Mustang Mach-E to zupełnie nowe oblicze legendy marki Ford. Legendy, która ma za sobą 57 lat i którą pokochał świat. Ford pokazał Mustanga w 1964 roku. Zaskoczył wszystkich fanów szybkiej jazdy, przedstawiając model przystępny cenowo, a jednocześnie zachwycający osiągami i sportową sylwetką.

Dziki koń, symbol siły i nieskrępowania

Prace nad Mustangiem rozpoczęły się w Fordzie w latach 60-tych. W 1962 roku podczas wyścigu U.S. Grand Prix zaprezentowano pierwszy prototyp Mustanga, czyli T-5. Miał centralnie umieszczony silnik V4 o mocy 90 koni mechanicznych. Rok później pojawił się kolejny prototyp – Mustang II z silnikiem z przodu. W tym samym czasie trwały w Fordzie narady, jak nazwać nowy model auta, który miał trafić do seryjnej produkcji. Sprawa nie była łatwa, a w grze pojawiały się takie nazwy, jak T-5, Cougar, Aventura, Allegro, Stiletto, Turino, Torino czy T-Bird. Ostatecznie zdecydowano się na Mustanga – dzikiego konia z prerii Ameryki Północnej, symbol młodości, siły i nieskrępowania. Stąd też logo – galopujący koń.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Auto pokolenia baby boomer

Ford dokładnie przygotował scenę do prezentacji Mustanga, poprzedzając prace nad autem badaniem rynku. Marka wiedziała, do jakiej grupy docelowej chce dotrzeć: wykształceni, młodzi ludzie na starcie kariery, z dobrymi, ale jednak jeszcze nie bardzo wysokimi zarobkami, tzw. pokolenia baby boomer. Podobno przed okazaniem samochodu szerokiej publiczności marka zaprosiła na prezentację 52 rodziny z małymi dziećmi. To nie była grupa docelowa Mustanga. Tak się przynajmniej wtedy wydawało. Rodziny zostały zapytane, czy auto byłoby dla nich praktyczne i poproszone o podanie kwoty, za jaką samochód powinien być sprzedawany. Na pierwsze pytanie rodziny odpowiadały „nie", na drugie podały kwoty o wiele większe niż zakładał Ford. Gdy dowiedziały się, jaka będzie cena sprzedaży auta, rodziny wracały, by przyjrzeć się Mustangowi i zaczynały szukać praktycznych stron auta.

Czas na elektromobilność

Mustang został pokazany światu na targach w Nowym Jorku 17 kwietnia 1964 roku. Zrewolucjonizował rynek. Ludzie, dosłownie, rzucili się do salonów samochodowych. Niektóre zmuszone były zamknąć się na kilka dni. W ciągu czterech miesięcy sprzedano ponad 100 tys. Mustangów, a samochód znalazł się wśród pięciu najlepszych samochodów pod względem wielkości sprzedaży. W sumie w pierwszym roku kalendarzowym nabywców znalazło ponad 420 tys. Mustangów, co sprawiło, że auto stało się najbardziej udanym samochodem wprowadzonym na rynek w USA. Od czasu pierwszej prezentacji Ford sprzedał na całym świecie ponad 9 mln egzemplarzy auta. Na przestrzeni lat Mustang bardzo się zmieniał. Nie tylko wizualnie, ale i pod maską.

Zmieniał się też Ford. Marka ewoluowała, podążając za aktualnymi trendami w motoryzacji tak, aby móc zaspokoić oczekiwania klientów. Jednym z kierunków stała się elektromobilność. Stąd w ofercie Forda zaczęły pojawiać się auta hybrydowe. Pierwsze próby Ford robił już w 1904 roku. Hybrydy nie wygrały jednak wówczas konkurencji z autami benzynowi i zapomniano o nich na kilkadziesiąt lat. Pomysł wrócił kilka lat temu. Ford zapowiedział wówczas hybrydyzację najpopularniejszych modeli w swojej ofercie. Silniki EcoBoost Hybrid  pojawiły się w Fordach Fiesta, Focus i Puma, a Kuga jest aktualnie dostępna  w trzech wersjach napędu hybrydowego: mHEV (miękka hybryda), FHEV (klasyczna hybryda) i Plug-in. W wersji FHEV dostępne są również Mondeo, S-MAX i Galaxy. Teraz Ford rewolucjonizuje rynek pierwszym w pełni elektrycznym samochodem.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Wraca z odświeżoną legendą, Mustangiem, ponownie, jak 57 lat temu, rewolucjonizując rynek motoryzacji i odpowiadając na nowe potrzeby klientów. Mustang Mach-E powraca jako elektryczny SUV i robi wrażenie. Teraz rodziny nie muszą już szukać wymówek, by jeździć Mustangiem. SUV doskonale odpowie na ich potrzeby.

Zasięg, moc i eksploatacja

Do naturalnego dziedzictwa Forda Mustanga nawiązuje charakterystyczna długa i wysoka maska, tylne światła, drapieżna linia boczna, a także niesamowite osiągi. Mustang elektryczny zyskał jednak zupełnie nowy design łączący tradycję z nowoczesnością.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Zyskał też imponujące osiągi, jak potężny moment obrotowy wynoszący nawet 860 Nm. To przyspieszenie porównywalne tylko do startu samolotu niezależnie od prędkości. W podstawowej wersji SUV Forda rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 6,1 sekundy, w wersji GT w 3,7 s. Zasięg? O to na co dzień zupełnie nie trzeba się martwić, a i długie dystanse to dla elektrycznego Mustanga żaden problem. Ford Mustang Mach-E gwarantuje zasięg nawet do 610 km. Szybkie, 10-minutowe ładowanie zwiększa go aż o 119 km. Domowa ładowarka Wallbox sprawia, że w pełni naładowany i gotowy do dalszej podróży SUV jest już po 8 godzinach ładowania.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Jeśli średnio codziennie jeździmy 30 km, Mustang Mach-E pozwala zapomnieć o ładowaniu nawet na ponad 2 tygodnie.

Elektryczny Mustang - innowacja połączona z legendą

SUV Mustang Mach-E to nowe oblicze ikony motoryzacji. Auto, które zachwyca stylistyką, osiągami, ale też innowacyjnymi rozwiązaniami. Zaawansowane technologie wspomagają i wspierają kierowcę. Auto bez klamek? W elektrycznym Mustangu to możliwe. Do auta dostać się można za pomocą bezkluczykowego systemu E-Latch. Wystarczy zbliżyć się z kluczem lub telefonem i nacisnąć przycisk, by drzwi stanęły przed nami otworem.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

SUV wyposażono także w system One Pedal Drive. To innowacyjna technologia, która umożliwia płynne i swobodne przyspieszanie i hamowanie przy użyciu tylko pedału przyspieszenia. Wystarczy zdjąć nogę z gazu, a system zacznie aktywnie i płynnie spowalniać samochód oraz włączy układ hamowania regeneracyjnego. Energia, zwykle tracona podczas hamowania, jest odzyskiwana i wykorzystywana do ładowania baterii.

Parkowanie ułatwia system Active Park Assist, który sam wykonuje manewr parkowania równoległego i prostopadłego oraz wyjeżdża z miejsca parkingowego. O bezpieczeństwo dba Pre-Collision Assist. Monitoruje drogę przed samochodem, wykrywając inne pojazdy, rowery czy pieszych. Ostrzega w razie zagrożenia kolizją, a w przypadku braku reakcji, automatycznie uruchomia układ hamulcowy, aby zmniejszyć skutki lub całkowicie zapobiec czołowemu zderzeniu. O wrażenia natomiast dba system komunikacji i rozrywki nowej generacji - SYNC 4A z eleganckim 15.5-calowym ekranem dotykowym i nowoczesnym interfejsem.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Ford Mustang Mach-E został zaprojektowany tak, aby nieustannie ewoluować i lepiej służyć kierowcy. Dzięki zdalnym aktualizacjom oprogramowania, które odbywają się automatycznie, samochód zyskuje zupełnie nowe funkcjonalności bądź ulepszane są istniejące, które podnoszą użyteczność pojazdu i sprawiają, że Mustang Mach-E pozostanie samochodem nowoczesnym na wiele lat. Jednym słowem ikona motoryzacji w wersji SUV w pełni zaskakuje i robi wrażenie w każdym aspekcie.