Idź i głosuj! Akcja "Wyborcza stolica Polski"

redakcja wideo
02.07.2020 16:59

O ostatecznym zwycięstwie w wyborach prezydenckich może zdecydować nawet kilkaset głosów. Dlatego tak ważny jest udział w wyborach. I dlatego też 'Gazeta Wyborcza' przygotowała dla Was specjalną akcję profrekwencyjną: 'Wyborcza Stolica Polski'.

'Gazeta Wyborcza' w specjalnej akcji zachęca wszystkich do głosowania w wyborach 12 lipca. W akcji Wyborcza Stolica Polski redakcja nagrodzi miejscowość, w której odnotowana zostanie najwyższa frekwencja. Zwycięski samorząd otrzyma od 'Gazety Wyborczej' wakacyjną kampanię promocyjną wartą 100 tys. zł. Będzie ją można wykorzystać np. do zaprezentowania ciekawych i wartych odwiedzenia atrakcji turystycznych. Natomiast mieszkańcy będą mogli skorzystać ze 10 tys. subskrypcji treści Wyborcza.pl - prenumerat Premium na 3 miesiące.

W wyborach parlamentarnych w 2019 r. wśród polskich miast (na prawach powiatu) rekord frekwencji należał do Warszawy, gdzie do urn poszło 77 proc. obywateli. Jak będzie tym razem - w wyborach prezydenckich? Czy stolica obroni tytuł, czy może dogoni ją np. Sopot, gdzie ostatnio zagłosowało 74 proc. mieszkańców? A może numerem jeden zostanie zupełnie inne miasto?

Idź i głosuj. Zmobilizuj bliskich, znajomych, sąsiadów i powalcz, by w wyborach prezydenckich twoje miasto pobiło rekord frekwencji. W ten sposób redakcja 'Gazety Wyborczej' namawia Polki i Polaków do oddania głosu w wyborach.

- Dzięki redakcjom lokalnym 'Gazety Wyborczej' w ponad 20 polskich miastach na co dzień słyszymy, jak ważny dla naszych czytelników jest udział w wyborach. Postanowiliśmy dołożyć do tego element rywalizacji i zorganizować wyścig o miano Wyborczej Stolicy Polski. Codziennie na łamach krajowych i lokalnych będziemy pokazywać przykłady mobilizacji mieszkańców miast. Nagłośnimy też inne kampanie profrekwencyjne, m.in. prowadzone przez samorządy - mówi Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego 'Gazety Wyborczej', szef redakcji lokalnych.

'Gazeta Wyborcza' przyzna tytuł Wyborczej Stolicy Polski temu miastu, w którym frekwencja okaże się najwyższa. W rankingu uwzględnionych zostanie 380 miast, które są siedzibami powiatów. Redakcja 'Gazety Wyborczej' weźmie pod uwagę wynik frekwencyjny z obu tur głosowania. Miasto, w którym frekwencja będzie najwyższa, zostanie uznane za Wyborczą Stolicę Polski.

Regulamin akcji 'Wyborcza stolica Polski' znajdziesz tutaj.

Więcej tematów
Wiadomości z kraju
Wiadomości ze świata
Tylko Zdrowie
Sport
Kultura
Gospodarka