W kampanię zaangażowali się uznani polscy artyści - Marta Frej, Andrzej Pągowski, czy Andrzej Milewski (znany jako Andrzej Rysuje), którzy zaprojektowali dedykowane akcji plakaty i rysunki. Powstały też grafiki promujące wydarzenie, z bohaterami znanych każdemu klasyków światowej kinematografii, takich jak „Lśnienie” (reż. Stanley Kubrick, 1980), czy „Cast Away: Poza światem” (reż. Robert Zemeckis, 2000). Trailer kampanii "Powrót do kin studyjnych" został zrealizowany m.in. innymi we współpracy z Jerzym Satanowskim, autorem ścieżki dźwiękowej do filmu "Dzień świra" (2002) w reż. Marka Koterskiego. Sam film ma już w polskiej kinematografii status kultowego, dlatego właśnie na jego kanwie powstała koncepcja spotu promującego akcję.
Plakat Powrót do kin studyjnych, Andrzej Pągowski, materiały partnera
Kina studyjne od lat pełnią istotną rolę w życiu kulturalnym Polaków – są miejscami poważnej rozmowy o kinie i życiu, które to kino pokazuje. Łączą ludzi z pasją, kochających nie tylko filmy, ale i wspólne doświadczanie kultury, promują młodych polskich twórców i tytuły często niełatwe, ale ważne i potrzebne.
12 marca, w związku z zagrożeniem epidemiologicznym, została podjęta decyzja o zamknięciu instytucji kultury, w tym ponad 230 małych i średnich kin. Kina te nie trwały bezczynnie w trakcie lockdownu. Aby zachować kontakt z Widzami i wciąż realizować misję promocji kina artystycznego, Stowarzyszenie Kin Studyjnych będące od niedawna operatorem programu Sieć Kin Studyjnych i Lokalnych, powołało do życia największe wirtualne kino zrzeszające na jednej platformie kilkadziesiąt podmiotów. Dzięki MOJEeKINO.pl Widzowie mogli zaprosić swoje ulubione kino do domu i cieszyć się specjalnie wyselekcjonowanym repertuarem, którego próżno szukać na tradycyjnych platformach VOD.
Ale doskonale wiemy, że prawdziwa magia kina kryje się w ciemnej sali kinowej. I czas, by tę magię odkryć na nowo. Odkryć w małych, przytulnych kinach studyjnych.
W ostatnich latach nastąpił znaczny rozwój kin studyjnych, świadczący o potrzebie ich istnienia. Niezmiennie wyróżniają się wyjątkową misją upowszechniania wysokiej kultury filmowej w szczególności polskiej i europejskiej oraz działaniami na rzecz młodej widowni i zapobieganiu wykluczeniu kulturowemu różnych grup społecznych, czy mieszkańców małych miejscowości. Bez nich, wiele polskich produkcji zostałoby pominiętych w procesie dystrybucji i nie trafiłoby do widzów. W tym miejscu można przywołać chociażby wyróżniony na Krakowskim Festiwalu Filmowym film „Mów mi Marianna” Karoliny Bielawskiej. Natomiast dystrybucja takich tytułów jak nagrodzona Oscarem „Ida” Pawła Pawlikowskiego (80% wyniku w kinach studyjnych), czy film „Baby Bump” Kuby Czekaja, uhonorowany na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji oraz rodzimych festiwalach w Gdyni i Koszalinie (95% wyniku w kinach studyjnych), ograniczyłaby się do pojedynczych pokazów w kinach sieciowych.
Powrót do kin studyjnych, Andrzej Rysuje, materiały partnera
Powrót do kin studyjnych, Andrzej Rysuje, materiały partnera
Ponadto, w wybranych kinach w całej Polsce, w dniach 24-26 lipca, widzowie mogli kupić bilety w promocyjnej cenie na specjalnie wyselekcjonowany repertuar filmowy. Gorąco zachęcamy do wybrania się do swojego lokalnego kina studyjnego, z tradycją, często kameralną małą salą, na seans, który na pewno zapadnie długo w pamięć.
Więcej informacji w oficjalnych kanałach komunikacji i mediach społecznościowych Stowarzyszenia Kin Studyjnych (https://stowarzyszeniekin.pl/) oraz poszczególnych kin.
Kampania realizowana przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
Plakat Cast Away, materiały partnera