"Zemsta" z Maciejem Stuhrem w roli Papkina, "Folwark zwierzęcy" w inscenizacji Jana Klaty czy musical według książki "Naku*wiam zen" Marii i Jana Peszków. Dawno nie było aż takiej kumulacji...
Historyczne queerowe śledztwo, mocny spektakl o aborcji czy podróż do Neapolu z Eleną Ferrante. Znamy program tegorocznych Warszawskich Spotkań Teatralnych. Rozpoczyna się sprzedaż biletów.
Agata Kulesza w "Matce" według Stanisława Ignacego Witkiewicza z Teatru Ateneum wyśpiewuje na góralską melodię "Hej bystra woda".
Krzysztof Warlikowski w swoim nowym spektaklu, jednej z najbardziej wyczekiwanych premier sezonu, opowiada o Elizabeth Costello. W tej roli zobaczymy pięć aktorek i jednego aktora.
Gwiazda warszawskich teatrów, znana także z filmu, seriali, kabaretu i Teatru Telewizji, zmarła 6 kwietnia. Za nieco ponad miesiąc obchodziłaby 91. urodziny.
Jolanta Janiczak i Wiktor Rubin, twórcy spektaklu "Nie smućcie się, ja zawsze będę z wami", patrzą na katolicyzm z czułością, ale też bardzo krytycznie.
"Żeby polski teatr był silny, wspierający i niezbędny... Żeby był powszechny i nie wykluczał!" - pisze Jakub Skrzywanek w orędziu z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru.
Nowojorscy aktywiści klimatycznie przerwali spektakl na Broadwayu, w którym grał gwiazdor Michael Imperioli.
Nie chcę cancelować Juliusza Słowackiego. Ale w spektaklu Teatru Klasyki Polskiej po prostu brak reżyserii.
Polityczne "Wesele", Stalin u Jandy, stand-up o raku a może sen zimowy? Teatralny weekend i otwarcie tygodnia.
Nowe krakowskie "Wesele" jest spektaklem o chłopomanii i inteligenckiej naiwności - brzmiących skądinąd aktualnie. Gdy chłopi w końcu biorą kosy w dłoń, obracają je przeciw Poecie, Dziennikarzowi i...
- Agnieszka z filmów Wajdy dziś byłaby aktywistką miejską i zajmowałaby się kryzysem mieszkaniowym w Polsce - mówi Jakub Skrzywanek, który reżyseruje spektakl "Człowiek z papieru. Antyopera na...
"Latające samochody i podróże w czasie, tutaj w CPK odlecisz jak na niezłym kwasie" - śpiewają kabaretowi artyści w nowej odsłonie Pożaru w Burdelu.
Spektakl Mateusza Pakuły "Jak nie zabiłem swojego ojca..." to dużo więcej niż "głos w sprawie". To opowieść o bólu, upokorzeniu, ale też o bliskości i przywiązaniu.
- Tak jak muzyka współczesna nie potrzebuje melodii, tak współczesny teatr nie potrzebuje fabuły, komunikuje się z widzem poza nią - mówił René Pollesch.
Pieniądze na Warszawskie Spotkania Teatralne, festiwal Malta w Poznaniu i na działanie teatru w Legnicy. Grantu nie otrzymała m.in. Fundacja Krystyny Jandy.
"Kiedy stopnieje śnieg" to pejzaż rodzinny - konstelacja trudnych charakterów zagrana świetnie przez plejadę gwiazd TR Warszawa.
To lekka i dowcipna rzecz o przemijaniu. A zarazem przejmujący spektakl, w którym gramy wszyscy. Warto iść na "Nasze czasy" Weroniki Szczawińskiej.
- Rodzina jest jak puzzle. Jeśli zabraknie jednego elementu, musicie się zebrać wszyscy, żeby wspólnie wyrysować kształt tego braku - mówi reżyserka Katarzyna Minkowska.
Wprowadzona - uroczyście - przez Monikę Strzępkę, teraz - po cichu - została wyprowadzona przez nową dyrekcję. W Dramatycznym nie ma już "Wilgotnej Pani".
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.