Dla właściciela firmy zajmującej się dopłatami do słonecznych kolektorów internet to podstawa działalności. Ale projektantka biżuterii traktuje go tylko jako dodatek do swojej pasji, nie chce mieć sklepu online. Bez sieci ani ona, ani on nie mogliby jednak funkcjonować i zarabiać pieniędzy

Z najnowszego raportu pt. "Społeczeństwo informacyjne w Polsce" przygotowanego przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że w 2010 roku 96 proc. firm miało dostęp do internetu. Największy postęp odnotowano wśród małych przedsiębiorstw, gdzie jeszcze trzy lata temu dostęp do sieci deklarowało zaledwie 91 proc. badanych. Niestety, nasze województwo pod względem dostępu firm do internetu znajduje się w połowie stawki. Wyprzedzają nas m.in. województwa opolskie i zachodniopomorskie, gdzie odsetek firm mających dostęp do sieci wyniósł w zeszłym roku 98,5 proc., podczas gdy w woj. śląskim wynosił 96 proc. GUS nie ma wątpliwości, że przedsiębiorstwa doceniają przede wszystkim własne strony internetowe, dzięki którym mogą być bliżej klientów. Niestety, choć ten rodzaj prezentacji jest konkurencyjny w stosunku do tradycyjnych bannerów reklamowych czy ulotek, to wciąż jeszcze nie wszystkie firmy są obecne w sieci. Wśród dużych przedsiębiorstw odsetek ten wynosi 91 proc., średnich 81 proc., a małych zaledwie 65,5 proc. Jeszcze gorzej przedstawia się statystyka dotycząca wykorzystania własnej witryny WWW, bo zaledwie 7,1 proc. firm umożliwia tą drogą zamawianie usług lub produktów online. Reszta skupia się przede wszystkim na prezentacji swojej oferty, głównie katalogów i cenników, koncentrując się na sprzedaży tradycyjnej.

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Komentarze