Spędzanie kilku godzin dziennie w samochodzie, niezależnie od tego, czy podczas jazdy po mieście, czy w długiej trasie, bywa męczące, dlatego wybierając auto służbowe, myśli się przede wszystkim o komforcie. Właśnie z tego powodu na znaczeniu zyskują SUV-y.
To auta wielozadaniowe. Radzą sobie doskonale w każdym terenie, bez żadnych problemów pokonują też miejskie zakamarki. Wyższa pozycja za kierownicą zapewnia lepszą widoczność, a przestrzeń – daje niesamowity komfort.
O wygodę dopasowaną do potrzeb zadbało Volvo. W swojej ofercie ma SUV-y, które sprostają każdym oczekiwaniom: kompaktowe XC40 doskonałe do miasta, średniej wielkości XC60 oraz najbardziej luksusowe i jednocześnie największe XC90. Volvo czyni podróże autem komfortowe nie tylko dzięki świetnie rozplanowanym, ergonomicznym i przestrzennym wnętrzom, ale przede wszystkim dzięki rozwiązaniom w zakresie bezpieczeństwa. Długie godziny spędzane w aucie wpływają na koncentrację, dlatego szwedzki producent zdecydował się na wprowadzenie szeregu rozwiązań wspomagających kierowcę.
Volvo jest liderem w zakresie bezpieczeństwa. Jako pierwszy producent samochodów na świecie, wprowadziło pasy bezpieczeństwa. Patentem podzieliło się z innymi firmami. I to za darmo! W latach 50-tych w wypadku samochodowym zginął krewny ówczesnego prezesa firmy Volvo – Gunnara Engelau. Ta tragedia wstrząsnęła nim na tyle, że zwiększył środki na podniesienie poziomu bezpieczeństwa produkowanych aut. Do opracowania rozwiązań zatrudniono szwedzkiego inżyniera Nilsa Bohlina. Już w 1959 roku fabrykę opuścił seryjny model PV544 wyposażony w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Od tego momentu pasy stały się nieodłącznym elementem aut. Nie tylko one. Od lat 70-tych Volvo przeanalizowało rzeczywiste wypadki z udziałem ponad 43 tys. samochodów i około 72 tys. osób. Na podstawie zebranych danych opracowano funkcje, które zapisały się w historii motoryzacji. I wciąż opracowywane są nowe.
Korzystać z nich można w SUV-ach Volvo. Auta wspomagają kierowcę podczas jazdy i parkowania. Dużą pomocą jest układ City Safety, który pomaga uniknąć kolizji, między innymi podczas jazdy w gęstym ruchu ulicznym, kiedy to zmienna sytuacja przed samochodem w połączeniu z chwilową nieuwagą mogą doprowadzić do wypadku. Układ wspomaga kierowcę przez automatyczne hamowanie samochodu w przypadku bezpośredniego ryzyka zderzenia z pojazdami z przodu, jeżeli kierowca nie reaguje na czas poprzez hamowanie i/lub odpowiednią zmianę kierunku jazdy.
W autach zastosowano także układ BLIS (Blind Spot Information). Jego zadaniem jest wspomaganie kierowcy podczas jazdy w warunkach intensywnego natężenia ruchu po drogach z wieloma pasami w tym samym kierunku. Funkcja BLIS ostrzega kierowcę o pojazdach znajdujących się w martwym polu widoczności oraz o szybko zbliżających się pojazdach na sąsiednich pasach ruchu po lewej lub prawej stronie samochodu. Czujniki układu BLIS znajdują się wewnątrz tylnego błotnika po obu bokach samochodu. Lampka sygnalizacyjna umieszczona jest wewnątrz auta. Zapala się po tej stronie samochodu, po której układ wykrył obecność pojazdu. Jeśli samochód jest wyprzedzany z obu stron jednocześnie, zapalają się obie lampki.
Kierowcę wspomaga również funkcja alarmu odstępu (Distance Alert), która ostrzega o za małej wielkości odstępu czasowego od poprzedzającego pojazdu oraz układ ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDW). Specjalna kamera śledzi linie na jezdni wyznaczające pas ruchu. Jeśli samochód osiągnie linię boczną lub przejedzie ją, funkcja ostrzeże kierowcę sygnałem akustycznym. Na dłuższych trasach przydaje się system informacji o znakach drogowych (RSI – Road Sign Information). Pomaga odczytać mijane znaki drogowe związane z prędkością jazdy. Gdy system RSI zarejestruje znak drogowy z ograniczeniem prędkości, znak ten zostaje wyświetlony w postaci symbolu w zespole wskaźników. Na parkingu z kolei docenia się system kamer 360 stopni, dający widok z lotu ptaka oraz zastosowane czujniki, które pomagają bezpiecznie zaparkować SUV-em nawet tam, gdzie dla auta pozostało niewiele miejsca.
Volvo jest pionierem w zakresie rozwiązań wspomagających bezpieczną jazdę. A producent wciąż nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Szwedzka marka ma wizję zerowej liczby wypadków w odniesieniu do swoich produktów. Firma działa proaktywnie, aby opracowywać inteligentne rozwiązania, które nie tylko łagodzą skutki wypadków, ale dążą do ich całkowitego uniknięcia. Od kwietnia 2020 roku wszystkie produkowane przez Volvo samochody mają elektroniczny ogranicznik prędkości do 180 km/h.
Według producenta to jednak nie wystarczy. W przyszłości w kabinie Volvo pojawią się kamery i czujniki monitorujące poziom koncentracji kierowcy. Poprzez śledzenie ruchu gałek ocznych kierowcy będzie można określić, czy nie jest pod wpływem, alkoholu, środków odurzających lub zbyt mocnych leków. Systemy elektroniczne będą także w stanie określić, czy kierowca nie stracił przytomności. Volvo Cars zapowiedziało niedawno wprowadzenie do swoich aut LIDAR-u, czyli laserowego odpowiednika radaru, który znacznie skuteczniej niż dotąd przekaże systemowi pojazdu informacje o wszelkich obiektach wokół. Tym samym LIDAR poprawi funkcjonowanie wszystkich systemów wspomagających jazdę i wykrywanie innych pojazdów, pieszych, rowerzystów czy dużych zwierząt.
Wygodna i bezpieczna jazda jest ważna dla każdego kierowcy. Teraz można o nią zadbać, korzystając z atrakcyjnej oferty leasingu 105 proc. dla firm. To prawdopodobnie najlepsza oferta na rynku, pozwalająca odkrywać wszystkie zalety SUV-ów, ciesząc się atrakcyjnymi ratami.
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny