"Portret Suzy Solidor" Tamary Łempickiej z 1935 roku to emblematyczny wizerunek nowoczesnej kobiety szalonych lat okresu międzywojennego. Płótno jest pokazywane w Polsce po raz pierwszy.

Villa La Fleur w podwarszawskim Konstancinie – prywatne muzeum prezentujące unikatową na skalę kraju kolekcję obrazów i rzeźb artystów z kręgu Szkoły paryskiej należące do Marka Roefflera, ponownie stawia na kobiety. Po wystawach prezentujących prace różnych malarek należących do kręgu École de Paris, czyli Szkoły Paryskiej, aktualna ekspozycja czasowa poświęcona jest wyłącznie Tamarze Łempickiej.

Ten rok w Polsce należy do tej właśnie malarki. Niedawno zakończyła się pierwsza monograficzna wystawa prac artystki w Muzeum Narodowym w Lublinie, teraz jej obrazy i memorabilia można podziwiać w Muzeum Narodowym w Krakowie.

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem