Władze miasta Rzeszowa wyposażyły policję w dymomierze do badania jakości spalin. Okazało się, że połowa pojazdów z silnikami diesla miała wycięte filtry DPF. Czy można coś zrobić, aby temu przeciwdziałać? I co jeszcze stanowi problem? - Ogromnym problemem jest stan okresowych badań technicznych pojazdów. W warunkach europejskich te badania są fikcją. One zupełnie nie przystają do wymagań, które powinny być postawione - mówi prof. Zdzisław Chłopek z Politechniki Warszawskiej, gość Aleksandry Sobczak w programie Stacja Warszawa.
Komentarze
Zaloguj się
Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
Polecam też archiwum pomiarów na stronie WIOŚ htt p://sojp.wios.warszawa.pl/index.php?page=raport-godzinowy w poniedziałek wieczorem zaczęło być źle, a najgorszy syf był we wtorek. Brawo WIOŚ, brawo Ratusz!
już oceniałe(a)ś
0
0
www.aqicn.org/city/poland/mazowieckie/warszawa/ursynow/ Dziś w Centrum o 8:00 stężenie PM 2,5 wynosiło: na Komunikacyjnej 156, a na Marszałkowskiej 152. Ursynów 107. Wczoraj były mniejsze wartości...
@garfield @ankawwa o wiarygodności tych wszystkich danych: na aqicn.org podawane są wartości w jednostce AQI, na WIOŚ w um/m3. Nie wiem skąd są przyjęte normy na stronach, ale są one wyższe dla PM2,5 i PM10 niż np. wytyczne WHO. Nie drastycznie ale zawsze. Poza tym, mapa troszkę kłamie, bo nie wszystkie punkty dokonują wszystkie pomiary (np. Otwock i KPN, Granica nie mierzą w ogóle PM2,5 i PM10, dlatego praktycznie zawsze wyświetlają się na zielono bo mapka bierze najwyższą wartość z pomiarów, czyli w ich przypadku np. SO2 czy NO2. Tak samo całe Niemcy prawie zawsze są zielone, a tam prawie wszystkie punkty podają tylko PM10 i NO2) .
już oceniałe(a)ś
0
0
Diesle zatruwaj,a, ale elektrociepłownie tez. Jak widzę komin Siekierek z okna, to płakać mi się chce. Bo czasem dym zasłania pół nieba. I plastiku palić nie trzeba! Ale ludzie w piecach palą wszystkim, co się da.
już oceniałe(a)ś
0
0
prof nie błysnął intelektem, wycięte filtry miało 50 % z diesli przebadanych przez policje, a nie polowa diesli jeżdżących po ulicach (taka subtelna różnica)
już oceniałe(a)ś
0
0
Przecież to nie spaliny odpowiadają za zanieczyszczenie powietrza. A jeśli komuś one przeszkadzają to niech usprawnia ruch poszerzając ulice i likwidując korki.
@luksub owszem, odpowiadają, w szczególności te powycinane filtry w Dieslach, WV. Dokładają jeszcze opony, które się zdzierają, produkując dużo cząstek PM2,5 i PM10. Poszerzenie ulic to rozwiązanie amerykańskie, które nie pomaga rozwiązań problemu zanieczyszczeń.
już oceniałe(a)ś
0
0
@luksub Korki likwiduje się wyłącznie usuwając nadmiar samochodów z centrum miasta, nie wciskając ich dodatkowe dziesiątki tysięcy. Naprawdę nie ma potrzeby wymyślać koło na nowo - Europa Zachodnia już to wszystko przerabiała. Nawet w Stanach idą po rozum do głowy i przebudowują miasta na korzyść pieszych, rowerzystów i - uwaga - transportu zbiorowego.
już oceniałe(a)ś
0
0
`