów. Bardzo istotnym aspektem oceny firm jest ich etyczna postawa względem otoczenia, rozumiana jako działalność na rzecz branży czy społeczności. W tym roku jedną z najwyżej ocenianych przez komisję EBA firm w kategorii Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Działalności na rzecz Środowiska jest Aquanet SA.

Po pomyślnym przejściu etapu weryfikacji ankiet zostaliśmy wyróżnieni i nagrodzeni tytułem National Winner i jako zwycięzca będziemy reprezentować nasz kraj na forum międzynarodowym. Czas powalczyć z najlepszymi w Europie w kategorii Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Działalności na rzecz Środowiska. – mówi Paweł Chudziński, Prezes Aquanet SA Taka nagroda to wielka nobilitacja dla naszej Spółki. Cieszy również fakt, że realizowane przez Aquanet SA działania prospołeczne i proekologiczne zostały docenione i pozwoliły zaistnieć firmie na arenie międzynarodowej.

Aquanet SA od lat uczestniczy w życiu mieszkańców Poznania oraz całej wielkopolski, zapraszając ich do wzięcia udziału w licznych inicjatywach społecznych, zdrowotnych i środowiskowych. Kształci tym samym postawy proekologiczne, które są szczególnie istotne w obliczu zmian klimatycznych.

W 2018 roku firma Aquanet zorganizowała dla wielkopolskich szkół 47 lekcje i 122 wycieczki do swoich obiektów, w których udział wzięło prawie 4,5 tysięcy osób. 17 czerwca 2018 r. zorganizowany został rodzinny festiwal z okazji rocznicy kampanii edukacyjnej „Plusk”. Przybyło na niego prawie 5 tysięcy lokalnych mieszkańców. Ponadto Aquanet w 2018 r. kontynuował dwie kampanie edukacyjne: “Nie śmieć w sieć” oraz “Zdrowy związek”. Pierwszy z nich informuje o tym, czego nie należy umieszczać w sieci kanalizacyjnej oraz o problemach, które mogą wynikać z nieprzestrzegania pewnych zasad. W kampanii „Zdrowy związek” Aquanet podkreśla więzi między ludźmi a wodą. Głównym celem tej kampanii jest promowanie picia wody z kranu, ponieważ jest czysta, zdrowa i tania.

Podobnie jak w poprzednich latach, firma Aquanet pracowała nad kształtowaniem prawidłowych nawyków żywieniowych wśród dzieci i młodzieży. Dzięki projektowi "Zdroje wodne w szkołach" 59 szkół zostało wyposażonych w dystrybutory wody. W 2019 r. Aquanet planuje zainstalować dodatkowe 20 urządzeń zarówno w szkołach, jak też w przestrzeni publicznej. Tym sposobem na Lotnisku Poznań Ławica podróżujący już mogą korzystać z wody pitnej dostarczonej przez Aquanet. To jedno z wielu działań Spółki, które jest realizowane w ramach 6. Celu Zrównoważonego Rozwoju ONZ, czyli “zapewnić wszystkim ludziom dostęp do wody i warunków sanitarnych poprzez zrównoważoną gospodarkę zasobami wodnymi”.

Warto również zwrócić uwagę na działalność charytatywną firmy. W 2018 roku Aquanet zorganizował trzy konkursy charytatywne. Dzięki pomocy finansowej zwycięskie organizacje pożytku publicznego zrealizowały wiele interesujących projektów, w tym:

  • „Mamy haka na raka” – dotyczył działań związanych z niesieniem pomocy i? wsparcia osobom cierpiącym na choroby nowotworowe oraz ich rodzinom,
  • „Okaż kulturę i chroń naturę” – projekt był skierowany do organizacji działających na rzecz zwiększenia wrażliwości opinii publicznej na problemy ochrony ptaków,
  • „Niepełnosprawni siłacze” – wsparcie działań mających na celu poprawę jakości życia i społeczną integrację osób niepełnosprawnych.

Aquanet w 2018 r. dynamicznie rozwinął również działalność wolontariacką swoich pracowników pod hasłem „Płyń z pomocą”. Wolontariusze aktywnie przyłączyli się m.in. do pomocy bezdomnym wraz ze Stowarzyszeniem Zupa na Głównym. Zrealizowano również inne zadania, jak czyszczenie brzegów Warty czy remont w Domu Pomocy Społecznej Ugory.

Zmiany klimatu, wyzwania środowiskowe i społeczne są źródłem ciągłego rozwoju Aquanet SA Dlatego w 2018 r. Spółka postanowiła zaktualizować plany zrównoważonego rozwoju i strategię CSR, opierając je na wyzwaniach postawionych przez ONZ. Efektem są liczne przedsięwzięcia naukowo-badawcze. W obiektach Aquanet prowadzono działania w ramach Planu Bezpieczeństwa Wodnego dotyczące jakości wody pitnej. Wraz z Uniwersytetem Adama Mickiewicza w Poznaniu i partnerami zagranicznymi kontynuowano wdrażanie inicjatyw w ramach międzynarodowego Projektu badawczego AquaNes finansowanego przez Komisję Europejską. Eksperci z Aquanet przedstawili innym uczestnikom projektu naturalne i inżynierskie metody uzdatniania wody stosowane w stacjach uzdatniania wody Spółki. Opracowane rozwiązania zostaną zaproponowane do wdrożenia w Azji i Afryce.

Podstawą wszystkich działań firmy Aquanet jest dbałość o środowisko naturalne i świadomość społeczną zarówno mieszkańców Poznania i województwa wielkopolskiego, jak też odbiorców kampanii edukacyjnych, które mają zasięg ogólnopolski. Działalność Spółki została doceniona również w skali europejskiej, o czym świadczy zdobycie tytułu National Winner w konkursie European Business Awards 2019.

3 i 4 grudnia 2019 r. w Warszawie odbędzie się ostatnia sesja konkursu, podczas której zostaną wyłonieni zwycięzcy European Business Awards 2019 w poszczególnych kategoriach. Całość zakończy uroczysta Gala wręczenia nagród, która odbędzie się 4 grudnia 2019 r. w Warszawie z udziałem Prezesa Spółki – Pawła Chudzińskiego.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.