Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Wyborcza.pl po raz kolejny organizuje program stażowy. Możesz w nim wygrać miesięczny płatny staż w redakcji „Wysokich Obcasów", w wybranej redakcji lokalnej Wyborcza.pl, w redakcji Gospodarki, w serwisie Wyborcza.pl/BIQdata, w dziale SEO, w dziale UX, w dziale sprzedaży i projektów specjalnych, w dziale Foto lub w dziale marketingu.

To wyjątkowa okazja, by zobaczyć, jak pracuje na co dzień największy wydawca prasowy w kraju. Zdobędziesz cenne w karierze doświadczenie pod okiem najbardziej doświadczonych dziennikarzy i specjalistów. Jako stażysta otrzymasz bezpośredniego opiekuna, który będzie przydzielał Ci zadania i pomagał w codziennej pracy.

Po odbyciu stażu otrzymasz certyfikat, referencje oraz możliwość przedłużenia stażu lub zatrudnienia w Wyborcza.pl!

Jak wygrać staż w Wyborcza.pl?

1. Sprawdź, czy Twoja uczelnia jest partnerem akcji „Masz staż". Informacje na ten temat znajdziesz na stronie swojej uczelni lub na stronie Biura Karier. Jeśli nie masz pewności, wyślij maila na adres maszstaz@wyborcza.pl. Sprawdzimy to dla Ciebie.

2. Wiesz, że Twoja uczelnia bierze udział w programie i masz już prenumeratę Wyborcza.pl, to wspaniale! Jeśli nie masz prenumeraty Wyborcza.pl, to aktywuj ją na specjalnej poświęconej temu stronie uczelni i ciesz się dostępem do wiarygodnego źródła informacji.

3. Wybierz miejsce, w którym chcesz odbyć swój staż, i wykonaj zadanie konkursowe.

4. Gotową pracę prześlij do 30 grudnia 2021 roku na adres:
maszstaz@wyborcza.pl.

Pamiętaj, aby podać w mailu:

  • Miejsce, gdzie chcesz odbyć swój staż.
  • Nazwę uczelni, na której studiujesz.
  • Swoje imię i nazwisko.

Zadanie konkursowe wyślij w formie załącznika w pliku doc, docx, ppt, pptx, pdf.

Spośród wszystkich nadesłanych zgłoszeń jury konkursowe wybierze najlepsze prace. Wyniki konkursu opublikujemy do 15 lutego 2022 roku. W konkursie mogą wziąć udział studenci wszystkich lat i kierunków studiów, którzy nie ukończyli 30. roku życia. Autorzy najlepszych zgłoszeń zostaną przyjęci na płatny staż w dogodnym dla nich terminie, wiosną i latem 2022 r.

Zadania konkursowe

1) W przypadku gdy wybierasz staż dziennikarski w redakcji lokalnej „Gazety Wyborczej", możesz wybrać wykonanie jednego z następujących zadań:

a) napisz krótki (o objętości do 2000 znaków) tekst o tym, co cię irytuje w twoim mieście, napisz go w taki sposób, aby zachęcić osoby odpowiedzialne do zmiany opisanej sytuacji;

b) znajdź mało znanego, ale ciekawego człowieka w mieście, w którym mieszkasz, i przeprowadź z nim wywiad lub napisz o nim tekst (o objętości do 2000 znaków).

2) W przypadku gdy wybierasz staż dziennikarski w redakcji „Wysokich Obcasów": Napisz krótki (o objętości do 3000 znaków) zawierający tytuł i lead tekst informacyjny z Polski lub ze świata na temat, który twoim zdaniem może zainteresować czytelniczki i czytelników serwisu Wysokieobcasy.pl.

3) W przypadku gdy wybierasz staż dziennikarski w dziale Gospodarka: Przedstaw propozycje trzech wyróżniających się tematów materiałów (tekst, wywiad lub podcast), w którym pokażesz związek zmian w środowisku z ekonomią. Format prezentacji każdego tematu: tytuł, lead i źródła. Łączna objętość całej pracy nie może przekraczać 600 znaków.

4) W przypadku gdy wybierasz staż w Wyborcza BiQdata: Wymyśl 3-5 słów kluczy (albo zwrotów kluczy), które pozwolą monitorować stan epidemii przy pomocy Google Trends, a następnie napisz z ich wykorzystaniem szybką analizę (do 2000 znaków) aktualnej sytuacji epidemicznej w Polsce, przy czym analiza ma być opatrzona wykresami.

5) W przypadku gdy wybierasz praktykę marketingową: Zaproponuj niestandardowe narzędzia promocji, produktów lub wydarzeń. Twoim targetem, są Twoi koledzy ze studiów. Zaproponuj narzędzia promocji, hasła oraz przygotuj mediaplan – do wyboru:

a) promocja tematu: klimat i środowisko,  

b) zakup prenumeraty serwisu Wyborcza.pl w ofercie dla studentów,  

c) obecność brandu „Wyborcza" na koncercie Women's Voices.

6) W przypadku gdy wybierasz staż w dziale Foto: Należy przygotować składającą się z 8-12 zdjęć historię o swoim mieście/ wybranej społeczności (np. grupie przyjaciół, kółku szachowym, drużynie sportowej)/ hobby swoim lub cudzym. Forma: projekt na wzór InstaStories, Google Stories - z krótkimi opisami zdjęć i prostymi elementami graficznymi (plik pdf).

7) W przypadku gdy wybierasz staż w dziale SEO: Skorzystaj z narzędzia Google Trends (lub innego), wyszukaj najmocniejszy temat dnia i napisz o nim własnymi słowami newsa. Zaproponuj tytuł redakcyjny oraz tytuł SEO. Zmieść się z newsem w 2000 znaków. Jeżeli news dotyczy osoby, napisz dodatkowo jej sylwetkę zawierającą kluczowe informacje. Zmieść się w 3000 znaków. Zaproponuj tytuł redakcyjny oraz tytuł SEO. Ocenie podlega dobór tematu, poprawność językowa, unikalność tekstu oraz optymalizacja dla wyszukiwarek.

8) W przypadku gdy wybierasz staż w dziale UX: Sprawdź, jak wygląda płatność za prenumeratę Wyborcza.pl w wersji mobile. Wyszczególnij, co jest w niej niefunkcjonalne i dlaczego. Co zmieniłabyś/zmieniłbyś, aby skrócić czas zakupu i zmniejszyć prawdopodobieństwo błędu? Opisz zagadnienie w wybranej formie oraz zaproponuj rozwiązanie w formie makiety. 

Nie musisz przechodzić całej ścieżki zakończonej płatnością.

9) W przypadku gdy wybierasz staż w dziale sprzedaży i projektów specjalnych: Przygotuj maksymalnie pięć slajdów prezentacji, w których uargumentujesz, że Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl są miejscem również dla studentów, przedstawisz korzyści, jakie daje korzystanie z tych serwisów, wskażesz najciekawsze elementy z punktu widzenia studentów i wymienisz przewagi nad innymi serwisami;

UWAGA: Ilekroć w punktach 1 – 9 powyżej jest mowa o liczbie znaków, należy przez to rozumieć także znaki przestankowe i spacje.

Regulamin akcji znajdziesz TUTAJ.

Jeśli masz pytania na temat konkursu „Masz staż", wyślij maila pod adres:
maszstaz@wyborcza.pl

.. .

Uczelnie biorące udział w akcji "Masz staż":

Uniwersytet Wrocławski

Uniwersytet Opolski

Politechnika Opolska

Wyższa Szkoła Bankowa Bydgoszcz

Wyższa Szkoła Bankowa Chorzów

Wyższa Szkoła Bankowa Gdańsk

Wyższa Szkoła Bankowa Gdynia

Wyższa Szkoła Bankowa Opole

Wyższa Szkoła Bankowa Poznań

Wyższa Szkoła Bankowa Szczecin

Wyższa Szkoła Bankowa Toruń

Wyższa Szkoła Bankowa Warszawa

Wyższa Szkoła Bankowa Wrocław

Dolnośląska Szkoła Wyższa

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu

Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży

Społeczna Akademia Nauk

Uniwersytet Kazimierza Wielkiego

Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy

Politechnika Warszawska

WSJO -Wyższa Szkoła Języków Obcych w Poznaniu

UAM -Uniwersytet Adama Mickiewicza

Wyższą Szkołę Zarządzania i Bankowości w Poznaniu

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Collegium Civitas

SGH - Szkoła Główna Handlowa

Wyższa Szkoła Umięjętności Społecznych im. Michała Iwaszkiewicza

Uniwersytet Warmińsko- Mazurski w Olsztynie

Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

Uniwersytet Warszawski

Wyższa Szkoła Humanitas Sosnowiec

Politechnika Gdańska

Akademia WSB Dąbrowa Górnicza

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.