Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Przykładem firmy, która dba o szczęście nie tylko w pracy, ale i na etapie rekrutacji, jest LPP. Największy pracodawca na Pomorzu ma świadomość, że aby przyciągnąć ambitne talenty, musi się również wyróżnić spośród konkurencji. Polski producent odzieży od lat współpracuje z uczelniami artystycznymi w poszukiwaniu pracowników kreatywnych. Zaliczyć do nich można m.in. ASP w Gdańsku, ASP w Łodzi, VIA Moda, Międzynarodową Szkołę Kostiumografii i Projektowania Ubioru czy School of Form. Regularną okazję do poznania firmy od środka mają również studenci Uniwersytetu Gdańskiego, Politechniki Gdańskiej, Wyższej Szkoły Bankowej, Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu czy Akademii Morskiej czy Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie.

Współpraca z uczelniami jest dla LPP niezwykle istotnym elementem budowania relacji z otoczeniem. Oznacza nie tylko wspólne działania, które promują branżę fashion. To też sposób na przyciągnięcie utalentowanych kandydatów i pracowników oraz na umożliwienie im rozwoju zawodowego. Tylko w 2019 roku odzieżowa spółka zorganizowała ponad 40 spotkań skierowanych do potencjalnych kandydatów, na które złożyły się m.in. cykliczne hackathony, meetupy, wykłady, warsztaty czy targi pracy. Udziałem w takich wydarzeniach są zainteresowani kandydaci poszukujący pracy m.in. jako projektant odzieży, kupiec mody, architekt czy programista. Na przestrzeni roku średnio raz w tygodniu eksperci LPP dzielili się swoją wiedzą z potencjalnymi kandydatami. Opowiadali o tym, jak wygląda proces tworzenia kolekcji w firmie odzieżowej o międzynarodowym zasięgu, na czym polegają przygotowania działu IT do Black Friday, czy też z jakimi wyzwaniami środowiskowymi zmaga się branża.

Każde spotkanie na linii firma-kandydat jest okazją do poznania pracowników, kultury organizacyjnej spółki i procesów w niej zachodzących. Punktem wieńczącym wysiłek obu stron są z kolei staże. W 2019 roku gdański producent odzieży zorganizował pięć staży dla nagrodzonych absolwentów uczelni artystycznych i osób wyróżnionych podczas warsztatów. Trwają one przeważnie trzy tygodnie, a stażyści mają w tym czasie zapewnione zakwaterowanie oraz kartę do firmowej stołówki, nie ponosząc przy tym kosztów pobytu w Gdańsku.

Odbycie stażu czy uczestnictwo w dniach otwartych to możliwość przekonania się o tym jak wygląda codzienność w firmie. W LPP niebagatelną rolę odgrywa budowanie przyjaznego miejsca pracy dla pracowników. Rozwój systemu motywacyjnego i szkoleniowego to podstawowe narzędzia, wspierające wyznaczanie indywidualnych ścieżek kariery i umożliwianie pracownikom awansu w strukturach firmy.

Udział w międzynarodowych projektach, inspiracyjne podróże służbowe w odległe zakątki świata czy dostęp do najnowocześniejszych narzędzi pracy i najświeższych trendów, to jedne z podstawowych atutów LPP jako lokalnego pracodawcy, prowadzącego swą działalność na 25 rynkach Europy, Azji czy na Bliskim Wschodzie. Pomorski producent dba o dopasowanie kultury firmy, sposobów zarządzania i komunikacji do specyfiki wielopokoleniowego i międzynarodowego środowiska pracy, w którym znaczący udział stanowią młodzi ludzie.

LPP ma świadomość, że szczęście w pracy przekłada się na zrównoważony rozwój firmy. W firmie od lat podstawowymi wartościami są: zaufanie, otwartość i szacunek do drugiego człowieka. Pielęgnowanie przez założycieli tych wartości, owocuje nie tylko swobodnym wyrażaniem swojej opinii czy sprawnym reagowaniem na pojawiające się wyzwania, ale również mobilizuje pracowników do uczestnictwa w projektach wolontariatu pracowniczego. 

W wyniku rosnącej lawinowo liczby oddolnych inicjatyw pracowników, w LPP powstała grupa Wolont-Wariatów. Należy do niej ponad setka pracowników zaangażowanych w regularnie odbywające się akcje charytatywne. Najczęściej pomagają w malowaniu pomieszczeń szpitalnych, zwłaszcza na oddziałach dziecięcych, uczestniczą w zajęciach pobudzających kreatywność wśród najmłodszych, angażują się w akcję nasadzenia drzew, przeobrażają się w bajkowe postaci, żeby najmłodszym pacjentom szpitalnym umilić przedświąteczny czas i pomóc zapomnieć o chorobie. Wspierają też czworonożnych przyjaciół zbierając dla nich karmę, czy remontując budki dla bezdomnych zwierząt. Od 2017 wszystkie inicjatywy charytatywne działają pod auspicjami Fundacji LPP, która swoją działalność koncentruje na projektach prospołecznych i pro-środowiskowych. W samym 2019 roku w działania wolontariatu pracowniczego zaangażowały się 323 osoby, które łącznie przepracowały 1657 godzin.

Budowanie szczęścia w pracy owocuje więc nie tylko budowaniem przyjaznych relacji wewnątrz przedsiębiorstwa, ale także z różnymi zewnętrznymi instytucjami. Troska o zadowolenie zawodowe zatrudnionych przekłada się na atmosferę w codziennej pracy, kulturę organizacyjną, ale i pobudza innowacyjność oraz kreatywność.

Więcej o LPP jako pracodawcy można znaleźć w raporcie zintegrowanym: https://www.lppsa.com/wp-content/uploads/2018/02/LPP-raport2018-online.pdf

Dla zainteresowanych pracą z pasją: https://www.lppsa.com/kariera

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.