Od kilku lat PiS nie świętuje 4 czerwca. W tym roku jednak Jarosław Kaczyński nawet nie wspomniał o rocznicy pierwszych częściowo wolnych wyborów. Jak 'jeden z najszczęśliwszych dni w życiu' przestał być ważny i co mówił o tamtych wydarzeniach Lech Kaczyński.
    Komentarze
    Przestałem się już dziwić ,tym różnym pisowskim prawdom bo to towarzystwo zupełnie oderwane jest od rzeczywistości . Bardzo szybko zapomniano ,że w czasie tych pierwszych częściowo demokratycznych wyborów w Polsce stacjonowało osiemset tysięcy uzbrojonych po zęby rosyjskich żołnierzy ,którzy bez zastanowienia wykonali by każdy rozkaz .W Rosji do dzisiaj na słowo Solidarność bardzo wielu reaguje bardzo nerwowo. Nie widzę żadnej potrzeby prowadzenia z kimkolwiek z PiS dyskusji na ten temat bo przecież nie przekonamy Kaczyńskiego że białe to białe a to co powie ich naczelny wódz jest prawdą objawioną.
    @gliwcjusz1 No i Macierewicz za tą silną armią tęskni - będzie ją - rekonstrukcja murowana. odbudowywał.
    Ten gość spadł z księżyca, który zachylił w dzieciństwie. Jest zupełnie oderwany od rzeczywistości i wpycha nas w zatęchłą przeszłość. Dziękujemy klerowi i prawdziwym polakom (litera taka jak oni).
    już oceniałe(a)ś
    Ciężko komentować tak idiotyczne słowa /podobno/prezydenta Polski , który usiłuje zakłamać historię !!!
    @Irena Laszczyk PAD jednak woli ten "smutek powolności" zmian. Zakochał się w nim jak wariat i nie odpuści! Cały PiS taki jest!
    już oceniałe(a)ś
    Nie wiem czy jest z czego się cieszyć.W roku 1993 Polacy ponownie wybrali PZPR przekształconą w SLD a za dwa lata prezydentem zostaje wysoki funkcjonariusz dawnej PZPR Aleksander Kwaśniewski, który utrzymuje się przez dwie kadencje. Naród wybrał ponownie komunistów bo zdrajcy i cwaniaki nie potrafili sprawować władzy...
    @timer500 nie pisz głupot, jesteś młody to sięgnij do źródeł HISTORYCZNYCH, nie opieraj się na komentarzach tylko
    Mądre posunięcie Solidarności stopniowe dochodzenie do wolności a jaruś by świętował gdyby się lała krew a na drzewach zamiast liści by wisieli komuniści. Znowu będziemy musieli walczyć o demokrację z nowym reżimem.
    @sylw. To postawić tego kurdupla w pierwszym szeregu i niech niech się trzaska do ostatniej kropli krwi.
    historia jest taka , że cwaniacy rodem z PZPR w bezczelny sposób wykolegowali Naród Polski
    @mariusz8113 Czy Ty kolego żyłeś w tamtych czasach .Jak żyłeś to siedziałeś cicho jak mysz pod miotłą albo podobało Ci się hasło Jaruzelskiego ,że socjalizmu będziemy bronić jak niepodległości. Jeżeli nie żyłeś to powinieneś zapytać tych co wtedy żyli kto kogo wykolegował. Ja przeżyłem to wszystko od pierwszego do ostatniego dnia i inaczej nie mogę określić tego zwycięstwa jak cudu bo o uwolnieniu się z pod wpływu wielkiego brata to nawet nie mogliśmy marzyć .Powinieneś wiedzieć ,że prawie do Wrocławia do samej granicy z Niemcami były koszary Armii Czerwonej ,która mogła wykonać każdy rozkaz .Do czego zdolna była ta armia świadczy zestrzelenie koło Sachalina Koreańskiego samolotu pasażerskiego i śmierć prawie 200 ludzi. Samo zestrzelenie to jeszcze nic ale to co powiedzieli piloci tej pary rosyjskich myśliwców.
    @mariusz8113 to kaczorek był czerwony ?
    @mariusz8113 Urwał się Pan z choinki, w 89 roku broniłam dyplomu. Wcześniej dzięki rodzicom kilkakrotnie wakacje spędzałam na tzw. "zachodzie". Za uciułane 150 dol wyjeżdżał autobus ludzi ciekawych tego świata. Spaliśmy na najtańszych kempingach, jedliśmy tylko to się kupiło/załatwiło w Polsce. Muzea zwiedzaliśmy tylko w dni bezpłatne - tak planowaliśmy podróże. Pamiętam scenkę z 83 lub 84 roku ja z chłopakiem na plaży w Cascais. W plecaku termosie całodzienne wyżywienie kasza gryczana wymieszana z mięsem z puszki + butelka z wodą z wodopoju + 2-4 dolce na zwiedzanie. Wzdłuż plaży, kilkadziesiąt restauracji wypełnionych młodymi ludźmi, którzy się wspaniale bawią. Wściekłość nas ogarniała dlaczego my nie możemy tak normalnie żyć (średnia pensja w Polsce to było 10 -20 dol. Wreszcie po 89 roku nastała wolność, można było wszędzie podróżować, nikt nie zabierał paszportów. W 1998 roku byłam na tej samej plaży, siedzieliśmy z przyjaciółmi w jednej z tych restauracji i dobrze się bawiliśmy. Dla mnie 4 czerwca to wspaniała rocznica. Jestem częścią tego Narodu i nikt mnie nie wykolegował.
    @363a ano był
    kaczorki w tamtych czasach były podwieszone pod Wałęsę bez niego były by nikim - czyli nie ma co wspominać ze się było zerem innymi słowy żadnego 4 go nie było
    już oceniałe(a)ś
    poniewaz kaczy... nie moze zawladnac historia Solidarnosci i zrobic z siebie bohatera, bo siedzial jak wszystkim wiadomo u matki pod pierzyna, to szuka zastepcze bohaterstwo np. tych wykletych, bo tam nie grozi mu opisanie jego bohaterstwa pod pierzyna!! kaczy... jest teraz "bohaterem" walk o wykletych!! tylko po co mu to jako syn ubeka? gdyby mial sumienie to mozna byloby powiedziec, ze go gryzie ale tak to on niszczy wszystko co jest pozytywnie zapisane w pamieci historycznej Polakow ale tez u innych ludzi na swiecie!! tego kaczy... nikt nie zna, o przepraszam w Niemczech jest nazywany kartoflem! ale kartofel to nie jest bohater z histori Polski!