Czy zastanawiasz się nad tym, jakich benefitów oczekują od Ciebie pracownicy? A może owocowe czwartki oraz karnet na basen to wszystko, co oferujesz swoim zespołom? Z tego tekstu dowiesz się, dlaczego pracownicy potrzebują zmiany w dodatkach pozapłacowych i jakie masz możliwości.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Pomimo że pandemia koronawirusa, trudna sytuacja gospodarcza oraz wojna na wschodzie dynamicznie zmieniają rzeczywistość, co nie pozostaje bez wpływu na pracę, to jest jedna stała, która od wielu lat nie zmienia się w relacjach pomiędzy pracownikiem a pracodawcą. Chodzi o chęć otrzymania czegoś więcej niż pensja. Na przełomie lat dodatki pozapłacowe przybierały różne formy, ale zawsze celem było wzmocnienie motywacji wśród pracowników i bycie bardziej konkurencyjną firmą na rynku. Obecnie, w świecie wykonywania obowiązków zdalnie lub hybrydowo, dotychczasowe rozwiązania przestały być już tak atrakcyjne jak kiedyś. Konieczne jest wprowadzenie czegoś nowego, ponieważ zmieniły się potrzeby pracowników.

Jakie są najpopularniejsze dodatki pozapłacowe?

Rzeczywistość pracowników oraz pracodawców została odwrócona do góry nogami i rozwiązania takie jak te wymienione poniżej, pomimo że są przydatne, mogą już dzisiaj nie wystarczać do przyciągnięcia do organizacji talentów oraz utrzymania obecnej załogi.

Sprawdź, na co najczęściej decydują się pracodawcy:

  • Karta sportowa – dzięki niej pracownicy uzyskują dostęp do setek obiektów sportowych i mogą popracować nad kondycją oraz zadbać o zdrowie;
  • Pakiet opieki medycznej – trudno obecnie znaleźć firmę, która nie oferuje tego typu benefitu. Prywatne kliniki, szybkie porady lekarzy specjalistów, a nawet dostęp do darmowych zabiegów to już dzisiaj standard w ofertach pracy;
  • Samochód służbowy – w niektórych branżach auto to podstawowe narzędzie pracy, ale można spotkać się też ze specjalnymi programami umożliwiającymi pracownikom biurowym korzystanie z firmowej floty;
  • Dofinansowanie posiłków – jedzenie jest bardzo ważne w kontekście dobrego samopoczucia, koncentracji oraz motywacji do pracy. Niektóre organizacje dają pracownikom karty przedpłacone do wykorzystania w punktach gastronomicznych lub tworzą własną stołówkę firmową.
  • Praca zdalna – pomimo tego wszystkiego, co przeżyliśmy przez ostatnie lata, praca zdalna wciąż w wielu firmach jest traktowana jako benefit, a nie prawo. Aby jednak ten model wykonywania obowiązków na stałe zagościł w najbardziej zatwardziałych organizacjach, potrzebny jest czas, który udowodni, że firma nie traci na tym, że pracownicy wykonują obowiązki w domu.

Czy wiesz, że?

Raport wykonany przez portal Pracuj.pl pokazał, że 35% respondentów pracuje zdalnie lub hybrydowo, a aż 91% chciałoby skorzystać z takiej możliwości. Trend na elastyczną pracę jest więc bardzo silny i udawanie, że nie istnieje, nie należy do najlepszych pomysłów. [1]

No dobrze, ale gdzie zdrowie psychiczne?

W badaniu przeprowadzonym przez AON w 2021 roku aż 92% respondentów przyznało, że od czasu pandemii koronawirusa zaczęło zwracać uwagę na swoje zdrowie psychiczne. Jako pracodawca powinieneś więc wesprzeć członków zespołów i zaoferować im rozwiązania, które poprawią ich spokój ducha. Na szczęście coraz więcej organizacji zauważa nowe potrzeby pracowników i zapewnia im dodatki pozapłacowe w postaci:

Konsultacji psychologicznych – młodzi pracownicy z pokolenia milenialsów oraz Z szczególnie często napotykają problemy ze zjawiskiem wypalenia zawodowego, które dotyka coraz większą grupę osób aktywnych zawodowo. Dzięki możliwości spotkania online z psychologiem pracownicy czują, że ich szefowi zależy na czymś więcej niż tylko wydrenowaniem ich w ciągu godzin pracy.

Budowanie komfortu finansowego – pracownicy mają różne potrzeby i przebyli inne drogi, zanim znaleźli się w Twojej firmie. Część musiała się zadłużyć, by móc skończyć studia lub pomagać rodzinie w trudnej sytuacji. Świadome organizacje oferują coraz częściej wsparcie w postaci nisko oprocentowanych pożyczek. Dzięki pomocy w ustabilizowaniu sytuacji finansowej możliwe jest zwiększenie komfortu psychicznego pracownika i zwiększenie jego motywacji do pracy.

Wykorzystywanie technologii jako benefitu – rzetelna i wartościowa informacja jest dzisiaj na wagę złota. W dobie Internetu szum informacyjny stał się tak dotkliwy, że ciężko odróżnić, co jest prawdą, a co fake newsem. Ciekawym rozwiązaniem tego problemu jest dostęp do prenumeraty cyfrowej Wyborcza.pl w ramach benefitu pozapłacowego. Wyobraź sobie dostęp do sprawdzonych informacji z Polski oraz świata i wszystkich tekstów publikowanych przez "Wyborczą" i "Wysokie Obcasy". Taki hub conentowy to idealny sposób na zadbanie o zdrowie psychiczne pracowników. Oprócz bieżących informacji subskrypcja zapewnia również:

  • porady i wskazówki – pomoc w funkcjonowaniu w miejscu pracy, budowaniu autorytetu oraz radzeniu sobie ze stresem;
  • analizy – wiedza o zmianach zachodzących na rynku pracy oraz dane o zarobkach w różnych sektorach;
  • pomoc mentalną – teksty o tym, jak rozpoznać wypalenie zawodowe, depresję i inne szkodliwe zjawiska. Dodatkowo porady o radzeniu sobie z presją i wykluczeniem w miejscu pracy;
  • inspiracje – rozwój zawodowy, budowanie kompetencji oraz work life balance.

Dlaczego wiedza jest taka ważna w życiu ludzi?

Twoi pracownicy mają różne potrzeby. Najnowsze badania pokazują, że aż 83% pracowników chciałoby otrzymać od pracodawcy rozwiązanie technologiczne, które wsparłoby ich zdrowie psychiczne, a 36% twierdzi, że samodzielny dostęp do platformy edukacyjnej byłby dobrym benefitem. [2] Wyniki tego raportu jasno pokazują, że ogromna grupa osób aktywnych zawodowo potrzebuje wsparcia i dostępu do rzetelnego źródła wiedzy. Prenumerata cyfrowa Wyborcza.pl daje taką możliwość i wpisuje się w trend polegający na oferowaniu pracownikom indywidualnie dopasowanych dodatków pozapłacowych.

Co z korzyściami dla Ciebie?

Dobrostan pracowników jest bardzo ważny w kontekście funkcjonowania organizacji, ale warto też pochylić się nad korzyściami płynącymi z oferowania rozwiązań technologicznych jako benefitu. W przypadku prenumeraty cyfrowej Wyborcza.pl możesz liczyć na wiele korzyści.

Budujesz pozytywny wizerunek – im więcej dedykowanych dodatków pozapłacowych, tym praca w Twojej firmie jest atrakcyjniejsza. Bogaty pakiet socjalny to też większa szansa na przyciągnięcie talentów.

Poszerzasz horyzonty pracownikom – dzięki cyfrowej prenumeracie dostarczasz wiedzę na wiele różnych tematów i masz szansę wpłynąć na postrzeganie rzeczywistości przez pracowników, jednocześnie poprawiając komfort ich życia.

Zachęcasz do rozwoju – z wiedzą jest jak z dobrym jedzeniem – nigdy się nie nudzi. Gdy Twoi pracownicy znajdą inspiracje do rozwoju nie tylko osobistego, ale także i zawodowego, będą chcieli więcej, a Ty zyskasz kompetentnych oraz świadomych swoich umiejętności specjalistów.

Jak zacząć?

To bardzo proste. Wiemy, że decyzja o nowym beneficie nie może być podejmowana pod wpływem emocji, dlatego dajemy Ci czas. Dołącz do nas, wypróbowując dostęp do prenumeraty przez 90 dni całkowicie za darmo, i sprawdź, czy to rozwiązanie dla Twojej organizacji. Niech pracownicy zdecydują, czy bogaty hub contentowy pełny przydatnych artykułów to coś, co pomaga im w zadbaniu o zdrowie psychiczne i zrozumieniu swojej roli w firmie. Po upływie trzech miesięcy będziesz mógł w pełni świadomie wdrożyć nasze rozwiązanie i cieszyć się jego korzyściami.

[1]Praca zdalna: kontrola i styl życia, Pracuj.pl 2021

[2] Raport AI@work Study, Oracle, 2020

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Komentarze
Zaloguj się
Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem