Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

W 2019 r. liczba płacących za dostęp do treści “Wyborczej” wzrosła o 47,5 tys. i na koniec roku wyniosła 218 tys. Od grudnia liczba ta jednak wzrosła do 220 tys. Wraz z tymi, którzy kupują wydanie papierowe, dziennik ma 300 tys. płacących czytelników. Co ciekawe, blisko 61 proc. subskrypcji stanowią tzw. subskrypcje automatyczne czy też autoodnawialne. Do tego modelu opłat użytkowników przyzwyczaili tacy giganci jak Netflix czy Spotify. Polega on na tym, że abonament jest pobierany regularnie, bezpośrednio z karty płatniczej, dopóki użytkownik nie usunie jej danych z serwisu. Dla firm oznacza to nie tylko znacznie mniejszy odpływ użytkowników, ale również stały przychód, który pozwala odpowiednio planować działania na przyszłość.  

Danuta Breguła, dyrektorka strategii subskrypcyjnej "Wyborczej", zwraca uwagę na to, że aktualny wynik ma olbrzymie symboliczne znaczenie. Redakcja jest na zaawansowanym etapie transformacji cyfrowej, na którym zdecydowana większość czytelników płaci i korzysta z "Wyborczej" online, a nie tradycyjnie. - Priorytetem jest zwiększanie jakości usługi w każdym niemal obszarze, żeby prenumeratorzy chcieli z nami zostać na lata - mówi Breguła. 

Według niej przyspieszenie tempa wzrostu prenumeratorów w kolejnym roku to zasługa nie tylko innowacji w zakresie samej usługi, lecz także rosnącego zainteresowania dziennikarstwem "Wyborczej" w internecie. - Nieustannie eksperymentujemy, korzystając z doświadczenia zarówno czołowych wydawców zagranicznych osiągających spektakularne wyniki w obszarze subskrypcji, jak i innych jakościowych usług cyfrowych - dodaje Breguła.

Jedną z innowacji jest wprowadzenie wspólnego rachunku z Orange Polska. Niedawno spółka poinformowała o tym, że klienci operatora będą mogli połączyć swój rachunek za telefon z rachunkiem za prenumeratę cyfrową "Wyborczej".

Agora po raz drugi opublikowała średni miesięczny przychód z jednego prenumeratora "Wyborczej". Wynosi on 14 zł i jest o 37 proc. wyższy niż na zakończenie 2018 r.  

“Przychody cyfrowe 'Gazety Wyborczej' w 2019 r. stanowiły 24 proc. całkowitych przychodów dziennika” - czytamy w prezentacji zarządu Agory dla inwestorów. 

- Przyciąganie nowych prenumeratorów jest dla nas bardzo ważne, ale dziś, podczas epidemii, udostępniamy dużą część artykułów na serwisie za darmo. Dostępne dla wszystkich są teksty poradnikowe zawierające informacje niezbędne do zadbania o zdrowie. Chcemy wykorzystać rosnący zasięg naszego serwisu do rozpowszechniania informacji pomagających w profilaktyce. To nasza misja - mówi Aleksandra Sobczak, wicenaczelna “Wyborczej”, odpowiedzialna na wydania cyfrowe. 

Od trzech lat sprzedaż abonamentów prowadzi również TOK FM, czyli największe radio informacyjne w Polsce, którego Agora jest współudziałowcem (obok wydawcy tygodnika “Polityka”). Rozgłośnia zwiększyła liczbę subskrybentów do 20 tys. (wobec 15,5 tys. na koniec 2018 r.).    

Skonsolidowane przychody Agory za cały ubiegły rok wyniosły 1,25 mld zł i były o 9,5 proc. wyższe niż w 2018 r. Zysk netto spółki wyniósł 9,6 mln zł i był o 2,1 proc. wyższy niż w 2018 r. W skali roku spółka poprawiła przychody we wszystkich segmentach działalności - reklama, sprzedaż biletów kinowych, wydawnictwa oraz gastronomia w kinach.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.