NIE MA WĄTPLIWOŚCI, ŻE PODEJMOWANIE DECYZJI jest jednym z najważniejszych aspektów przywództwa. Zaskakujące jest co innego: badania pokazują, że to, w jaki sposób szefowie podejmują decyzje, jest równie ważne jak same decyzje.

Zrób to dobrze, a będziesz mieć pracowników, którzy są bardziej zadowoleni ze swojej pracy i swojego szefa lub szefowej, lepiej pracują i czują się bardziej przywiązani do firmy. Zrób to źle, a dostaniesz pracowników, którzy są sfrustrowani, rozżaleni, zdenerwowani i zdezorientowani – i mniej produktywni. Niestety, zbyt wielu szefów nie potrafi dobrze podejmować decyzji.

Gdzie proces decyzyjny zbacza na manowce? I jak przełożeni mogą go poprawić? Oto cztery najczęstsze błędy, które popełniają szefowie.

Szefowie, którzy tylko udają, że ich pracownicy mają wpływ

Dobry proces podejmowania decyzji wymaga konsultacji z kluczowymi interesariuszami i wykorzystywania ich wkładu do kształtowania ostatecznego wyboru. W ten sposób poprawia się jakość podejmowanych decyzji, a pracownicy są bardziej zmotywowani do ich wdrażania.

Pozostało 87% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej