Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

164 191,49 zł - dokładnie taką kwotę udało się zebrać ze sprzedaży książki-cegiełki „Wszystkie kolory świata”, wydanej przez Wydawnictwo Agora dla dzieci w zaledwie trzy miesiące od jej premiery 16 lutego.

- Miarą sukcesu firmy w dzisiejszych czasach nie powinny być jedynie wyniki, ale także zdolność do dzielenia się, i tak właśnie rozumiem nasz udział w tym projekcie – dziś nie ma ważniejszej grupy potrzebujących niż dzieci. Cieszę się, że tyle osób i organizacji uznało, że to ważna sprawa w obliczu tego, co się dzieje wokół nas. To po akcji „Nadzieja" nasza kolejna charytatywna akcja i na pewno nie ostatnia - tłumaczy Małgorzata Skowrońska, dyrektor zarządzająca Wydawnictwa Agora.

Partnerami akcji są fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, rzecznik praw obywatelskich Adam Bodnar oraz Empik. Zbiór 20 ilustrowanych opowiadań dla dzieci i młodzieży charytatywnie stworzyła grupa wyśmienitych polskich pisarek i pisarzy, ilustratorek i ilustratorów jako gest solidarności i wsparcia dla dzieci i młodzieży narażonych na dyskryminację ze względu na różnego rodzaju odmienność. 

Pomoc dla tysięcy dzieci, które są osamotnione i zagubione

Dochód ze sprzedaży książki przeznaczony jest na działanie bezpłatnej i całodobowej linii 116 111 – telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży, prowadzonego przez fundację Dajemy Dzieciom Siłę.

– Ogromnie się cieszymy! Dzięki temu wsparciu będziemy mogli kontynuować działanie 116 111. To pomoc dla tysięcy dzieci, które są osamotnione i zagubione, tak jak bohaterowie opowiadań składających się na tę piękną książkę - mówi Monika Sajkowska, prezeska fundacji.

Zebrane pieniądze pomogą m.in. sfinansować dodatkowe dyżury specjalistów i ekspertów w najbardziej istotnym czasie, gdy telefonów od dzieci w sytuacji kryzysowej jest najwięcej.

Publikacja powstała dzięki ogromnemu zaangażowaniu i charytatywnej pracy wielu osób. Teksty i ilustracje do „Wszystkich kolorów świata” stworzyli: Mariusz Andryszczyk, Anita Andrzejewska, Justyna Bednarek, Paweł Beręsewicz, Katarzyna Bogucka, Aleksandra Cieślak, Maria Dek, Emilia Dziubak, Joanna Fabicka, Barbara Gawryluk, Andrzej Marek Grabowski, Monika Hanulak, Cezary Harasimowicz, Joanna Jagiełło, Roksana Jędrzejewska-Wróbel, Jona Jung, Grzegorz Kasdepke, Marta Kisiel, Katarzyna Kołodziej, Barbara Kosmowska, Agata Królak, Igor Kubik, Marta Kurczewska, Grażka Lange, Daniel de Latour, Joanna Olech, Anna Onichimowska, Paweł Pawlak, Adam Pękalski, Andrzej Pilichowski-Ragno, Jola Richter-Magnuszewska, Grażyna Rigall, Joanna Rudniańska, Joanna Rusinek, Michał Rusinek, Katarzyna Ryrych, Piotr Socha, Zofia Stanecka, Marcin Szczygielski, Marianna Sztyma, Adam Wajrak, Anna Wielbut, Rafał Witek.

Słowo wstępne do książki napisał Przemek Staroń. Projektem graficznym oraz składem zajęła się Dorota Nowacka, a ilustracje do druku przygotowała Daria Szadkowska.

Każdy człowiek jest wyjątkowy

Akcję wsparły także firmy Arctic Paper (dostawca papieru), warszawska Drukarnia Perfekt SA, wiele firm dystrybucyjnych i handlowych oraz liczne media, które promowały akcję.

- W Empiku wierzymy, że każdy człowiek jest wyjątkowy – promujemy otwartość i celebrujemy indywidualizm. Cieszę się, że razem z Wydawnictwem Agora, fundacją Dajemy Dzieciom Siłę i twórcami książki „Wszystkie kolory świata” mogliśmy wspólnie wesprzeć tak ważny społecznie cel, jakim jest walka z dyskryminacją, propagowanie idei różnorodności i budowanie odpowiedzialnych postaw od najmłodszych lat - mówi Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik, która jest partnerem akcji.

W dalszym ciągu można przyłączyć się do akcji, kupując książkę-cegiełkę „Wszystkie kolory świata” w wersji papierowej (m.in. na Kulturalnysklep.pl oraz Empik.com), a także w formie e-booka (Publio.pl) w stałej cenie 40 zł.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.