Nauczyciel ma sobie kupić sprzęt, zainstalować, skonfigurować? Szkoła mu kupi? Już widzę, jak do środy załatwia licencję, a polonista daje sobie radę z instalacją i konfiguracją - ironizuje czytelnik.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Te prognozy nie brzmią optymistycznie, ale takie właśnie reakcje naszych czytelników pojawiły się pod listem polonistki Katarzyny Fiałkowskiej. Nauczycielka rozbiła w pył przedstawioną przez ministra edukacji Dariusza Piontkowskiego ideę błyskawicznego przygotowania lekcji online. Przypomniała, że nie wszystkie szkoły mają dostęp do platformy e-learningowej Moodle, nie wszystkie dzieci mają komputery, a nauczyciele muszą korzystać z własnego sprzętu.

Wreszcie podsumowała: "Wasze rządy w zeszłym roku pokazały, jak cenicie pracę nauczyciela. Zatem teraz jest szansa, aby nas zapraszać do współpracy i dziękować za wysiłek włożony w codzienną pracę zdalną z uczniem".

Wasze komentarze:

mewho: Proszę podać mi dowolną formę profesjonalnej działalności, w której z dnia na dzień totalnie zmienia się forma kontaktu z klientem, petentem, pacjentem, kontrahentem i w ciągu paru dni bez zagwarantowania szkolenia, sprzętu, możliwości technicznych po obu stronach oczekuje się takich samych rezultatów. Takie rzeczy to tylko w Ministerstwie Edukacji, z jego moralnym i finansowym wsparciem, którego jakoś nie mogę odróżnić od pomiatania.

masofrev: Czy ktoś zdaje sobie sprawę, co wydarzy się pierwszego dnia obowiązywania nowego rozporządzenia. tj. w środę? Nie? To wyjaśniam. Pan minister uważa, że nauczyciel powinien prowadzić lekcje w formie telekonferencji. Ale nie rozumie, że potrzeba do tego oprogramowania. Tak np. TeamSpeak do 32 użytkowników jest za darmo, ale jeśli w klasie są 33 osoby (a są!)? Nauczyciel ma sobie kupić, zainstalować, skonfigurować? Szkoła mu kupi? Już widzę, jak do środy załatwia licencję a polonista daje sobie radę z instalacją i konfiguracją.

Każdy nauczyciel w Polsce (a jest nas ponad pół miliona) w środę o 8 rano odpala serwer, a kilka milionów uczniów próbuje się połączyć. Czy ktoś policzył, jaka przepustowość sieci jest wymagana do realizacji tego planu?

Z Moodle kiedyś korzystaliśmy w ramach eksperymentu pedagogicznego. Nie wspominam tego szczególnie dobrze - było to rozwiązanie jak dla mnie mało intuicyjne i niespecjalnie przyjazne. Ale może po 10 latach coś się zmieniło.

cholinexy: Jeżeli minister postawił takie wymogi, to na komputerze Piontkowskiego już powinno być tysiące zamówień na sprzęt lub na kasę. Jeżeli będziecie ciągle z własnych środków finansować oświatę, to nie dziwcie się, że nadal tak samo źle będą was traktować.

Eletryk: Wszystko, co wykonuje się cudzymi rękami, absolutnie nie sprawia problemu (43 lat przy tablicy)

tilow333: Wiem, że nauczyciele się starają, że są oddani sprawie i chcieliby uczyć.... ale nikt tego nie doceni! Ba! Niebawem zacznie się nagonka rodzaju: "zobaczcie jakimi autami jeżdżą, a nie chce się im pomagać. Ile mają wolnego, ile godzin uczą, nie mogliby się poświęcić?".

barnaba46: Powiedziano, że rząd wprowadza nauczanie przez internet. I tyle. Nauczyciele mają się tym zająć. Kupić sobie komputery, dużej części dzieci też. A jak w domu jest np. pięcioro dzieci, to muszą mieć 5 komputerów. I to jest problem nauczyciela.

 piszcie:listy@wyborcza.pl

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Portal Otwarte Zasoby ? katalog otwartych zasobów od grafik i zasobów dziedzictwa narodowego po scenariusze lekcji, e-podręczniki opracowany przez Kamila Śliwowskiego z KOED.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Narzędzia do zdalnego nauczania ? strona opracowana przez Kamila Śliwowskiego i Van Anh Dam z Centralnego Domu Technologii.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0