Na rynku są dziesiątki szkoleń dla nauczycieli - które z nich przydadzą się do pracy z dziećmi? Olga Woźniak, dziennikarka i nauczycielka pyta specjalistę, czym nauczyciel powinien kierować się w wyborze szkolenia i które z nich są zupełnie niepotrzebne. - Bardzo popularna wciąż w Polsce metoda integracji sensorycznej, która niemal z rozdania zalecana jest wszystkim dzieciom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, często też dzieciom z ADHD, jak pokazują przeglądy badań i metaanalizy nie jest efektywna do pracy z dziećmi - mówi Tomasz Garstka, psycholog i szkoleniowiec, nauczycieli z Fundacji Wsparcie i Rozwój. Jego zdaniem tylko fragmenty tej metody są w jakimś stopniu skuteczne, ale szkolenia z tej metody są bezużyteczne. Jak więc wybrać dobrze szkolenie, aby lekcja była sukcesem? Oglądaj Pokój Nauczycielski. Premiera w każdy poniedziałek o godz. 8.00. Do zobaczenia również na wyborcza.pl/strefanauczyciela
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Niech zatem przytoczy te wyniki badań. Nie przytoczy, bo takich nie ma. Integracja sensoryczna działa bardzo dobrze, szczególnie na dzieci z autyzmem. Ale do tego potrzeba solidnego szkolenia, dobrego sprzętu i doświadczonych terapeutów. Tymczasem w Polsce wzięło się za to mnóstwo firm i firemek wietrząc dobry zarobek. Wynikami ich pracy można być rozczarowanym.
    @lagerth

    Przytocz metaanalizy, które udowodniają skuteczność integracji sensorycznej.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Podobnie jak intergacja miedzypółkulowa i kinezjologia edukacyjna
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    `