Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

“Wyborcza” zamknęła 2018 r. ze 170 tys. płatnych subskrypcji na koncie. Wzrost wynika m.in. z promowania ofert odnawiających się automatycznie. - Cieszymy się, że ten sposób płatności przyjął się wśród naszych czytelników. Dla nas to jednocześnie wielkie zobowiązanie, bo w ten sposób pokazują oni, że ufają „Gazecie Wyborczej” i wiedzą, że zawsze znajdą u nas ciekawe treści - mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Wyborczej”. 

W obsłudze prenumeratorów zespół “Wyborczej” korzysta również z narzędzi informatycznych bazujących na algorytmach sztucznej inteligencji. Chcąc lepiej poznać czytelnika, zespół analiz danych współpracuje z redakcją i przeprowadza ankiety oraz sondy.

- Coraz lepiej znamy zwyczaje i potrzeby naszych prenumeratorów. Staramy się na nie odpowiadać. Nie zapominamy jednocześnie o naszej głównej roli. Gdy w kraju lub na świecie dzieje się coś naprawdę ważnego, zajmiemy się tym niezależnie od prognoz czytelnictwa. Doborem tematów i ich eksponowaniem na stronie zajmują się u nas bowiem doświadczeni redaktorzy, którzy wiedzą, że zadaniem poważnej gazety jest informowanie, pogłębianie wiedzy o świecie oraz prezentowanie różnorodnych opinii - mówi Aleksandra Sobczak, nowa wicenaczelna “Wyborczej”.

W ostatnich miesiącach dziennik usprawnił również system wydawania serwisu Wyborcza.pl, rozwinął aplikację mobilną i ofertę newsletterów tematycznych. Najpopularniejsze wśród czytelników były newslettery poświęcone ekologii, książkom, serialom i codzienne podsumowanie wydarzeń dnia.

- 200 tysięcy subskrybentów to dopiero początek, taka dłuższa rozgrzewka - dodaje Wójcik. - Taka liczba czytelników, która nam zaufała, to nie jest jakiś ciekawy eksperyment, który lada chwila może się skończyć. Już dziś wpływy z prenumeraty cyfrowej stanowią istotną część naszych przychodów. Czytelnicy Wyborczej to w ogóle niesamowity świat. Naprawdę można tylko nam pozazdrościć, że dla nich pracujemy.

Z wynikiem 200 tys. subskrybentów "Gazeta Wyborcza" jest w czołówce liderów cyfryzacji prasy na świecie. Na koniec 2018 r. z wynikiem 170 tys. subskrypcji znalazła się na 15. miejscu zestawienia FIPP, czyli organizacji skupiającej wydawców prasy z całego świata, wyprzedzając m.in. takie tytuły jak "New Yorker" (167 tys. subskrybentów), "Corriere della Sera" (133 tys.), "Le Figaro" (110 tys.) i "Süddeutsche Zeitung" (66 tys.). 

Dołącz do 200 tysięcy prenumeratorów "Gazety Wyborczej"

Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych,
lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej.