"Gazeta Wyborcza" w nowej szacie graficznej

07.03.2006 08:49
A A A
Komunikat prasowy

We wtorek, 7 marca 2006 r., "Gazeta Wyborcza" ukazała się w zmienionej szacie graficznej. Nowa czcionka, nowoczesne łamanie tekstów, przejrzysta nawigacja - to główne zmiany.

Chcemy, aby "Gazeta" zmieniała się zgodnie z potrzebami i życzeniami czytelników. Makieta jest teraz bardziej przejrzysta, nowocześniejsza i ładniejsza. "Gazetę" po prostu wygodniej się czyta, szybciej i łatwiej można dotrzeć do informacji, które nas interesują - mówi o zmianach Anna Bogdańska, dyrektor marketingu "Gazety Wyborczej".

"Gazeta" w zmienionej makiecie ma łatwiejszą nawigację - nazwy poszczególnych działów wyróżniono kolorem. Wprowadzono blokowy, a przez to przejrzysty i czytelny układ stron. Tytuły artykułów są dłuższe, bardziej informacyjne. Ujednolicono sposób prezentacji fotografii.

Nowa szata graficzna obejmuje zarówno wydanie ogólnopolskie, jak i dodatki lokalne.

W "Gazecie" zmieniono też czcionkę. Nowy krój liter, z rodzaju "Tribune", został zaprojektowany przez bostońską firmę "Font Bureau", był wykorzystany przy relaunchu "The Chicago Tribune". Nowa czcionka jest przejrzysta i przyjazna dla czytelników.

Projekt zmian w makiecie "Gazety Wyborczej" został przygotowany przez hiszpański zespół Cases i Associats. Graficy Cases tworzyli lub zmieniali makiety ponad 60 tytułów prasowych w Europie i Ameryce Łacińskiej, m.in.: "The Independent", "Corriere della Sera", "Clarin".

W redakcji "Gazety Wyborczej" za projekt odpowiadali Paweł Ławiński i Cezary Kielar.