Od dłuższego czasu na rynku prasowym brakowało konkretnych, ujednoliconych danych dotyczących czytelników prasy i użytkowników serwisów internetowych należących do danego tytułu. Dostępne badania nie łączyły informacji o odbiorcach gazet papierowych i ich wersji cyfrowych. 

- Postanowiliśmy uporządkować system prezentowania wyników czytelnictwa i sprzedażowych, nadając im nowy wymiar. Od nowego roku będziemy podawać dane o wszystkich naszych czytelnikach - tych wybierających tradycyjne wydania i tych w sieci, pokazując ich liczbę całkowitą, a przez to siłę naszej marki - mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”

Z przygotowanych danych wynika, że w czwartym kwartale 2019 r. już 300 tysięcy osób* miało dostęp do płatnych treści "Gazety Wyborczej" - wydań tradycyjnych oraz cyfrowych w postaci subskrypcji treści na Wyborcza.pl. Dodatkowo, wiemy też, że w 2019 r. aż 9 milionów osób** miesięcznie czytało teksty "Gazety Wyborczej". Wyniki te łączą dane o czytelnikach wydania papierowego, subskrypcji internetowej, aplikacji cyfrowej oraz e-wydania „Gazety Wyborczej”.

Dodatkowo, obliczyliśmy że w grudniu 2019 r. w sumie ponad 400 dziennikarzy „Gazety Wyborczej” z całej Polski napisało 9500 nowych artykułów. A czytelnicy „Gazety Wyborczej” przeczytali wówczas 183 000 tekstów – nowych i archiwalnych***.

Kolejne dane już za miesiąc - do przeczytania!

* Średnie dzienne rozpowszechnianie płatne razem (rozpowszechnianie wydań drukowanych, rozpowszechnianie e-wydań) oraz średnia dzienna liczba płatnych dostępów cyfrowych w 4. kw. 2019 r.

** Wyniki opracowane przez Polskie Badania Czytelnictwa na podstawie Badania PBC oraz danych badania Gemius PBI na zlecenie Agory S.A. Dane dotyczące czytelnictwa - za okres styczeń-wrzesień 2019 łączny zasięg dla wydania papierowego „Gazety Wyborczej” (CCS) oraz wyborcza.pl, wyborcza.biz i wysokieobcasy.pl - liczba RU miesięcznie. 

*** Dane własne wydawcy, uwzględniono artykuły internetowe wyświetlone dłużej niż 30 sekund.