Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Powiadamiajcie nas o przedsięwzięciach, z których mogą skorzystać inni, piszcie na adres: listy@wyborcza.pl

Epidemia coraz bardziej dezorganizuje nam życie. Pytajcie o wszystko, co Was dręczy, niepokoi. Wasze pytania przekażemy ekspertom. Piszcie: listy@wyborcza.pl

AGD marki Bosch dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego

W ramach akcji #BoschwPogotowiu firma BSH przekazała sprzęty do wszystkich 22 baz Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w całej Polsce. Firma BSH (w portfolio której znajduje się AGD marki Bosch) już w pierwszych dniach walki z wirusem SARS-CoV-2 rozpoczęła akcje pomocowe wspierające szpitale i stacje ratownictwa medycznego. Jednym z pierwszych beneficjentów jest Lotnicze Pogotowie Ratunkowe, które otrzymało pralki i suszarki do ubrań.

- Często ratownicy nie mają czasu, by zatroszczyć się o siebie. Mamy nadzieję, że dzięki przekazanemu AGD będą mieli poczucie, że ktoś czuwa nad tym, by w trakcie służby poczuli się bezpieczni. W ten sposób chcemy zwrócić im dobro, jakim się dzielą z nami wszystkimi na co dzień – podkreślają koordynatorzy akcji #BoschwPogotowiu.

- Sprzęt otrzymany od firmy BSH na pewno przyczyni się do szybszego odtworzenia gotowości załóg. Podarowane pralki i suszarki pozwolą szybciej wykorzystać np. uprany kombinezon – mówi Justyna Sochacka, rzecznik prasowy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Rossmann przekaże ponad 82 tys. kremów do rąk szpitalom walczącym z koronawirusem

W tym wyjątkowym czasie wszyscy łączymy siły w walce z pandemią. Na pierwszej linii tego frontu znalazł się personel medyczny: pielęgniarki, lekarze, ratownicy. Brakuje im kremów do rąk zniszczonych środkami odkażającymi.

- Zdecydowaliśmy przyłączyć się do spontanicznych akcji wspierania służby zdrowia. Uznaliśmy, że priorytetem jest wsparcie tych, którzy dbają o życie i zdrowie Polaków. Zmodyfikowaliśmy zasady naszej sztandarowej akcji charytatywnej „Pomagamy, jak umiemy”, przeznaczając część środków zaplanowanych na jej realizację dla 91 szpitali zakaźnych w całej Polsce - informuje Jakub Jankowski, rzecznik firmy Rossmann.

Wartość każdej darowizny wynosi ok. 10 tys. zł. A to oznacza, że personel każdego szpitala będzie miał do swojej dyspozycji ok. 1000 kremów.

Nie zmienia to zasadniczej części „Pomagamy, jak umiemy”: Firma nadal zamierza przekazać w 2020 r. pomoc o wartości 3,5 mln zł ponad 150 organizacjom w Polsce. Za to już teraz dodatkowa pomoc o wartości blisko miliona złotych trafi do szpitali.

Fundacja EFC przekazała blisko 100 komputerów uczniom i nauczycielom

Laptopy trafiły przede wszystkim do szkół w małych miejscowościach, gdzie ze względu na brak sprzętu wielu uczniów nie może uczestniczyć w lekcjach, a nauczyciele prowadzić zajęć online.

- Przeprowadziliśmy badania wśród współpracujących z nami szkół i okazało się, że potrzebują nie pieniędzy, ale sprzętu, który umożliwiałby im pracę w tych ekstremalnych warunkach. Brak dostępu do narzędzi, które umożliwiają e-learning, w praktyce oznacza ograniczenie dostępu do edukacji – mówi Emilia Gromadowska, prezes Fundacji EFC.

- Wśród naszych uczniów są tacy, którzy dysponują albo starym sprzętem, który nie pozwala korzystać z nauczania na odległość albo dzielą te komputery z rodzeństwem. Sprzęt z Fundacji EFC zostanie wypożyczony na czas pandemii, a potem będzie służył do codziennej edukacji – mówi Beata Kalisz, dyrektor szkoły podstawowej w Żurawiczkach w woj. podkarpackim.

Trwa zbiórka charytatywna na walkę z koronawirusem wspierana przez Marcina Dorocińskiego

Pod koniec marca Santander Bank Polska razem z Fundacją Santander zapoczątkował charytatywną akcję, w której wspólnie z klientami zbiera środki na rzecz wsparcia personelu medycznego w polskich szpitalach. Wszystkie darowizny zostaną przeznaczone na niezbędny sprzęt i wyposażenie ochrony osobistej dla lekarzy, pielęgniarek, laborantów i innych pracowników szpitali, którzy codziennie walczą o zdrowie i życie wszystkich zakażonych wirusem SARS-CoV-2. Początkowo za uzbieraną kwotę miały być kupione  m.in. respiratory, testy na obecność wirusa, odzież ochronna dla ośmiu polskich szpitali.

Teraz już wiadomo, że zostanie też kupiony sprzęt do szpitali w innych miastach, m.in. we Wrocławiu, Bolesławcu, Rzeszowie, Lublinie, Puławach, Krakowie, Cieszynie, Olsztynie, Gdańsku, Toruniu, Szczecinie, Poznaniu, Warszawie i Łodzi.

Liczba darczyńców w akcji charytatywnej „Podwójna moc pomagania” wciąż rośnie, dlatego bank przedłuża zbiórkę do 30 kwietnia 2020 r.

Wpłat jest coraz więcej. Na koncie fundacji jest już 3 004 669,46 zł, bank zobowiązał się podwoić każdą przekazaną wpłatę.

– Dziękujemy za wsparcie, które trafia do naszego szpitala. Dzięki takim akcjom możemy zwiększyć zasób sprzętu i wyposażenia, chroniąc tym samym personel oraz zdrowie i życie pacjentów – mówi Andrzej Zieleniewski, wiceprezes Zarządu Szpitali Pomorskich.

Akcję wspiera również Marcin Dorociński, aktor teatralny, filmowy i telewizyjny, który w internetowym nagraniu przekonuje, że tylko wspólnym wysiłkiem możemy szybciej wrócić do świata, który wszyscy znamy i kochamy, i zachęca, by każdy dołączył to akcji „Podwójna moc pomagania”.

Tu można wspomóc zbiórkę

Mondelez Polska pomaga seniorom

Trwająca pandemia COVID-19 sprawiła, że tegoroczne Święta Wielkanocne były inne niż do tej pory. Konieczność izolacji szczególnie dotknęła osoby starsze i samotne. Mondelez Polska zdecydował się przekazać 6 ton produktów marki Milka na rzecz seniorów, w tym powstańców warwszawskich, domów opieki oraz zakładów leczniczo-opiekuńczych wspieranych przez Polski Czerwony Krzyż.

W sumie pomoc otrzymało 14 tys. podopiecznych PCK na Mazowszu.

- Bardzo dziękuję firmie Mondelez International za to wsparcie.  Odrobina słodyczy i przypływ pozytywnej energii na pewno się przydadzą” - mówi Michał Mikołajczyk, wiceprezes Mazowieckiego Oddziału Okręgowego Polskiego Czerwonego Krzyża.

- Społeczna odpowiedzialność od lat wpisana jest w strategię i działanie Mondelez International. Dzisiaj, w dobie trwającej epidemii koronawirusa, nie może być inaczej. W Polsce od początku trwania epidemii chcemy wyjść naprzeciw potrzebom tych, których obecna sytuacja dotknęła w sposób szczególny. Na bieżąco angażujemy się w działania różnych organizacji, przekazując pomoc zarówno finansową, jak i rzeczową. Cieszymy się, że możemy wesprzeć w tym pełnym wyzwań czasie polską służbę zdrowia. Mamy także nadzieję, że przekazane przez nas przekąski przyniosą odrobinę radości podopiecznym Polskiego Czerwonego Krzyża – powiedział Marcin Dobrock, dyrektor zarządzający Mondelez Int. w Polsce i krajach bałtyckich.

Bezpłatne lekcje angielskiego online dla dzieci od Tutlo

Platforma językowa Tutlo, uruchomiła bezpłatne lekcje języka angielskiego dla dzieci w wieku szkolnym. Zajęcia w grupach o zróżnicowanych poziomach prowadzone są codziennie na żywo.

Od 25 marca br. lekcje odbywają się zdalnie, jednak wiele zajęć dodatkowych, które mogłyby pomóc w przygotowaniach do tych testów, pozostaje odwołanych. W związku z tym Tutlo uruchomiło dla dzieci i młodzieży bezpłatne webinary prowadzone przez doświadczonych lektorów i native speakerów – wystarczy założyć darmowe konto na platformie.

– Wiemy, że obecna sytuacja stanowi wyzwanie nie tylko dla dzieci, ale również rodziców. Dbamy więc o to, by nauka angielskiego poprzez naszą platformę zapewniała zarówno szybkie efekty, jak i dobrą zabawę. Decyzja o uruchomieniu bezpłatnych kursów jest dla nas naturalna. Czujemy, że wszyscy powinniśmy być solidarni w tych trudnych chwilach i wzajemnie sobie pomagać – mówi Tomasz Jabłoński z Tutlo.

Lekcje języka angielskiego odbywają się codziennie w godzinach 10-14. Są one prowadzone w grupach podzielonych na 20 obszarów tematycznych, takich jak np. hobby, sport czy filmy. Uczestnicy mogą wybrać odpowiedni do ich umiejętności poziom zaawansowania zajęć: od A1 do B2.

Plan lekcji i możliwość rejestracji dostępne są tutaj. Udział w zajęciach nie wiążę się z żadnymi opłatami – jest on darmowy dla wszystkich chętnych, niezależnie od tego, czy byli wcześniej klientami Tutlo.

L’Oréal uruchamia w Polsce program solidarnościowy

Wśród licznych działań można wymienić m.in. bezpłatne dostawy produktów - L’Oréal w Polsce przekazuje bezpłatnie szpitalom, aptekom i partnerskim sieciom handlowym ponad 700 tys. produktów, w tym żele wodno-alkoholowe do sanityzacji rąk. Działania solidarnościowe skierowane są także do salonów fryzjerskich oraz dostawców współpracujących z grupą.

Szpitale: firma L’Oréal przekazała bezpłatnie szpitalom i innym placówkom służby zdrowia w całym kraju 76 tys. produktów do pielęgnacji skóry i higieny marek La Roche-Posay, CeraVe i Vichy.

Fryzjerzy i właściciele salonów: salony fryzjerskie należą do firm najbardziej narażonych na gospodarcze skutki pandemii. Dywizja Produktów Profesjonalnych i jej marki  (Biolage, Kérastase, L’Oréal Professionnel, Matrix, Redken) stworzyły wirtualną przestrzeń dla fryzjerów z całej Polski, w której znajdą oni odpowiedzi na pytania dotyczące kwestii prawnych i księgowych. Grupa na platformie społecznościowej Facebook działa pod nazwą „L’Oréal Wspiera Fryzjera”.

- Pragniemy okazać solidarność i wspierać lokalne społeczności stawiające czoło tej wyjątkowej kryzysowej sytuacji. Chcemy też wyrazić naszą wdzięczność wszystkim tym, którzy podejmują nadzwyczajne działania w walce z pandemią. Uważam, że jest to nasz obowiązek. Jestem dumny, widząc mobilizację naszego zespołu, który angażuje się w tę bezprecedensową walkę -  mówi Niels Westerbye Juhl, prezes Zarządu L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

 To jedenasta część naszego poradnika. W ósmej pisaliśmy o wsparciu dla wolontariuszy, którzy pomagają powstańcom Warszawy. W dziewiątej - o zbiórce dla ratowników, którym ciągle brakuje ochronnego sprzętu. W dziesiątej - m.in. o inicjatywie firmy produkującej za darmo przyłbice dla personelu medycznego. 

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.