- Jest cudownie, o ile nie jest się nastawionym na imprezy. Niektóre plaże i zatoki można mieć na wyłączność, zwłaszcza na północy i wschodnim wybrzeżu - mówi Konrad Tołłoczko, szef miejskich biur informacji turystycznej w Palmie de Mallorca.
- Trzy lata temu na Piątej Alei nie dało się znaleźć wolnego lokalu. Jesienią naliczyłem ich już osiem. Teraz będzie pewnie jeszcze więcej - mówi Zbigniew Inglot, prezes firmy produkującej kosmetyki.
Na wycieczki szkolne nie pojechało co najmniej 1,5 mln dzieci. Organizatorem były szkoły często we współpracy z biurem podróży. Jedni i drudzy nie mają teraz z czego oddawać pieniędzy rodzicom - mówi Krzysztof Maziński z zarządu Polskiej Izby...
- Zamiast odbudowywać patologiczny system PKS-ów i rozdawać pieniądze na przetrwanie, powinniśmy wykorzystać kryzys i zbudować ten system od nowa - mówi Michał Wolański, badacz transportu publicznego z SGH.
- Wiadomo, że zimą może nastąpić druga fala epidemii, więc tylko lato i jesień da biurom szansę, by odetchnąć. Bez tego nie mamy nic. Nie ustalajmy już dziś, że turystyki nie ma na rok - mówi Tomasz Obuchowicz z biura podróży Sunsara.
W święta marnujemy dwa-trzy razy więcej żywności niż zwykle. To oznacza niepotrzebne zużywanie surowców i cierpienie zwierząt, z których jest nasze jedzenie i które produkują nam składniki.
- Rolnicy często wychodzą finansowo na zero, a dopłaty unijne odkładają na inne cele. To zwykle inwestycje w dzieci, w ich studia i mieszkania w Warszawie - mówi prof. Monika Stanny z Polskiej Akademii Nauk.
- Obecnie około 75 proc. gospodarstw ma problemy z rentownością i jest ekonomicznie uzależniona od dopłat unijnych. Tylko 15 proc. faktycznie zarabia na produkcji rolnej - mówi Andrzej Gantner, szef Polskiej Federacji Producentów Żywności.
- To CPK staje do trudnej rywalizacji z lotniskami, a nie one z nim. Trendy się zmieniają. Niedługo z regionów będzie można polecieć nawet za Atlantyk - mówi Artur Tomasik, szef portu lotniczego w Katowicach.
Czy spotykając się z ludźmi w tramwaju, nie jesteśmy bardziej otwarci na drugiego człowieka, niż gdy odizolowani jedziemy samochodem? - mówi w wywiadzie z "Wyborczą" Franek Sterczewski, poseł z wielkopolskiej listy KO.
- Każdy miesiąc opóźnienia dużej inwestycji kolejowej przekłada się na konkretną liczbę wypadków na drogach zawalonych tirami, większy smog i hałas. Tylko mało kto chce te okoliczności ze sobą skojarzyć - mówi Jakub Majewski, ekspert z fundacji...
- Za każdego ucznia powiat dostaje subwencję oświatową. Każdy rozsądnie myślący samorządowiec, jak chce, żeby do jego szkół średnich przyszli uczniowie, musi zorganizować transport publiczny - mówi Krzysztof Baranowski, starosta powiatu lipnowskiego.
- Uwierzyliśmy, że transport zbiorowy to relikt socjalizmu i musi umrzeć. Kolej lokalna? Relikt. Zbiorowość nam nie pasuje. Chcemy być indywidualni, antyzbiorowi we wszystkim, co robimy - mówi Jakub Majewski z fundacji ProKolej.
- Dwa samochody w rodzinie? To jest spirala motoryzacji wymuszonej brakiem transportu publicznego. Skutki są takie, że mamy w Polsce jeden z najwyższych odsetków śmierci na drogach i korki w 10-tysięcznych miastach - mówi Karol Trammer, specjalista...
- Zwolnienie pracowników za strajk nie mieści się w żadnych standardach i jest jak bomba atomowa. A już zwolnienia dyscyplinarne... Przecież prawo do strajku jest niekwestionowane w Unii. Z gwarancji socjalnych Unia jest dumna - mówi Jacek Krawczyk,...
- W Europie kierowców jest mniej i trudniej nim zostać. Żeby ich do nas przekonać, pobieramy niższą prowizję, w wysokości 15 proc. W Uberze to 25 proc. - mówi Markus Villig, twórca Taxify, estońskiego Ubera.
Nie każdemu przewoźnikowi może podobać się ekspansja FlixBusa w Polsce, ale pasażerom - przeciwnie. Bilety nadal będą tanie, zwłaszcza przy rezerwacji przez aplikację, ale sprzeda je także kierowca. Rozrośnie się też siatka połączeń.
- Rząd PiS zrobi na rzekach dokładnie to, co zaprojektowałem, i nic więcej. Modlę się tylko, żeby nie zaprzepaścili pieniędzy, które załatwiłem na inwestycje - mówi Stanisław Gawłowski, były minister środowiska ds. gospodarki wodnej, sekretarz...
- Środki spójności nie mogą być przekazywane krajom, które nie chcą być spójne z Unią. To byłoby finansowanie niespójności. A jeśli Polska nie będzie przyjmować uchodźców, to logiczne będzie, że więcej wsparcia finansowego pójdzie do krajów, które...
- Duże koncerny nie inwestują w rozwój kosmetyków dla kobiet innych niż białe. Duże marki tylko udają, że mają dla nich ofertę. A tak naprawdę ich kosmetyki dla Azjatek czy czarnych to kosmetyki dla białych - mówi Satyakama "Kama" Maharaj, twórca...
Jest udowodnione, że najbardziej rentowna jest kolej, która jeździ w takcie, czyli dokładnie co godzinę, bez żadnych wyjątków. Liczy się, że przez regularne połączenia oferta jest bogata i czytelna, bo to do kolei przyciąga - mówi Michał Beim,...
- Jest wiele marek, które po pięciu latach naszej działalności w Polsce próbują nas naśladować. Podobne nazwy, maskotki, logotypy, sprzedaż internetowa czy też bilety za 1 zł... To pokazuje, jaką zrobiliśmy rewolucję w branży transportowej - mówi...
Włosi się dziwią, że dalej stosuję ich tradycyjne technologie do produkcji lodów. I jak już jestem bardzo zmęczony, to myślę, czy też już nie pójść na skróty. Ale nie umiałbym tak. Praca nie sprawiałaby mi już satysfakcji - mówi Jerzy Góralski,...
Kiedy miasta przestają należeć do mieszkańców? Gdy stają się modne i przyciągają kapitał. Mieszkańców wypierają na obrzeża drogie inwestycje dla ekspatów lub świetnie sytuowanej klasy średniej. Ale to nie oni tworzą miasto
- Od prawdziwego chleba się nie tyje. Tylko od tego, w które pakuje się pełno ulepszaczy, barwników i innej chemii. Ja już tego nie nazywam chlebem, tylko popierdółką - mówi Jerzy Janyszek, współwłaściciel rzemieślniczej piekarni w we wrocławskiej...
Copyright © Agora SA