1,4 mld dol., czyli 6 mld zł – tyle zainwestowały Google, J.P. Morgan i chiński gigant handlowy Alibaba w firmę Magic Leap. Można by za to wybudować trzy Stadiony Narodowe w Warszawie. Albo wypłacać sobie średnią krajową (4214 zł brutto) przez najbliższe 269 lat. Założyciel firmy Rony Abovitz skusił inwestorów opowieściami o nowej generacji AR i „magicznym projektorze”.

AR, augmented reality, czyli rozszerzona rzeczywistość. To, co widzimy okiem, wzbogacone jest elementami wygenerowanymi wirtualnie. Dziś służą do tego gogle. Według Abovitza wkrótce staną się zbędne. Twierdzi, że skieruje bezpośrednio na nasze oko wiązki światła, które do widzianego obrazu dodadzą efekty specjalne. W pierwszym spocie promocyjnym pokazał pełną dzieci salę gimnastyczną. Z podłogi nagle wyskakuje wieloryb....

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej.