Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Jaki prezent firmowy zaoferować klientom?

W dzisiejszych realiach może się zdarzyć, że Twój budżet na działania marketingowe nie jest porywający. Nie oznacza to jednak, że musisz zrezygnować z firmowych prezentów dla Twoich klientów.

Dobry prezent nie musi być drogi - powinien być jednak użyteczny i/lub zapamiętywalny. Najlepiej też, żeby kojarzył się z oferowanymi przez Ciebie produktami lub usługami.

Sprzedajesz online obuwie – dołóż pastę do butów lub zapasowe sznurówki. Sprzedajesz sprzęt elektroniczny – dołóż darmowego pendrive’a, płyn do czyszczenia monitora czy podkładkę pod mysz.

A może sprzedajesz oprawki do okularów? Elegancka szmatka do czyszczenia szkieł lub etui będzie jak znalazł. Nie zapomnij tylko o odpowiednim oznaczeniu prezentu. Warto by klienci pamiętali, że otrzymali to od Ciebie i wiedzieli gdzie można Cię znaleźć.

Prezenty firmowe dajemy też z różnych powodów. Czasami jest to chęć zostania zapamiętanym przez wielu klientów (szczególnie w handlu i usługach detalicznych). Czasami jednak to na czym nam zależy to wzmocnienie relacji z kluczowymi klientami lub partnerami w biznesie.

Taki partner lub klient to często jeden z bardzo ważnych filarów Twojego biznesu. Dlatego warto zadbać o dobrą atmosferę.

Strategiczne i przemyślane budowanie relacji jest szczególnie ważne współpracujesz z klientami w sektorze B2B lub prowadzisz program partnerski/lojalnościowy dla klientów (np. branża budowlana, bankowość, handel detaliczny i wiele innych).

W takim przypadku warto podarować coś wyjątkowego, prezent nie tylko wartościowy i użyteczny, ale też taki, który pozwoli klientowi poczuć się docenionym i będzie mu przypominał o twojej firmie.

Do budowy pozytywnego wizerunku marki często wystarczy, że dodasz coś osobistego od siebie, np. ręcznie podpisaną karteczkę z podziękowaniem za zakup i życzeniami.

W przypadku mniejszych firm lub tych sprzedających produkty ekskluzywne lub personalizowane jest to działanie, które może znacząco wpłynąć na ich pozytywny odbiór.

Wśród innych możliwości doceniania warto wyróżnić darmową dostawę i/lub zwrot. To jeden z tych prezentów, które oprócz dobrego wizerunku ułatwi też sporej części klientów w podjęciu decyzji o zakupie.

Nie wszystkie prezenty muszą być oczywiste i kojarzące się z Twoją marką i/lub branżą. Czasami warto klientów pozytywnie zaskoczyć i podarować im coś co choć niestandardowe sprawi im miłą niespodziankę.

Prezenty firmowe w czasach koronawirusa i spowolnienia gospodarczego

Jak dobrze pokazał kryzys związany z pandemią koronawirusa, jednym z podstawowych „dóbr” w niepewnych sytuacjach staje się dostęp do informacji. Wiarygodnej, rzetelnej i sprawdzonej.

Nikt nie chce szukać, sprawdzać i weryfikować wszystkich informacji. Szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy każdego dnia dociera do nas fala często sprzecznych artykułów i opinii.

Dlatego ludzie są gotowi nawet zapłacić aby ktoś inny to sprawdził, zweryfikował i podał w łatwej do "strawienia" formie. Dzięki temu mogą poczuć się trochę bezpieczniejsi lub przynajmniej dobrze poinformowani.

Jak wykorzystać ten trend do promocji Twojej firmy i budowania relacji z klientami?

Możesz podarować klientom prenumeratę cyfrową Wyborczej w wersji ze sponsoringiem.

To idealne rozwiązanie typu „win-win”, na którym skorzystasz Ty i Twoi klienci. Prenumerata cyfrowa ze sponsoringiem to:

  • nielimitowany dostęp do zasobów "Wyborczej" dla Twoich klientów (źródło informacji)
  • stała, odporna na Adblocka reklama we wszystkich przeglądanych przez użytkowników treściach dla Twojej firmy (na wyłączność). I to w miejscu niedostępnym dla pozostałych reklamodawców.

Będąc sponsorem prenumeraty twoja firma lub marka jest widoczna w formie nieinwazyjnych formatów reklamowych. I to we wszystkich treściach, na wszystkich urządzeniach (desktop, mobile, aplikacja), 24/7 przez cały okres trwania prenumeraty.

Sponsoring prenumeraty cyfrowej Wyborczej ciągle jeszcze jest niedocenianą formą prezentu dla klienta. A szkoda, bo to jeden z lepszych, sposobów na przedstawienie marki w pozytywnym świetle.

Sponsoring prenumeraty cyfrowej Wyborczej - jak wygląda i działa w praktyce?

Krok 1

Zamawiasz sponsoring w prenumeracie w formie kodów na prenumeratę lub kart podarunkowych i przekazujesz je wybranym osobom.

embed

Krok 2

Osoby, które otrzymały od Ciebie kod na prenumeratę aktywują ją na dedykowanym Twojej firmie formularzu.

embed

Krok 3

Po aktywacji, obdarowane przez Ciebie osoby mają nielimitowany dostęp do Wyborczej. Jednocześnie w każdym artykule, na każdym urządzeniu i przez cały okres trwania tej prenumeraty znajdzie się reklama Twojej firmy. Co więcej, tą reklamę możesz wielokrotnie zmieniać tak, aby promować to, co w danym czasie dla Ciebie najważniejsze.

Jak może wyglądać sponsoring w prenumeracie?

embed
embed
 

Prezenty firmowe w budowaniu marki - podsumowanie

Wzmacnianie relacji z Twoimi klientami i partnerami biznesowymi dzięki sponsoringowi w prenumeracie to dobry kierunek. Szczególnie jeżeli chcesz przede wszystkim wzmocnić relacje z dotychczasowymi klientami a budżet na promocję nie oszałamia.

To jednak jedno z wielu narzędzi dzięki, którym możesz efektywnie i niedrogo promować swoją firmę. Zobacz o czym jeszcze piszemy na naszym blogu i sprawdź z czego jeszcze można i warto skorzystać, by nie wydając ogromnych pieniędzy na reklamę pozyskać wielu nowych klientów.

O tym warto przeczytać:

Ebook - jak skutecznie i niedrogo promować firmę w Internecie
POBIERZ EBOOKA >>>
Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.