Media masowe posługują się prostymi rozróżnieniami: bohater pozytywny kontra bohater negatywny, przyjaciel kontra wróg. Kto jest modelowym bohaterem pozytywnym w polskiej telewizji? Artysta. "Głównie piosenkarz" - wynika z badań prof. Anny Gizy z Uniwersytetu Warszawskiego nad ramówką telewizyjną.

Telewizja pozwala społeczeństwu oglądać się jak w zwierciadle. A ten obraz wpływa potem na realne wybory. Jak wygląda polskie społeczeństwo według polskiej telewizji?

Otóż dzielimy się przede wszystkim na mieszkańców dużych miast i resztę. Nie na klasę średnią i ludową, nie na Ślązaków i poznaniaków, nie na robotników i pracowników budżetówki, ale na tych z Warszawy i wszystkich pozostałych.
Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.