Kłamstwa, przeinaczenia i opuszczenia; manipulacje językowe i wizualne; inwektywy i język nienawiści; podziały na swoich i obcych; szczucie na mniejszości, w tym LGBT, osoby wykształcone, elity społeczne i mieszkańców wielkich miast; napędzanie narodowej pychy; wyższość i pogarda wobec innych narodów; rozbudzanie antysemityzmu – to składniki propagandy „Wiadomości” TVP, TVP Info i serwisów informacyjnych Polskiego Radia, których stosowanie udokumentował monitoring Towarzystwa Dziennikarskiego. Raport z niego opublikujemy wkrótce.
Rafał Trzaskowski na początku swojej kampanii mówił o konieczności radykalnych zmian w „Wiadomościach” i TVP Info. Przypominamy o tym, ponieważ utrzymywanie rozsadników kłamstwa i nienawiści w mediach podających się za publiczne prowadzi do fałszowania kolejnych wyborów.
Warszawa, 13 lipca 2020 r.
***
Napisz do nas: listy@wyborcza.pl!
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.
Przecież całą kampanię Dudy my finansowaliśmy ,kampanię prowadził przez całe 5 lat swojego urzędowania :(
Proszę mówić za siebie, nie w liczbie mnogiej.
ciebie chyba zabranie 500+oduczy
Wyobraźmy sobie, że na aferę podsłuchową PO zareagowała tak jakby była PiS - em.
Wyobraźmy sobie, że mamy niezależne, samodzielnie myśląc społeczeństwo...
Wyobraźmy sobie, że ludzie są mądrzy.
Jak jednak dotrzeć z wnioskami Stowarzyszenia Dziennikarskiego do ludzi, którzy na co dzień, także w prywatnych rozmowach, posługują się tekstami z Wiadomości oraz Info i do tego traktują je jako własne przemyślenia?
To nie jest pytanie retoryczne!
(Myślę, że rozwiązanie zasługuje na Nobla... z fizyki. Dotyczy bowiem światów równoległych.)
***** ***