Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

"Gazeta Wyborcza" otrzymała trzecią nagrodę w konkursie Międzynarodowego Stowarzyszenia Mediów Informacyjnych INMA na najlepszą kampanię PR i kampanię społeczną (Public Relations and Community Service) za wsparcie Ogólnopolskiego Strajku Kobiet.

Na przełomie października i listopada 2020 r., kilka dni po pierwszych protestach OSK przeciwko zakazowi aborcji, redakcja "Wyborczej" zwróciła się do czytelników o wsparcie dla aktywistów.

Zdecydowaliśmy, że cała kwota ze sprzedaży prenumerat cyfrowych "Wyborczej" zebrana w ciągu tygodnia zostanie przekazana OSK. Akcja miała pomóc inicjatywie oraz osobom szykanowanym za udział w protestach wywołanych orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego w sprawie zaostrzenia prawa aborcyjnego.

W ciągu tygodnia do działań przyłączyło się 9550 osób. W efekcie "Wyborcza" zebrała i przekazała na Ogólnopolski Strajk Kobiet 674 288 zł – to największa darowizna w historii gazety.

– Z całego serca dziękuję, nie tylko w imieniu moim i Strajku Kobiet, ale wszystkich osób inicjujących protesty oraz ponoszących ich negatywne konsekwencje, do których trafimy z tym wsparciem. Druga rzecz, którą chcę powiedzieć – to nie tylko czytajcie, ale podawajcie dalej "Wyborczą", która wykonuje niesamowitą robotę, pisząc o protestach dziejących się w całej Polsce, jest uchem, okiem i wsparciem w regionach, w dużych i małych miejscowościach. Idzie za tym płomieniem obywatelskim nie tylko w Warszawie czy Wrocławiu, ale i Łomży, i Dzierzgoniu. Niech ta mądra praca się nie marnuje, niech się niesie. Zasypmy świat tymi relacjami, pokazujmy, że się dzieje, że ludzie robią rzeczy. To dla nas wszystkich "ździebełko ciepełka w wyblakłym na szaro obłędzie" – mówiła po zakończonej kampanii Marta Lempart, liderka OSK. 

Pieniądze przekazane przez "Wyborczą" pomogły Strajkowi w uruchomieniu grantów dla aktywistów. Na początek OSK zdecydował się rozdysponować 250 tys. zł.

Pierwszą nagrodę w tej kategorii INMA przyznało portalowi Gazeta.pl za kampanię "Gazeta.pl dla LGBT+", drugą nagrodę zdobył serwis The Spinoff z Nowej Zelandii.

Zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu zostali ogłoszeni 3 czerwca. Jury oceniało w poszczególnych kategoriach 644 projekty zgłoszone przez media z 37 państw.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.