Zajmiemy się tym od czwartku 18 września w nowej akcji "Gazety Wyborczej" pod hasłem "Po stronie klienta".

Pomożemy oszukanym, a innych ostrzeżemy, jak nie dać się złapać. Będziemy zachęcać firmy do przyjęcia kodeksu dobrych praktyk, w którym zobowiążą się do etycznego traktowania klientów i stosowania uczciwych zapisów w umowach czy regulaminach.

Sprawą zajmą się fachowcy - dziennikarze z Ekipy Samcika z działu gospodarczego "Wyborczej", oczywiście pod wodzą Macieja Samcika, znanego również jako autor bloga "Subiektywnie o finansach".

Będą opisywać pułapki i dawać rady przez osiem tygodni - od 18 września do 6 listopada: najpierw na łamach czwartkowego dodatku "Gazety Wyborczej" "Pieniądze Ekstra", potem - przez kolejne cztery tygodnie, również co czwartek - w głównym grzbiecie "Gazety Wyborczej".

W czasie akcji w każdy czwartek, czyli w dniu ukazywania się tekstów, w naszej redakcji w Warszawie przy ul. Czerskiej 8/10 na pytania czytelników odpowiedzą podczas specjalnych dyżurów eksperci, m.in. z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przedstawiciele Ministerstwa Sprawiedliwości oraz prawnicy. Będą pomagać czytelnikom rozwiązywać złe umowy, przejść przez trudy odwołań czy reklamacji oraz będą informować o ich prawach.

Pierwszy dyżur - w czwartek 18 września w godz. 12-14 pod warszawskim numerem telefonu 22 444 40 88 - pełnić będzie Justyna Kilarska, prawniczka z Federacji Konsumentów.

Pytania można już wysyłać e-mailem: ekipasamcika@wyborcza.biz.

Czekamy też na listy. Piszcie na adres: "Gazeta Wyborcza", 00-732 Warszawa, ul. Czerska 8/10 (z dopiskiem "Ekipa Samcika" albo "Po stronie klienta".

Więcej informacji na stronie: Wyborcza.biz/klient. Znajdziesz tam mnóstwo artykułów poświęconych walce z nieetycznymi sprzedawcami oraz interwencji Ekipy Samcika.

Partnerem akcji "Po stronie klienta" jest firma Orange.

O naszej akcji czytajcie w czwartek w "Gazecie Wyborczej", w "Pieniądzach Ekstra".