Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Czekamy na Wasze listy. Napisz: listydogazety@gazeta.pl

Mam na myśli reklamę, w której (w skrócie) młodzieniec otwiera, obficie zaopatrzoną w produkty do jedzenia, lodówkę i głosem pełnym żalu i przerażenia krzyczy do mamy, że rzekomo "nie ma nic do jedzenia".

W czasach, gdy bardzo wiele rodzin może tylko pomarzyć o takim zaopatrzeniu lodówki, kiedy wielu ludzi czasem nie stać na chleb, wiele dzieci je tylko jeden posiłek dziennie, w sytuacji, w której organizowane są akcje dożywiania dzieci, emitowanie takiej reklamy uważam za skandaliczne, bulwersujące i nie mieszczące się w żadnych kryteriach dobrego smaku, etyki i kultury medialnej.

Bulwersujące jest również to, że godny pożałowania scenariusz owej reklamy, utrwala w oglądających ją dzieciach, opinię, że nie warto jeść warzyw, owoców, mięsa, serów, ponieważ wystarczy zjeść serek firmy "X" i on zastąpi wszystkie wartości odżywcze, witaminy, białko itd. zawarte w innych produktach. Ciężko o podobną bzdurę. Każdy dietetyk i znawca tematu żywienia powie, że ograniczenie jadłospisu do serka homogenizowanego firmy "X", byłoby niewskazane dla zdrowia dorastających dzieci i młodzieży, krzywdzące i niezdrowe.

Pomimo iż należę do osób, które szczęśliwie stać na kupno produktów żywieniowych, jakich chcę i mogę sobie pozwolić na zróżnicowany jadłospis, nie kupię i nie sięgnę po produkty owej firmy. List o podobnej treści wysłałem do producenta i otrzymałem spodziewaną, zdawkową (prawdopodobnie generowaną komputerowo) odpowiedź informującą o przekazaniu sprawy dalej.

Zdaję sobie sprawę, że swoim listem niewiele zdziałam - chciałem jedynie podzielić się swą opinią - może następnym razem ktoś zastanowi się nad moralnością emitowania tego rodzaju reklamy.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.