Toyota po raz kolejny wysoko podnosi poprzeczkę. Na rynek trafia właśnie czwarta generacja najpopularniejszego modelu Toyoty w Europie – Yarisa. Nowy Yaris przyciąga wzrok nowoczesnym designem i muskularną sylwetką. Najważniejsze zmiany kryją się jednak pod maską. Sercem nowego Yarisa jest zupełnie nowy napęd hybrydowy czwartej generacji, oparty na 3-cylindrowym silniku 1,5 l Dynamic Force, generujący łączną moc 116 koni mechanicznych. Moc samego silnika elektrycznego to aż 79 koni mechanicznych i 141 Nm. Silnik pozwala na jazdę w trybie elektrycznym z prędkością aż 130 km/h. Większa moc to bardziej dynamiczne auto, nie tylko jeśli chodzi sprint do „setki”, ale przede wszystkim o elastyczność przy wyższych prędkościach. Przy tym inżynierom Toyoty udała się rzecz niebywała. Przy jednoczesnym wzroście mocy, uzyskali niewiarygodne wręcz wartości spalania i emisji CO2.

Materiał Partnera
Materiał Partnera  Toyota

Oszczędność paliwa i mniejsza emisja CO2

Połączenie dwóch napędów: silnika spalinowego i silnika elektrycznego, sprawia, że jazda Yarisem czwartej generacji jest bardzo oszczędna. Oba silniki mogą równocześnie lub osobno napędzać koła, przy czym nowy Yaris znacznie częściej będzie jeździł tylko i wyłącznie w trybie elektrycznym niż jego poprzednik. Nowoczesne rozwiązania pozwalają na większe wykorzystanie trybu EV, czyli jazdy jedynie na energii zgromadzonej w akumulatorach, dzięki czemu Yaris czwartej generacji ogranicza o 20 proc. emisję CO2 oraz zużywa o 20 proc. mniej paliwa w porównaniu z Yarisem Hybrid trzeciej generacji.

Made in Poland

Nowy Yaris to same nowości pod maską. Wypada zacząć od zupełnie nowego, 3-cylindrowego silnika benzynowego, który dotąd można było spotkać w nowej Corolli czy Toyocie RAV4. Silnik nowego Yarisa charakteryzuje się wysokim stopniem sprężania oraz rekordowo wysoką, jak na silnik benzynowy, sprawnością termiczną, wynoszącą ponad 40 proc. Warto dodać, że silnik produkowany jest w Polsce. Polskie fabryki jako jedyne poza Japonią produkują komponenty do napędów hybrydowych. Rewolucję przeszła bateria. Teraz jest ona litowo-jonowa. Jest lżejsza, jednak dzięki zastosowaniu innej niż dotychczas technologii, prawie o 20 proc. pojemniejsza od stosowanych dotąd akumulatorów niklowo-wodorkowych. Dzięki nowej baterii samoładujący się układ hybrydowy jest w stanie odzyskać więcej energii. To sprawia, że samochód może nie emitując żadnych spalin.

Materiał Partnera
Materiał Partnera  Toyota

Miejskie zacięcie, najwyższe bezpieczeństwo

Nowy Yaris posiada wszystkie atuty samochodu o typowo miejskim zacięciu. Wzrok przyciąga nowoczesna i dynamiczna stylistyka. O komfort jazdy dba nowa platforma, na której został zbudowany – TNGA. Dzięki niej jest sztywniejszy, świetnie trzyma się drogi i lepiej wchodzi w zakręty. W standardowym wyposażeniu oferuje m.in. system  wykrywania pieszych i rowerzystów, system monitorujący skrzyżowania czy czytanie znaków. Posiada 8 poduszek powietrznych. Najwyższe bezpieczeństwo w połączeniu z nowoczesnym stylem i doskonałymi osiągami sprawiają, że nowy Yaris Hybrid zaskoczy nie jednego kierowcę.

Aby zakochać się w samochodzie, warto obejrzeć premierę auta na https://www.toyota.pl/world-of-toyota/premiera-yaris i przyjść do salonów Toyoty na dni otwarte, które odbędą się w dniach 11-12 września.

 
Koniec materiału promocyjnego