W kampanię zaangażowali się uznani polscy artyści - Marta Frej, Andrzej Pągowski, czy Andrzej Milewski (znany jako Andrzej Rysuje), którzy zaprojektowali dedykowane akcji plakaty i rysunki. Powstały też grafiki promujące wydarzenie, z bohaterami znanych każdemu klasyków światowej kinematografii, takich jak „Lśnienie” (reż. Stanley Kubrick, 1980), czy „Cast Away: Poza światem” (reż. Robert Zemeckis, 2000). Trailer kampanii "Powrót do kin studyjnych" został zrealizowany m.in. innymi we współpracy z Jerzym Satanowskim, autorem ścieżki dźwiękowej do filmu "Dzień świra" (2002) w reż. Marka Koterskiego. Sam film ma już w polskiej kinematografii status kultowego, dlatego właśnie na jego kanwie powstała koncepcja spotu promującego akcję.

Plakat Powrót do kin studyjnych, Andrzej Pągowski,Plakat Powrót do kin studyjnych, Andrzej Pągowski, materiały partnera

Kina studyjne od lat pełnią istotną rolę w życiu kulturalnym Polaków – są miejscami poważnej rozmowy o kinie i życiu, które to kino pokazuje. Łączą ludzi z pasją, kochających nie tylko filmy, ale i wspólne doświadczanie kultury, promują młodych polskich twórców i tytuły często niełatwe, ale ważne i potrzebne.

12 marca, w związku z zagrożeniem epidemiologicznym, została podjęta decyzja o zamknięciu instytucji kultury, w tym ponad 230 małych i średnich kin. Kina te nie trwały bezczynnie w trakcie lockdownu. Aby zachować kontakt z Widzami i wciąż realizować misję promocji kina artystycznego, Stowarzyszenie Kin Studyjnych będące od niedawna operatorem programu Sieć Kin Studyjnych i Lokalnych, powołało do życia największe wirtualne kino zrzeszające na jednej platformie kilkadziesiąt podmiotów. Dzięki MOJEeKINO.pl Widzowie mogli zaprosić swoje ulubione kino do domu i cieszyć się specjalnie wyselekcjonowanym repertuarem, którego próżno szukać na tradycyjnych platformach VOD.

Ale doskonale wiemy, że prawdziwa magia kina kryje się w ciemnej sali kinowej. I czas, by tę magię odkryć na nowo. Odkryć w małych, przytulnych kinach studyjnych.

W ostatnich latach nastąpił znaczny rozwój kin studyjnych, świadczący o potrzebie ich istnienia. Niezmiennie wyróżniają się wyjątkową misją upowszechniania wysokiej kultury filmowej w szczególności polskiej i europejskiej oraz działaniami na rzecz młodej widowni i zapobieganiu wykluczeniu kulturowemu różnych grup społecznych, czy mieszkańców małych miejscowości. Bez nich, wiele polskich produkcji zostałoby pominiętych w procesie dystrybucji i nie trafiłoby do widzów. W tym miejscu można przywołać chociażby wyróżniony na Krakowskim Festiwalu Filmowym film „Mów mi Marianna” Karoliny Bielawskiej. Natomiast dystrybucja takich tytułów jak nagrodzona Oscarem „Ida” Pawła Pawlikowskiego (80% wyniku w kinach studyjnych), czy film „Baby Bump” Kuby Czekaja, uhonorowany na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji oraz rodzimych festiwalach w Gdyni i Koszalinie (95% wyniku w kinach studyjnych), ograniczyłaby się do pojedynczych pokazów w kinach sieciowych.

Powrót do kin studyjnych, Andrzej Rysuje,Powrót do kin studyjnych, Andrzej Rysuje, materiały partnera

Powrót do kin studyjnych, Andrzej Rysuje,Powrót do kin studyjnych, Andrzej Rysuje, materiały partnera

Ponadto, w wybranych kinach w całej Polsce, w dniach 24-26 lipca, widzowie mogli kupić bilety w promocyjnej cenie na specjalnie wyselekcjonowany repertuar filmowy. Gorąco zachęcamy do wybrania się do swojego lokalnego kina studyjnego, z tradycją, często kameralną małą salą, na seans, który na pewno zapadnie długo w pamięć.

Więcej informacji w oficjalnych kanałach komunikacji i mediach społecznościowych Stowarzyszenia Kin Studyjnych (https://stowarzyszeniekin.pl/) oraz poszczególnych kin.

Kampania realizowana przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

Plakat Cast Away,Plakat Cast Away, materiały partnera