Rower 650 kcal, aqua aerobik 300 kcal, joga 200 kcal. Zobacz ranking aktywności, które spalają najwięcej kalorii

Monika Mozgała, Piotr Kowalik
31.08.2015 16:42

Szukasz sposobu na wzorową sylwetkę? Wybierz aerobik!

Aerobik - ćwiczenia
Aerobik należy dziś do najpopularniejszych, amatorskich form treningowych. Jego głównym atutem jest uniwersalność i przystępność dla każdego bez względu na wiek czy poziom wytrenowania. Aerobik uprawiają zarówno młode dziewczyny, jak i dojrzałe kobiety, zarówno osoby o świetnej kondycji, jak i te, które ze sportem wcześniej nie miały nic wspólnego. Aerobik można ćwiczyć we własnym mieszkaniu, jak również na zajęciach grupowych. Ćwiczenie aerobiku w domu nie wymaga dużej ilości miejsca, nie wiąże się też z zakupem specjalistycznych urządzeń ani maszyn treningowych, co stanowi atut tej formy aktywności.Ćwiczenie aerobiku poprawi stan twojego zdrowia, rewelacyjnie wpłynie na twoją kondycję fizyczną, pomoże ci także zrzucić nadprogramowe kilogramy i ukształtować piękną figurę.

Low impact aerobik - ćwiczenia dla początkujących
Osoby, które dopiero zaczynają swą przygodę z aerobikiem i które nie mogą jeszcze pochwalić się dobrą kondycją, najlepszą opcją jest tzw. low impact, czyli najłagodniejsza i najmniej intensywna forma aerobiku. Wariant ten polecany jest także osobom w starszym wieku, osobom z problemami zdrowotnymi oraz osobom o dużej nadwadze. Low impact jest treningiem całościowym, angażującym niemal wszystkie grupy mięśni w umiarkowanym stopniu. Programy low impact z reguły bazują na ćwiczeniach, w których pierwsze skrzypce odgrywają marsze, wymachy nóg, wykroki i unoszenie kończyn dolnych. Trening jest spokojny i odbywa się w stosunkowo powolnym tempie. W low impact nie wykorzystuje się absorbujących, intensywnych ćwiczeń, jak biegi czy podskoki. Hi-lo impact aerobik - ćwiczenia dla średnio zaawansowanych Hi-lo impact aerobik to optymalna opcja dla osób o średniej kondycji fizycznej oraz tych, które postawiły już pierwsze kroki w aerobiku i są gotowe, aby zwiększyć tempo i intensywność treningu.

Hi impact aerobik - ćwiczenia dla wprawionych w boju
Hi impact to najtrudniejszy i najbardziej wymagający wariant aerobiku, skierowany do osób, które ćwiczą już od jakiegoś czasu i które mogą poszczycić się nienaganną wydolnością i wytrzymałością organizmu. W hi impact aerobiku nie brakuje ćwiczeń biegowych, podskoków, obrotów, wykonywanych z dużą intensywnością.

Inne warianty aerobiku
Aerobik to bardzo szeroki termin, w skład którego wchodzi mnóstwo programów, zarówno klasycznych, jak i niecodziennych - zawierających w sobie elementy innych sportów. Jednym z takich mniej typowych podgatunków są aerobox i tae-bo, łączące w sobie standardowy aerobik z elementami boksu lub innych sztuk walki. To intensywny trening, świetnie wpływający na rzeźbę mięśni i pozwalający szybko i sprawnie pozbyć się nadmiernych kilogramów. Inną wyszukaną odmianą aerobiku jest aqua aerobik, który, jak sama nazwa wskazuje, wykonywany jest w wodzie. Ta łagodna, nadająca się praktycznie dla każdego, forma treningowa to skuteczny sposób na modelowanie sylwetki, a także na ekspresowe odstresowanie i pozbycie się nieprzyjemnych dolegliwości ze strony kręgosłupa, stawów i mięśni.

Więcej na ten temat: kalorie
Więcej na ten temat: kalorie
Więcej tematów
Wiadomości z kraju
Wiadomości ze świata
Tylko Zdrowie
Sport
Kultura
Gospodarka