Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Dużym wyzwaniem inżynierskim jest budowa obiektu położonego w naturalnym wąwozie o nazwie projektowej WS-33, na kilometrze 39+275. Jego długość całkowita to 218 metrów, szerokość 27 metry, a wysokość od poziomu terenu to 17 m. Obiekt ten składa się z dwóch przyczółków i pięciu podpór pośrednich, do jego budowy wykorzystane zostanie 610 t stali i 5000 m3 betonu. Budowę obiektu rozpoczęto na początku kwietnia 2020, a na przełomie września i października planowane jest układanie prefabrykowanych belek sprężonych – w ilości 156 sztuk (belki T24 – długości 24m o wadze 23 tony każda oraz belki T27 długości 27m o wadze 30 ton każda).

embed
embed

Budowane są także obiekty mostowe na tym odcinku. Na ich realizację spożytkowano dotychczas: 9 tys. m3 betonu (docelowo: 19 tys. m3) i 1,5 tys. ton stali (docelowo: 2300 ton).
Aktualnie na budowie pracuje średnio około 300 osób i 50 jednostek ciężkiego sprzętu.
Aldesa jest generalnym wykonawcą dwóch odcinków drogi ekspresowej S19 Lublin – Rzeszów, tj. obwodnicy Kraśnika oraz odcinka Lublin – Niedrzwica Duża. W 2017 roku firma wybudowała odcinek Sokołów Małopolski – Stobierna. Aldesa jest generalnym wykonawcą przebudowy ronda Rataje w Poznaniu oraz finalizuje przebudowę linii tramwajowej na gdańskie Stogi. Spółka jest także jedną z wiodących firm budowlanych w Polsce w obszarze energetyki odnawialnej - buduje aktualnie cztery farmy wiatrowe. Realizuje projekty infrastruktury drogowej, tramwajowej i kolejowej, systemów informacyjnych i bezpieczeństwa. Firma należy do hiszpańskiej Grupy Aldesa, która ma ponad 50-letnie doświadczenie w branży budowlanej, a w Polsce jest obecna od 2007.

Katarzyna Woźniewska
Head of Marketing and PR Department
E-mail: komunikacja@aldesa.pl

Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych,
lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej.