Na szczęście nie musimy sobie już wyobrażać braku Miłosza w kanonie lektur - mówi w 3x3 dr Zofia Zasacka z Biblioteki Narodowej, badająca czytelnictwo młodych Polaków. Jej zdaniem, odwiecznym problemem szkoły, także w doborze lektur, to brak synergii z literaturą bliższą temu, co dzieje się poza murami szkoły. W podstawach programowych brak jest także informacji o tym, że nauczyciele razem z uczniami będą dobierać lektury - dodaje rozmówczyni Romana Imielskiego.
Komentarze
Zaloguj się
Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
Który skrzywdziłeś Który skrzywdziłeś człowieka prostego Śmiechem nad krzywdą jego wybuchając, Gromadę błaznów koło siebie mając Na pomieszanie dobrego i złego, Choćby przed tobą wszyscy się skłonili Cnotę i mądrość tobie przypisując, Złote medale na twoją cześć kując, Radzi że jeszcze jeden dzień przeżyli, Nie bądź bezpieczny. Poeta pamięta Możesz go zabić - narodzi się nowy. Spisane będą czyny i rozmowy. Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta. Washington D.C., 1950
@office301 dlaczego, gdy włoży się rękę do ognia, to parzy i boli, a za krzywdzenie drugiego człowieka nic się nie dzieje? - Boga jednak nie było przy tworzeniu tego świata.
już oceniałe(a)ś
0
0
`