The Attention Merchants: The Epic Scramble to Get Inside our Heads
Tim W
Vintage Books, Nowy Jork

Broadcast Hysteria. Orson Welles’s War of the Worlds and the Art of Fake News
A. Brad Schwartz
Hill and Wang, Nowy Jork

Bunk! The Rise of Hoaxes, Humbug, Plagiarists, Phonies, Post-Facts and Fake News
Kevin Young
Graywolf Press, Minneapolis

Żyjemy w czasach kryzysu zaufania publicznego. Można to pokazać na liczbach. Firma badawcza Edelman od 18 lat pyta mieszkańców 28 krajów o ich zaufanie do instytucji publicznych: rządu, organizacji pozarządowych, firm, mediów tradycyjnych i społecznościowych. Wyniki są tym bardziej ciekawe, że podawane są w rozbiciu na populację „ogólną” i „poinformowaną” (wiek między 25 a 64 lata, wykształcenie wyższe, dochody sytuujące w górnej ćwiartce społeczeństwa). Czyli, w uproszczeniu, ta druga kategoria obejmuje ludzi od klasy średniej wzwyż.

Pozostało 94% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej