Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Kłamstwa, przeinaczenia i opuszczenia; manipulacje językowe i wizualne; inwektywy i język nienawiści; podziały na swoich i obcych; szczucie na mniejszości, w tym LGBT, osoby wykształcone, elity społeczne i mieszkańców wielkich miast; napędzanie narodowej pychy; wyższość i pogarda wobec innych narodów; rozbudzanie antysemityzmu – to składniki propagandy „Wiadomości” TVP, TVP Info i serwisów informacyjnych Polskiego Radia, których stosowanie udokumentował monitoring Towarzystwa Dziennikarskiego. Raport z niego opublikujemy wkrótce.  

Rafał Trzaskowski na początku swojej kampanii mówił o konieczności radykalnych zmian w „Wiadomościach” i TVP Info. Przypominamy o tym, ponieważ utrzymywanie rozsadników kłamstwa i nienawiści w mediach podających się za publiczne prowadzi do fałszowania kolejnych wyborów.  

Warszawa, 13 lipca 2020 r.

***

Napisz do nas: listy@wyborcza.pl!

Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych,
lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej.