Jedyni rdzenni mieszkańcy UE obawiają się projektu kolejowego, który podzieli ich ziemię na dwie części. Projekt to element otwarcia na nowe szlaki handlowe, które powstają przez globalne ocieplenie na biegunie północnym. Pociąg dużej prędkości połączy Rovaniemi, stolicę Laponii, z norweskim Kirkenes. Ostatecznym celem Helsinek, Pekinu i Brukseli jest stworzenie arktycznego korytarza i przekształcenie go w Lodowy Jedwabny Szlak, który obejmuje również plan budowy tunelu łączącego Helsinki z Tallinem pod Morzem Bałtyckim. W ten sposób cały handel, który dociera do Europy statkami z Chin (i odwrotnie), wyląduje w norweskim porcie Kirkenes i stamtąd będzie transportowany pociągiem po całej UE.

#EU4YOU

Podczas kilkumiesięcznej podróży wszerz i wzdłuż Unii reporterzy pięciu partnerów z sojuszu LENA - 'Wyborczej', 'El Pais', 'La Repubbliki', 'Le Soir' i 'Tribune de Geneve' - odwiedzą wszystkie kraje członkowskie, aby poznać, w jaki sposób zjednoczona Europa jest obecna w naszym życiu, jak wpływa na nas prawo stanowione przez Parlament Europejski i czy naprawdę eurosceptycy mają ludziom coś do zaoferowania.
Komentarze
Zaloguj się
Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
Są dwa argumenty:
1. Linia kolejowa nam coś przetnie
2. Ten zmiany klimatu to jest problem.
Trochę słabo
już oceniałe(a)ś
0
2
`