Jeśli chcemy mieć komunikację na europejskim poziomie, to nie można oszczędzać na transporcie zbiorowym. Musimy też przyznać; jeśli chcemy szybko wybudować linie tramwajowe, to nie wystarczy nam na razie na budowę nowych dróg.
Podana w ubiegłym tygodniu przez miejskie spółki liczba 18 tys. pieców w mieszkaniach komunalnych, które zatruwają wrocławskie powietrze, jest zaskakująca.
W kampanii wyborczej pojawił się pomysł, by stworzyć na pl. Społecznym park. Uważam, że lepiej przeznaczyć ten teren pod nową, ekologiczną, zatopioną w zieleni dzielnicę.
Prawo i Sprawiedliwość postanowiło sprawić deweloperom prezent i wyjąć ich spod rygorów planowania przestrzennego. Nikt nie będzie miał pewności, czy na terenie, przeznaczonym pod przedszkole czy zieleniec, nagle nie powstanie wysoki blok.
Zabytki to świadectwa czasów, które minęły. Nie pytamy, czy dany budynek odpowiada naszym wyobrażeniom, ale czy jest istotnym przedstawicielem swojego stylu. Czy jest istotny historycznie? I gdy pytamy o Solpol ze Świdnickiej, w obu tych przypadkach...
Sprzedając Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej, pozbyliśmy się najskuteczniejszego narzędzia w walce ze smogiem.
Osobne pasy dla MPK są po to, żeby pojazd, który zabiera kilkadziesiąt do kilkuset osób, nie stał w korku z komunikacją indywidualną. Nieważne, czy z autem elektrycznym, czy starym dieslem.
Dziwne, że dziennikarka zajmująca się szeroko pojętym lajfstajlem nie kojarzy rozwijającego się w całej Europie ruchu "cycle chic" - rowerowej mody miejskiej.
Czytelnicy mogą już przyzwyczaić się, że na tych łamach piszę o smogu. Niestety, już za jakiś miesiąc będą też musieli przywyknąć do tego, że po wyjściu z domu w całym mieście czuć będą dym z węgla i swąd palonych śmieci, a po powrocie do domu...
We wtorek we Wrocławiu reprezentanci organizacji z kilku miast podpisali deklarację nowej federacji "Piesza Polska". "Marzymy o Polsce, w której piesi są najważniejsi na drodze, a chodniki wolne od aut i mają co najmniej 2 metry szerokości" -...
Dlaczego Unia Europejska troszczy się o nasze zdrowie bardziej niż nasze, polskie i wrocławskie, władze?
We zeszłym tygodniu straż miejska obchodziła swoje święto. Ta formacja nie ma łatwego życia. Od lat słychać bowiem populistyczne głosy, że trzeba ją zlikwidować. Często to zresztą próba usprawiedliwienia drobnych grzeszków i przewinień.
Jak zauważył minister spraw wewnętrznych Mariusz Błaszczak, w ostatnich dniach wiele osób wyszło spacerować. Spacer okazał się mieć taką wagę, że prezydent Andrzej Duda postanowił zasugerować się tą przechadzką i nie podpisał dwóch ustaw.
W 2019 r. Zieloną Stolicą Europy zostanie Oslo. Krótki przegląd dokonań tego miasta pokazuje, dlaczego Wrocław musiał ustąpić i nie dostał się nawet do drugiej tury zmagań o ten tytuł.
Dolnośląscy parlamentarzyści powinni zapytać: dlaczego Wrocław ma być gorszy niż Górny Śląsk? Mogą to zrobić wspólnie z kolegami z Krakowa, Poznania czy Gdańska, którzy również są poszkodowani przez upadek ustawy metropolitalnej.
Wyznaczenie strefy płatnego parkowania na Ołbinie, Nadodrzu czy Przedmieściu Oławskim nie oznacza, że od razu trzeba będzie płacić w tych obszarach. Oznacza tylko możliwość wyznaczenia miejsc parkingowych, czego teraz nie ma.
Za trzydzieści lat (bo tyle trwa okres eksploatacji takiego pojazdu), w 2047 roku, na wrocławskich torach nadal będzie jeździć konstrukcja rodem z lat 70. XX wieku
Urzędnicy magistratu zaczęli pracę nad uchwałą krajobrazową, która ma uregulować sprawę reklam i ogrodzeń. W skrajnym przypadku może ich nawet zakazać w całym mieście.
Po latach debat, analiz, szumnych zapowiedzi po raz pierwszy w sprawie kolei miejskiej coś się ruszyło. Od ponad miesiąca działają kursy kolei na wrocławski Wojnów. To sukces rady osiedla, urzędu miejskiego i urzędu marszałkowskiego.
Coraz częściej słychać głosy, że samorząd osiedlowy powinien mieć własne, wydzielone fundusze na rozwój, na działalność kulturalną czy remonty chodników. Nasze osiedla to przecież często 30-tysięczne organizmy, wielkości średnich miast. A z ratusza...
Dzięki obecności w Unii Europejskiej nasze miasta mocno się zmieniły. Wszyscy wiedzą o tym, że do Polski popłynęły miliardowe fundusze. Ale nie tylko ważne jest to, że mamy duże środki na rozwój, ale też w jaki sposób są wydawane.
Zbliża się wiosna, zapewne coraz chętniej i więcej będziemy spacerować po mieście. I jak co roku spostrzeżemy, że jest mocno nieprzyjazne pieszym.
Coraz częściej słyszymy o śmiertelnych ofiarach myśliwych. To sprawia, że mieszkańcy mają prawo ich zapytać dlaczego ryzykujecie naszym życiem i zdrowiem? A także: dlaczego zatruwacie nasze środowisko tonami ołowiu?
Rowerowy boom we Wrocławiu to trochę powrót do przeszłości. Przed wojną było tu wielu rowerzystów, powstawały drogi rowerowe. Teraz znowu stają się siła, z którą trzeba się liczyć
Wrocław był już raz Zieloną Stolicą Europy, sto lat temu. Wielkie dęby i platany były jednym z symboli przedwojennego miasta.
Nie chciałbym, byśmy teraz dostawali tytuł Zielonej Stolicy Europy. Bo myślenie - zarówno władz, jak i mieszkańców - nie jest u nas wcale ?zielone?.
Były prezydent Wrocławia w czambuł potępia wydzielenie torowiska na ul. Traugutta, jakby zupełnie nie pamiętał, że to za jego rządów w mieście uchwalono politykę transportową, w której zapisano priorytet dla komunikacji miejskiej.
Za decyzją o odrzuceniu pasów na rondzie nie kryją się żadne względy bezpieczeństwa - przejście ze światłami jest w mieście normalną rzeczą. Magistrat sam buduje nowe, np. przez Legnicką przy pl. Strzegomskim czy na Świdnickiej przy Bogusławskiego.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.