Dodatkową motywacją może być bezpłatne wsparcie od Google - szkolenia Firm Jutra i programy akceleracyjne Google for Startups, które pomagają w stawianiu pierwszych kroków na rynku i dalszym rozwoju firm i startupów.

Biznesy kobiet tworzone są z uwagą, pasją i wyjątkową empatią. Odpowiadają często na te potrzeby, które bywają pomijane lub uważane za mało istotne.

Komfort młodej mamy

Aleksandra Żebrowska jest mamą 3 synów – Franka, Henia i Felka. Zainspirowana własnymi doświadczeniami, założyła markę dedykowaną kobietom w ciąży i młodym mamom. Stworzyła kolekcję wygodnych ubrań, które ułatwiają karmienie i w których jednocześnie można czuć się bardzo kobieco.

- Po porodzie zazwyczaj w centrum uwagi znajduje się malutkie dziecko. Ale opieka nad noworodkiem nie powinna przysłaniać konieczności opiekowania się też mamą. Potrzeby poczucia pewności siebie, kobiecości – często spychane są na dalszy plan jako nieistotne. Tymczasem od zaspokojenia potrzeb mamy zależy jej samopoczucie i kondycja psychiczna, które w tym wyjątkowym okresie są bardzo nadwyrężone. Szczególnie wtedy kobiety powinny poczuć, że ktoś zatroszczył się właśnie o nie - mówi Aleksandra Żebrowska.

Marka Francis & Henry od samego początku znalazła uznanie na zagranicznych rynkach. Udział w programie i szkoleniach Firmy Jutra od Google pomógł właścicielce w identyfikowaniu kolejnych zagranicznych klientów, zwiększaniu sprzedaży online, ale również rozwijaniu sprzedaży w Polsce. 

- Dzięki narzędziom Google mamy dostęp do bardzo wartościowych danych, pozwalających lepiej zrozumieć klientki, ich zwyczaje zakupowe i potrzeby. Taka wiedza jest też kluczowa przy rozwijaniu brandu w nowym miejscu - dodaje Aleksandra Żebrowska.

Ubranka przekazywane z pokolenia na pokolenie

Choć Zofia Ślotała-Haidar zarzekała się, że nigdy nie zostanie projektantką, dziś jest właścicielką firmy i sama tworzy ubranka dla dzieci.

- Uważałam, że jest wiele osób dużo bardziej kreatywnych ode mnie, ale dostrzegłam też niszę na polskim rynku. Gdy urodziłam córeczkę i szukałam dla niej szaty do chrztu nie udało mi się znaleźć ubranka, które byłoby eleganckie, świetne jakościowo i które mogłoby być przekazywane przez lata kolejnym dzieciom. Marzyło mi się ubranko z miejscem na wyhaftowanie imion kolejnych małych właścicieli, które stanie się częścią rodzinnej tradycji - mówi Zofia Ślotała-Haidar.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera Google

Zakładając markę Petite Maison spotkała się z opiniami, że w Polsce na pewno nie uda jej się wejść na rynek dóbr luksusowych z ubrankami dla dzieci. Obecnie sprzedaje nie tylko ubranka na wyjątkowe okazje, ale dużą częścią biznesu stały się akcesoria do włosów dla dorosłych. Jest to rynek, na który Petite Masion otworzył się podczas pandemii. Niedawno uruchomiła kolejny sklep Mokobébé Concept Store z zabawkami dla dzieci i akcesoriami dla mam. Oprócz sklepów stacjonarnych w Warszawie właścicielka koncentruje się na sprzedaży online, która szczególnie w czasie pandemii pozwala jej na rozwój biznesu. 

- Na szkoleniach Firm Jutra nauczyłam się samodzielnie analizować szczegółowe dane, które dostarczają mi narzędzia Google, dzięki temu wiem jak planować działania by docierać do nowych klientów - mówi Zofia Ślotała - Haider. - Nie muszę wszystkiego robić sama, potrafię delegować zadania, ale zawsze ważne było dla mnie by umieć i by wiedzieć jak.

By wszystkie kobiety czuły się znów kobieco

Trening mięśni dna miednicy dla wielu kobiet wciąż brzmi dość obco, a to właśnie prawidłowo wykonywane ćwiczenia pomagają walczyć z nietrzymaniem moczu, wrócić do formy po porodzie, czuć się dobrze w trakcie menopauzy czy czerpać satysfakcję z życia seksualnego. Urszula Herman udowodniła, że można łączyć naukę z biznesem i rozwiązywać bardzo konkretne kobiece potrzeby - stworzyła  Pelvifly, rozwiązanie, które pomaga kobietom i specjalistom w uroginekologicznej rehabilitacji dysfunkcji mięśni dna miednicy oraz w profilaktyce, która ma celu promocję dbania o mięśnie dna miednicy wśród kobiet.

- O dno miednicy powinna zadbać każda kobieta i nie należy się tego wstydzić. Dzięki Pelvifly wspieramy nie tylko kobiety, które w interaktywny sposób ćwiczą swoje mięśnie przy użyciu gier mobilnych, ale także specjalistów rehabilitacji, którzy wreszcie mają wgląd do parametrów biomechanicznych mięśni w naszym portalu teleopieki - mówi Urszula Herman.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera Google

Aby rozwinąć swój pomysł i wypromować rozwiązanie założycielka startupu wzięła udział w jednym z programów Google for Startups, który zaowocował wdrożeniem narzędzi, z których używa po dzień dzisiejszy.

 - Oprócz efektywnych sposobów zarządzania firmą i stawiania sobie mierzalnych celów,  otrzymaliśmy również cenną wiedzę marketingową o tym jak prowadzić kampanie i opracowywać treści, które trafią do właściwych użytkowniczek. Podczas programu dowiedzieliśmy się również o Google Cloud i jej efektywnym wykorzystaniu. Dla założycieli startupów spoza IT rozwiązania chmurowe mogą nie być intuicyjne, ale przy wsparciu Google proces wdrożenia był łatwy i teraz widzę, że działa bez mojej uwagi.

Aplikacja, która zmieniła życie tysięcy Polek

O  tym jak wiele jest kobiet, które miesiącami nie mogą zajść w ciążę i szukają wsparcia w Internecie w postaci wiarygodnych zasobów popartych wiedzą ekspercką i przede wszystkim danymi naukowymi Joanna Fedorowicz zdała sobie sprawę podczas studiów MBA w San Francisco. Tam po raz pierwszy zetknęła się z ogromnym problemem jakim jest niepłodność i tam narodził się jej pomysł na OvuFriend. Ta aplikacja mobilna i platforma internetowa analizuje dane o zdrowiu i cyklach miesiączkowych kobiet i w rezultacie  pomaga im poznać swoją płodność, szybciej zajść w ciążę i co ważne - wykryć problemy ze zdrowiem hormonalnym na wczesnym etapie.

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera Google

OvuFriend to nie tylko algorytmy oparte o sztuczną inteligencję analizujące płodność kobiet, ale również cudowna społeczność 300 tysięcy kobiet wspierających się w trudnych chwilach i kibicujących sobie w przygotowaniach do ciąży – mówi Joanna Fedorowicz -  Mój pomysł pomógł mi rozwinąć udział w programie Google for Startups Residency.  Było to ogromne źródło inspiracji i pracy nad sobą jako lidera i członka zespołu. Dzięki mentorom zrozumiałam, że budowanie firmy to przede wszystkim ludzie, których poznaje się na swojej drodze. 

Aby skorzystać z bezpłatnych szkoleń i rozwinąć swój biznes w internecie wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie www.firmyjutra.pl.

Aby rozwijać swój pomysł na startup, bądź skalować już ten powstały warto dołączyć do społeczności Google for Startups na stronie www.campus.co.