Radni odtajnili protokoły sesji z 1994 roku, podczas której poruszano sprawę "praktyk seksualnych" w chórze Polskie Słowiki. Okazuje się, że za jawnością obrad było wtedy tylko pięciu radnych. Milczały także poznańskie gazety.
Poranne korki na ul. Gdyńskiej od lat są na porządku dziennym. Przejeżdża nią ok. 30 tys. pojazdów w ciągu doby. Każdego dnia setki samochodów tłoczą się na wąskiej, zaledwie jednopasmowej drodze, czekając na wjazd do Poznania. To kierowcy...
Tłok, ścisk i przepychanki. To codzienność pasażerów MPK Poznań na niektórych zbyt ciasnych przystankach tramwajowych. Przyjrzeliśmy się tym, na których jest najgorzej. Zdjęcia robiliśmy poza godzinami szczytu - a gdzieniegdzie i tak było tłoczno.
Źle zaparkowane auta blokujące tramwaje to istna plaga na ul. Górna Wilda. Ze statystyk MPK wynika, że więcej niż co trzeci taki przypadek w Poznaniu dotyczy właśnie tej ulicy.
- Pozostali nadal wierzą, że uda się naprawić Nowoczesną od środka. Ja już przestałem wierzyć - mówi Tomasz Korzan, 48-letni tłumacz z Poznania, pierwszy rozłamowiec w partii Ryszarda Petru.
Na moście Teatralnym, ul. Głogowskiej i w kilku innych miejscach pasażerowie czekają na tramwaje w ścisku. To sprzyja wypadkom i kradzieżom. Miasto chce to zmienić, powiększając na początek przystanek na al. Marcinkowskiego
Znamy dwie propozycje uspokojenia ruchu przy pl. Wolności. Wiadomo, że ze skrzyżowania przy Arkadii znikną światła. Rada osiedla i rowerzyści opowiadają się jednak za bardziej rewolucyjnym rozwiązaniem, które mocno ograniczy ruch samochodów w tym...
- Od prezydenta Poznania oczekiwałbym, że zamiast walczyć z ?kaczystami? będzie wspólnie z nimi walczył o poznańskie sprawy - mówi poseł Szymon Szynkowski vel Sęk. Poznańscy parlamentarzyści PiS ostro skrytykowali też sejmową opozycję.
Ponad 80 proc. pasażerów jest zadowolonych z Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej. Ale dostrzegają też mankamenty, takie jak awarie strony internetowej systemu. Tak wynika z najnowszych badań ZTM.
Trzeba przedłużyć i poszerzyć tunel dworcowy. A perony 4-6 należy wyremontować zupełnie inaczej niż perony 1-3. Tak dość jednoznacznie wypowiedzieli się uczestnicy konsultacji na dworcu PKP, ale zdarzyły się też kwestie, w których nie byli już tak...
Znamy wyniki audytu polityki rowerowej w Poznaniu. Autorzy wskazali konkretne działania, jakie trzeba przeprowadzić w najbliższym czasie, aby miasto było przyjazne dla rowerzystów. Za sześć lat udział ruchu rowerowego ma wynosić 10 proc.
Lider poznańskiej lewicy Tomasz Lewandowski wraz ze współpracownikami opuszcza SLD. Dla wnikliwych obserwatorów poznańskiej polityki to nie zaskoczenie - bo pomiędzy Lewandowskim a Sojuszem iskrzyło już dużo wcześniej.
- Będzie sukces, jeśli uda się to zakończyć miesiąc później - mówi wiceprezydent Maciej Wudarski w rozmowie z Radiem Merkury o pracach na ul. Dąbrowskiego. Potwierdza tym samym informacje ?Wyborczej? o prawdopodobnym opóźnieniu.
Szef Poznańskich Inwestycji Miejskich był tak poirytowany ślimaczącymi się robotami na ul. Dąbrowskiego, że kazał zamontować na placu budowy kamerę. I tempo prac się poprawiło. Mimo to termin 31 marca stoi pod znakiem zapytania.
Na stronie internetowej Urzędu Miasta Poznania pojawił się rejestr wszystkich umów zawieranych przez magistrat. Można się z niego dowiedzieć m.in., że sprzątanie wszystkich budynków urzędu kosztuje rocznie 2,6 mln zł, za nowe żyrandole zapłacono...
Kontrowersje wokół milionowego kontraktu na operatora rowerów miejskich. Firma BikeU sugeruje, że przetarg na najbliższe trzy lata mógł wygrać tylko Nextbike, który dotychczas zarządzał poznańskimi rowerami. Spory mogą opóźnić uruchomienie systemu...
Czy tramwaj na Naramowice powinien biec tylko wzdłuż istniejących już bloków? I czy ul. Nowa Naramowicka faktycznie ma być jednopasmowa? Nasze ostatnie publikacje skłoniły czytelników do własnych przemyśleń.
Drogowcy szykują zmiany przy wjeździe na estakadę katowicką. Nowa organizacja ruchu ma ułatwić życie kierowcom i zwiększyć przepustowość.
Dopiero w 2018 r. ma ruszyć budowa trasy tramwajowej na Naramowice. To znacznie później, niż obiecywał prezydent Jacek Jaśkowiak. Szacunkowe koszty inwestycji też puchną - wzrosły już do 590 mln zł!
Jest szansa na przedłużenie tunelu spod dworca Poznań Główny aż do ul. Matyi. Przedstawiciele PKP, Trigranitu i właścicieli Poznań City Center obiecują współpracę z mieszkańcami także w sprawie starego gmachu dworca.
Kolejne utrudnienia czekają pasażerów MPK na finiszu prac na Kaponierze. Prawdopodobnie aż przez trzy miesiące tramwaje nie będą jeździć po nowym odcinku trasy Pestki do Dworca Zachodniego.
- Tę koncepcję możemy nawet wrzucić do szuflady i zacząć od zera. Tyle że jeśli mamy poprawić ten układ szybciej niż później, to trzeba podejmować decyzje - mówił Tomasz Lisiecki, prezes Trigranit Development Polska, na sobotnim spotkaniu w sprawie...
Poznańscy radni z komisji funduszy unijnych mają zastrzeżenia do planów budowy trasy tramwajowej na Naramowice - sztandarowej obietnicy prezydenta Jacka Jaśkowiaka.
- Nie będziemy tratwą ratunkową dla Platformy Obywatelskiej - zastrzega Łukasz Goździor, szef Nowoczesnej w Wielkopolsce. Jak twierdzi, do partii Ryszarda Petru chcą już przechodzić całe koła PO.
- Postulujemy zrobić przedłużenie tunelu zamiast kładki - mówi poseł Tadeusz Dziuba. Poznańscy politycy PiS podczas spotkania z ministrem finansów przedstawili poprawki na dworcu jako niektóre z ważniejszych inwestycji dla Poznania.
Dopiero wiosną tramwaje zaczną zatrzymywać się na rondzie Kaponiera. Urzędnicy wcześniej zapowiadali, że może się to zdarzyć w połowie stycznia. Teraz tłumaczą się... nieporozumieniem.
Przebudowa dróg do spalarni wkracza w kolejną fazę. Już w poniedziałek drogowcy otworzą przejazd ul. Chemiczną - posłuży jako objazd fragmentu ul. Gdyńskiej, który aż do wiosny będzie zamknięty dla ruchu.
- Jacek Jaśkowiak jest w formalnym związku z PO, a z nami w wolnym związku opartym na wzajemnym zaufaniu i porozumieniu programowym z wyborów. To jest wolny związek poliamoryczny - mówi Lech Mergler ze stowarzyszenia Prawo do Miasta.
Znów problemy na nowym dworcu PKP. Kolejarze nie mogą znaleźć chętnego do zbudowania ruchomych schodów na perony 1-3. Jeśli w końcu się uda, zapłacą za nie nawet 2,5 mln zł, a budowa ma potrwać aż dziewięć miesięcy.
Noworoczne spotkanie u prezydenta Poznania zmienia formułę. Tym razem odbędzie się na MTP, a nie jak poprzednio w CK Zamek, zaś głównym punktem programu będzie występ zespołu z Teatru Muzycznego.
Prezydent Jacek Jaśkowiak zaczął rok od sojuszu z ludźmi Ryszarda Grobelnego, a skończył we współpracy z lewicą. Co jeszcze działo się w poznańskiej polityce w 2015 r.? Zapraszamy na przegląd najważniejszych zdarzeń, zwrotów akcji i afer.
Szef Nowoczesnej w Wielkopolsce Łukasz Goździor potwierdza ?Wyborczej?, że partia Ryszarda Petru chce przy najbliższej okazji powalczyć o prezydenturę w Poznaniu.
To nie będzie łatwy rok dla Poznania. Nasze miasto staje się głównym ośrodkiem opozycji wobec rządu PiS. Przygotujmy się na całą serię ?uprzejmości?, którymi prezydent Jacek Jaśkowiak i sami mieszkańcy będą się wymieniać z centralnymi władzami.
- Rozumiemy, że prezydent Poznania jest zajętą osobą. Postanowiliśmy mu ułatwić sprawę - mówi Paweł Norbert Strzelecki z Poznańskiego Ruchu Obywatelskiego. W środę delegacja PRO zjawiła się w urzędzie z prezentem dla Jacka Jaśkowiaka.
W poznańskiej radzie miasta obyczaje jak na Wiejskiej. Klub PiS nie mógł się pogodzić, że PO forsuje stanowisko uderzające w rzekome plany rządu, więc zastosował obstrukcję. Przechodząca terapię jąkania radna Klaudia Strzelecka zabrała głos i...
Poznańscy radni przegłosowali budżet miasta na 2016 r. Wynik był z góry znany, ale przez salę sesyjną i tak przetoczyła się burzliwa dyskusja, m.in. o... zapowiedziach rządu PiS i o udziale Jacka Jaśkowiaka w demonstracjach KOD na pl. Wolności.
- Pan prezydent postanowił w ogóle nie rozmawiać z opozycją. No, poza zwymyślaniem jej na pl. Wolności! - grzmiał Artur Różański, szef klubu radnych PiS, podczas dyskusji o budżecie Poznania na 2016 r.
We wtorek poznańscy radni uchwalą budżet miasta na przyszły rok. Prezydent Jacek Jaśkowiak uwzględnił w nim poprawki - nie tylko koalicji - na blisko 32 mln zł.
Cenowa ofensywa PKP Intercity. Przewoźnik właśnie obniżył ceny biletów na krótkich podmiejskich trasach, nawet do 7 zł, rzucając tym samym wyzwanie kolejom regionalnym.
- To powinna być ewolucja, nie rewolucja - mówi komendant Waldemar Matuszewski o nadchodzących zmianach w straży miejskiej. Reforma rusza 1 stycznia. Ma poprawić m.in. skuteczność interwencji i współpracę z samorządami osiedlowymi.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.