-
Farmaceutyczna potęga ze Starogardu Gdańskiego
Polpharma ok. jednej piątej swoich przychodów ze sprzedaży przeznacza na inwestycje, badania i rozwój.
-
W Wieluniu rosną i rosną. I połykają konkurencję
Wieluński Wielton jest już trzecim w Europie producentem naczep i przyczep. Firma w niebywałym tempie kupuje zagranicznych konkurentów, szybko powiększając udziały w rynku.
-
Słodki zapach czekolady Wedla. "W Polsce jesteśmy marką numer jeden"
Słynie z torcików, ptasiego mleczka i oczywiście czekolad. Swoje słodkie towary sprzedaje na całym świecie. Firmę Wedel założył Niemiec, teraz właścicielem jest Japończyk, a to przecież najpopularniejszy polski biznes cukierniczy od prawie 170 lat.
-
120-metrowa szyna przepustką do ekskluzywnego grona
Edward Gierek zapewne nie przypuszczał, że Huta Katowice, o której budowie osobiście decydował na początku lat 70. XX wieku, wraz z kilkoma innymi polskimi hutami w XXI wieku stanie się częścią największego koncernu stalowego na świecie.
-
Stulatka pracująca dla dzieci. Książki Naszej Księgarni kupują świadome matki
Ma prawie 100 lat i nie narzeka na brak czytelników. Nasza Księgarnia przetrwała wojnę, PRL, burzliwą transformację, a dziś wydaje 2 mln książek rocznie.
-
Jak wrocławska firma została liderem w handlu IT
Andrzej Przybyło zaczynał od jednoosobowej firmy, w której sam był dyrektorem, akwizytorem i magazynierem, a do przewożenia towarów służył mu mały fiat. Dzisiaj jego spółka AB zatrudnia ponad 1000 osób i jest liderem w swojej branży.
-
Gigant chemii budowlanej powstał we Wrocławiu
- Jak stworzyć istotną w skali europejskiej firmę technologiczną? Po pierwsze, należy orientować się na rynki zagraniczne, nie tylko na polski - radzi Krzysztof Domarecki, założyciel firmy Selena.
-
JEMS Architekci: Poprawia nam się widok na Polskę
Staramy się nasze projekty wpisać w okolicę. Czasami nie jest to łatwe, bo wokół jest np. dziwnie i brzydko. Ale kontekst uważamy za szczególnie ważny. Chodzi o to, by nowe domy wyglądały tak, jakby zawsze tam były.
-
Po przejęciu Solarisa przez CAF. "Nikt nie ma pomysłu, by likwidować logo lub nazwę Solaris"
- Cały rynek autobusów miejskich w Europie to ok. 12 tys. sztuk rocznie. Z tego poznański Solaris ma - w zależności od roku - od 10 do kilkunastu procent udziałów. To daje firmie trzecią pozycję na rynku - mówi Mateusz Figaszewski, pełnomocnikiem zarządu ds. rozwoju E-mobilności i PR firmy Solaris Bus&Coach.
-
Jak zbudować sieć sklepów i nie tracić nad nimi kontroli
Historia największej polskiej sieci supermarketów zaczęła się od połączenia sił przez pięciu lokalnych biznesmenów. W ciągu dwóch dekad liczba sklepów zwiększyła się dziesięciokrotnie. Centrum dowodzenia POLOmarketu wciąż znajduje się w niewielkiej wsi niedaleko Inowrocławia.
-
"To już nie są żaglóweczki". Delphia Yachts przełamuje stereotypy
- W tej branży nie można się nie przykładać, produkować po kosztach. Chodzi o bezpieczeństwo - mówi Wojciech Kot, współwłaściciel Delphia Yachts, największego polskiego producenta jachtów żaglowych. W branży wietrzy stagnację. Bo młodzież nie kupuje jachtów. Woli boatsharing.
-
Poznańska firma ponad sto lat temu zaczęła produkować miksturę dobrą prawie na wszystko
Alba Thyment, rodzinna firma z Poznania, od ponad stu lat produkuje Argol Essenza Balsamica, ziołowy lek, którego skład ujawnili w 1611 r. karmelici spod Paryża.
-
Od Tarpana po nowoczesne dostawczaki
25 lat temu Volkswagen przejmował zakład Tarpana w Poznaniu w czasach transformacji ustrojowej. - Obawy były ogromne, rynek w Polsce niestabilny. Nie do końca wiedzieliśmy, jak to będzie - wspomina jeden z pracowników. Dziś Volkswagen Poznań to cztery zakłady, które zatrudniają ponad 11 tys. osób.
-
Kombajny z Płocka. Od żniwiarki do kosmicznego CX
Już na początku przyszłego roku w płockiej fabryce produkowany będzie supernowoczesny kombajn CX. Kabina jak w limuzynie, sterowanie za pomocą komputera... Ale nie byłoby dziś CNH w Płocku, gdyby lokalni przedsiębiorcy pod koniec XIX w. nie rozwinęli w mieście przemysłu maszyn rolniczych.
-
Huta, która produkowała dla królów i szejków
W okresie największej prosperity pracowało w niej 7 tys. osób, była jedną pięciu pierwszych spółek na Giełdzie Papierów Wartościowych. A potem z hukiem upadła. Teraz Huta Szkła Krosno ma nowego właściciela - południowoafrykański fundusz inwestycyjny. I zyskuje nowy oddech.